Fuji Finepix F10 of Canon digital Ixus 55

Pagina: 1
Acties:

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03-2025
Ben ik weer.

Kiezen is moeilijk ben ik achter.Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Ik ben er al uit dat ik in elk geval een compacte camera wil hebben die niet meer mag kosten dan 300Euro.

In eerste instantie dacht ik aan een Canon digital ixus 55. Een mooie kleine camera met goede prestaties.

Na veel zoeken en lezen kwam ik op een review van de fuji finepix f10. De foto's van deze camera zouden nog beter zijn etc. etc.

Wie heeft hier wat ervaring mee? en hoe goed is het xD kaartje dat in de fuji zit? Mijn standaard card-reader kan geen xD kaarten aan. Dat zou een reden zijn om voor de Canon te kiezen. Maar als de kwaliteit van de fuji echt veel beter is, denk ik toch voor de fuji te kiezen.

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor foto's in onze disco/soos. Dit is meestal een (vrij) donkere ruimte. Wie kan mij hulp bieden in mijn keuze?

Groeten Rudi

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Foto's in een disco? Zoieso de fuji, vanwege de betere lichtgevoeligheid. Ook op ISO800 kan je nog goeie foto's schieten, terwijl canon (heb zelf een S60) niet voorbij de ISO200 kan. Dat zorgt ervoor dat je flitser veel verder komt, en natuurlijkere foto's in de kroeg geeft.
xD mag geen groot probleem zijn, er zijn vrij goedkope converters van xD naar SD of CF, die wel in je cardreader passen. En last but not least: nieuwe cardreader kost +- 2 tientjes, dus da's ook niet echt de moeite.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 17:36
Ik heb de Fuji F10 en vind 't een fantastisch ding. Je kunt hiermee fatsoenlijke foto's maken in low-light condities waarbij elke andere compacte camera aan het flitsen gaat. Wat flitsen betreft vind ik 'm niet echt prettig. Dan kun je beter voor de nieuwe F30 gaan, daar is 't een en ander in gefixed wat betreft het flitsen.

Wat beterft die cardreader.. hmm.. vind ik geen excuus om voor de Canon te gaan. Ik heb destijds een fatsoenlijke Sandisk cardreader gekocht die bijna alles kan lezen.