Ik heb een Hyundai Sonata 2.0i 16V uit 1994.
Na aankoop kwam ik erachter dat de stappenmotor defect was, omdat de auto steeds afsloeg bij stationair draaien.
Dit was al een reparatie van zo'n 500,- euro.
Nu is er het volgende probleem;
Als ik snel wil accelereren, houdt de motor ontzettend in, en wil niet meer harder.
Bij rustig optrekken is er vrijwel geen probleem.
Ik dacht aan bougies enzo, en heb de bougies en de kabels vervangen. Maar ook dit was niet de oplossing.
Vanmorgen heb ik de motor laten uitlezen bij de dealer.
Ik kreeg foutmelding: Speed-sensor kapot.
Voor de rest geen foutmeldingen gekregen.
Is dit de oplossing voor mijn probleem? Aangezien dit weer bijna 100 euro kost...
Heeft iemand een vergelijkend probleem gekend?
p.s. het vreemde is dat er geen lampje gaat branden op mijn dashboard voor motorstoring oid.
Ook heb ik rechts naast de motor een los, rond stekkertje hangen.
Is die ergens van, of gewoon een stekker om later iets aan vast te maken?
Na aankoop kwam ik erachter dat de stappenmotor defect was, omdat de auto steeds afsloeg bij stationair draaien.
Dit was al een reparatie van zo'n 500,- euro.
Nu is er het volgende probleem;
Als ik snel wil accelereren, houdt de motor ontzettend in, en wil niet meer harder.
Bij rustig optrekken is er vrijwel geen probleem.
Ik dacht aan bougies enzo, en heb de bougies en de kabels vervangen. Maar ook dit was niet de oplossing.
Vanmorgen heb ik de motor laten uitlezen bij de dealer.
Ik kreeg foutmelding: Speed-sensor kapot.
Voor de rest geen foutmeldingen gekregen.
Is dit de oplossing voor mijn probleem? Aangezien dit weer bijna 100 euro kost...
Heeft iemand een vergelijkend probleem gekend?
p.s. het vreemde is dat er geen lampje gaat branden op mijn dashboard voor motorstoring oid.
Ook heb ik rechts naast de motor een los, rond stekkertje hangen.
Is die ergens van, of gewoon een stekker om later iets aan vast te maken?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200