Toon posts:

Ongedefinieerde DVD-speler vertoont ongedefinieerd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me echt heel erg dat ik jullie weinig informatie kan geven, daarom kom ik ook hier eigenlijk. Mijn DVD-speler leid aan multiple-sclerose.... or so it seems. Eerst kon hij alles nog en deed hij wat hij moet doen, maar nou pakt hij 9/10 DVD's niet meer. Gebrand én origineel, geen discriminatie hier, maar zeker niet minder vervelend. Ik kwam op het geniale idee om nieuwe firmware te installeren, maar het probleem deed zich voor dat ik de kast er niet afkrijg. Ik heb zo'n medion pc van een paar jaar geleden (pentium 4 2.0ghz), daar kan ik de rechterkan van loskrijgen (en dus de rechterschfroefjes verwijderen), maar niet aan de linkerkant, dus ik kan geen serienummers of zelfs fabrikanten te weten komen.

Heeft iemand een idee? Vraag anders maar door.

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

uu ja
Ten 1ste idd bij de kasten van medion zit de rechter kant vast gepopt. (vast is vast)
Ten 2de deze hoeft ook niet los :P
Als je je dvd speler er uit wil hebben moet je gewoon het front los halen.

De vraag is alleen WAAROM?
(p.s.) Bij mij het zelfde verhaal. bijna nooit gebruikt maar toch is i overleden (deels)
Is denk ik ook niet op te lossen door nieuwe firmware

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Heb je misschien een vieze lens? is het bij data DVDs,bij films of bij beide typen?

Verwijderd

Topicstarter
Bij data DVD[i]s heb ik helemaal nog geen succes gehad, bij films iets meer. Ik heb bijvoorbeeld de film "Hitchikers' Guide to the Galaxy" geprobeerd, en die pakt 'ie. Een gebrande versie van een cabaret van Kopspijkers DVD pakte 'ie eerst ook, maar nu ook niet meer...

Wat bedoel je trouwens met 'frontje loshalen'?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Welk apparaat-ID geeft de drive af naar Windows? Waarschijnlijk is het gewoon een OEM-drive van een bekend merk zoals Lite-On of NEC en die zijn gewoon om te flashen naar originele firmwares.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou heel goed kunnen, maar waar kan ik die firmwares vandaan halen, en moet ik daarvoor precies weten om welke speler het gaat?

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Als je het precieze type van je drive wil weten, kan het helpen om in je bios te kijken hoe de drive daar aangeduid is. Als je dat vervolgens googelt, kom je leuke dingen te weten, zoals de OEM (Original Equipment Manufacturer). Grote kans dat het idd een Lite-on of NEC drive is.

Succes

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:47:
Dat zou heel goed kunnen, maar waar kan ik die firmwares vandaan halen, en moet ik daarvoor precies weten om welke speler het gaat?
Zo lastig is het allemaal niet hoor, Google kan heel goed helpen! De eerste hit is gelijk een pagina met genoeg firmwares voor de hele MediaMarkt :) En ja, je moet precies weten welke dvd-speler je hebt!
pong schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:49:
Als je het precieze type van je drive wil weten, kan het helpen om in je bios te kijken hoe de drive daar aangeduid is. Als je dat vervolgens googelt, kom je leuke dingen te weten, zoals de OEM (Original Equipment Manufacturer). Grote kans dat het idd een Lite-on of NEC drive is.

Succes
Waarom ga je het type van je dvd-speler opzoeken in je Bios :? Klik even door: Deze Computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer... is toch veel makkelijker?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 12:51 ]

• Pong
@goedLUlfactor:

Ook een optie, je leest per slot van rekening hetzelfde stukje info uit.

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
quote: GoedLulFactor
Waarom ga je het type van je dvd-speler opzoeken in je Bios :? Klik even door: Deze Computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer... is toch veel makkelijker?
Omdat dit (bij mij) niet gedefinieerd genoeg is. Ik denk dat als ik vanmiddag thuiskom even ga kijken in de bios inderdaad.

Iemand nog ideën waar het anders om zou kunnen gaan behalve firmware?

• Pong
een smerige lens of een verrotte drive. Busje perslucht wil wel eens helpen......

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wanneer helpt perslucht bij een verotte drive? :o

Anyway, hoe sluit ik uit dat mijn drive verrot is zonder een inwendig onderzoek te verrichten?

• Pong
perslucht om eventueel stof uit de drive te verwijderen. Het gaat nogal eens op de lens zitten........
Om te bepalen of je drive naar de kloten is, zou je als laatste optie je drive op een ander moederbord kunnen aansluiten om te kijken of je OS niet loopt te schoppen. Gezien het feit dat je je drive er niet makkelijk uit kan slopen, moet je dan je IDE kabel om gaan leggen en in een andere PC proppen.

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt er goed uit. Dat laatste, over dat mijn OS zou lopen schoppen, dat zou heel goed kunnen, maar veroorzaakt dat een uitval van de DVD-speler? En kan je niet ook gewoon blazen ofzo?

Al bedankt voor hoe jullie me al hebben geholpen trouwens :)

• Pong
helaas kan inderdaad je OS vervelend gaan doen. Ik heb het ook gehad. Omdat ikzelf lui van aard ben heb ik gewoon een image teruggezet en weet daarom niet precies wat de achterliggende oorzaak was. Ik raad het je in ieder geval pas aan om zoiets te doen als het echt je laatste uitweg is.
Hebben die Medions trouwens een recovery optie of recovery schijven?

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
Recovery schijven, maar die heb ik niet, ik heb de computer van een vriend gekregen (vanwege deze en wat andere probleempjes) maar ik heb die CD's niet meegekregen...

• Pong
dan zal het moeilijk(er) worden als het inderdaad Windows is dat vervelend doet, maar test iig eerst je hardware. Ik zat trouwens eerdere berichten te lezen, en de vermelding van 'het front weghalen' slaat waarschijnlijk op het frontpaneel van je systeemkast. Bij veel kasten krijg je als je dat weghaalt bracket beugels te zien, waar je drive dan in is opgehangen. Wijst zich vanzelf.......

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
Oké, hartstikke bedankt!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

flikker er eens in een linux live-cd in,

ros daarna op de eerste de beste prompt/xterm (dos box): dmesg | less
daarna kun je zoeken naar het merk speler, want dat zal er gewoon netjes tussen staan.

pijltjes helpen je met scrollen.

crtl-c -> ctrl-d sluit het venster weer, en dan kun je weer afsluiten (of nog wat dingen testen)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
En waar haal ik zo'n Linux live-cd? :o

De computer waar de problemen zijn zit verder niet op internet, dus ik kan hem ook niet even downen ofzo. Ik vrees dat ik dan wat vrienden lief aan moet gaan kijken.

Ik ben een beetje n3wb met linux, dus de vraag van mij is: Bijt het niet met WinXP?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:07:
En waar haal ik zo'n Linux live-cd? :o

De computer waar de problemen zijn zit verder niet op internet, dus ik kan hem ook niet even downen ofzo. Ik vrees dat ik dan wat vrienden lief aan moet gaan kijken.

Ik ben een beetje n3wb met linux, dus de vraag van mij is: Bijt het niet met WinXP?
Tjah, een knoppix cd downloaden en fikken is het beste denk ik.
Live-cd's bijten zowiezo bijna nooit met het originele OS, en blijven netjes van de harddisk af, maar kunnen wel gebruikt worden om de boel eventueel te fixen (zonder dat linux op je computer terecht komt) Een knoppix cd achter de hand hebben is gewoon erg handig als resque oplossing.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
O, dan weet ik ook meteen wat een live CD is.

Ik heb trouwens gekeken in mijn bios, en mijn DVD speler noemt zichzelf "IDE DVD-ROM 16x", dus daar schiet ik niet heel veel mee op, als ik het serienummer lees van de cd-writer die er pal boven zit...

Ik had al wat verder gezocht, en gelezen dat een DVD-speler 2 koppen heeft, 1 voor de CDs en 1 voor de DVDs. Maar het is uit te sluiten dat de DVD kop (helemaal) naar de klote is om het maar even op zijn Hollands te zeggen, want ik kan nog wel de DVD van 'Hitchhikers' Guide to the Galaxy' afspelen, maar verder geen data en ook geen non-data DVDs.

Ik heb verder ook problemen met mijn harde schijf, maar op dat topic is nog niet gereageerd, ik weet niet of dit eventueel een verband zou kunnen hebben?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19
Tja...die kast MOET open kunnen, ze hebben niet die kast met potnagels dichtgespijkerd na het plaatsen van de hardware ofzo. Pas als je merk en type weet, kunnen "we" verder kijken denk ik.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1