Toon posts:

[XP Home] Bestanden verplaatsen zonder datum te wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Na lang zoeken ben ik er nog niet uit gekomen.
Ik wil mijn bestanden kunnen verplaatsen (kopieren en plakken) zonder dat de "gemaakt" datum veranderd.

Ik wil namelijk zoeken op bestanden die op een bepaalde datum zijn gemaakt, maar omdat ik deze wil gaan kopieren naar een externe HD wordt de "gemaakt"datum veranderd in de datum van vandaag.
Heb zelf al geprobeerd met alleen lezen te markeren, dat helpt niet, voor de rest kan ik niks vinden in Windows of google en Tweakers.net.

Weet iemand hier iets op?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:05

inXs

known as inXs

Staat hier niets bij? Misschien een ander programma gebruiken zoals total commander?

http://www.nonags.com/nonags/fileman.html

superB

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas werkt dit ook niet, de datum van het aanmaken wordt gewijzigd als je het bestand verplaatst naar een andere map.

Misschien is het ook helemaal niet mogelijk, alleen knap irritant.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 16:46 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Dan moet je zoeken op : laatst gewijzigd , omdat dat geloof ik niet veranderd bij kopieren , alleen bij installatie word die gezet , of wanneer je het aanpast.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ach dan moet ik het maar zo proberen ook al is dat niet echt helemaal goed, je veranderd het bestand en dan kan je het niet meer vinden op de datum.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Komt omdat je een nieuw bestand aanmaakt voor zover het je bestandssysteem op je externe HDD betreft.
"this behavour is by design".
Zodra je over volume (partitie) grenzen heengaat zal je dit altijd houden.
Wat je wel kan doen is utilities als touch en dergelijke gebruiken waar je de create date mee kan veranderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik bestanden verplaats binnen de partitie, veranderd die datum niet, en dat is logisch, om er fysiek niets verplaatst wordt.
Ga je naar een andere partitie, dan de de file dus wel echt opnieuw aangemaakt, iets wat er niet is, moet gemaakt worden.
Enige waarmee je kan triggeren is de datum dat het bestand voor het laatst gewijzigd is. In verkenner kan je, bij details-weergave, zelf bepalen welke informatie zichtbaar moet zijn, en dan kan je op die kolom sorteren.

Ey!! Macarena \o/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 15:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BackSlash32 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:47:
Wat je wel kan doen is utilities als touch en dergelijke gebruiken waar je de create date mee kan veranderen.
Of gebruik Robocopy :)
Robocopy /???

/COPY:copyflag[s]: what to COPY (default is /COPY:DAT).

D=Data
A=Attributes
T=Timestamps
S=Security
O=Owner info
U=aUditing info
Standaard instelling van Robocopy is dus data, attributen en originele Timestamps.

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 06-03-2006 20:15 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Robocopy is wel een goede optie alleen te veel gedoe voor iemand anders.
Het gebeurd ook als ik in dezelfde partitie iets kopieer.
Lukt dus niet helemaal, maar ik ga nog even verder zoeken.
Pagina: 1