Goedkope webcam kansloos?

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoechem
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2025
Beste allemaal,

Ik heb van mijn vrouw de keuze gekregen: "Je knapt je auto op, of ik laat hem opknijpen!"
Ze heeft gelijk. Er staat al bijna 3 jaar een Dodge pick-up in onze voortuin. Inmiddels helemaal verroest. Niet echt reclame voor de buurt.
In eerste instantie heb ik geprobeerd, of ik de auto niet kon laten opknappen via "De Grote Beurt". Dat is een programma van Veronica met Jorinde Moll. Ik had een mooi plan, kreeg ook een e-mail waarin stond dat ik door de eerste ronde heen was, en hoorde vervolgens niets meer. Jammer, maar voor niets gaat nu eenmaal de zon op.
Nu heb ik een heel wild plan. Ik wil de auto gaan opknappen in de open lucht. Min of meer noodgedwongen, want ik heb geen mooie garage. Omdat ik op een website de vorderingen wil bijhouden, lijkt het me cool om de website ook te voorzien van webcambeelden. O ja, dit is tot dusver de website http://home.kabelfoon.nl/~edo/Dodgeproject/ . Lekker gemakkelijk te onthouden URL toch? :)

Ik wil dit plan laten slagen. De auto is voor mijn vrouw. Het moet iets moois worden. Alleen ben ik bang dat het webcamplan iets te ambitieus is. Ik heb hier nog twee webcams liggen. Van Philips. De zgn ToUCam PCVC 720K. Ze zijn niet erg lichtsterk, en ik zal er nog wel een huisje omheen moeten timmeren. Vervolgens moet ik aan een USB-kabel zien te komen van een meter of 30!!!

Wat zeggen jullie (de experts)? Is dit plan te ambitieus? Of hebben jullie (op het aanschaffen van een mooie draadloze ip-cam na) nog bruikbare tips?

Jullie zouden me echt geweldig helpen!

Groet,

Edo

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:48

Cyphax

Moderator LNX
30 meter USB is wel een beetje hoog inzetten, dat krijg je volgens mij al niet voor elkaar. Met een laptop zou dat iets makkelijker zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Webcam usb aansluiten op RJ45 kijk hier eens of in soortgelijke topics. Er is al veel over te vinden om je USB kabels te verlengen met UTP kabels. Daaarmee moet je de afstand misschien wel kunnen halen.

Verwijderd

Wellicht niet helemaal een antwoord op je vraag, maar je zou eens kunnen kijken naar Axis IP Camera's. Deze werken via een netwerkkabel en hebben een ingebouwde webserver. Ze kunnen behoorlijk weinig licht hebben en leveren keurige beelden. In de PriceWatch vind je de goedkoopste. Het simpelste model is al genoeg.

• Sjoechem
Allereerst hartelijk bedankt voor de reacties.
Axis? Ik ben maar een simpele bewaarder hoor! Voor dat geld koop ik waarschijnlijk een wireless ip camera van Sitecom ofzo. Misschien zeg ik nu hele lelijke dingen, maar ik moet wel een beetje op de kleintjes letten. Jullie zijn pro's. Bij mij gaat die camera na een maand of drie waarschijnlijk weer de kast in.

Alhoewel, ik kan hem na afloop altijd nog op het kippenhok richten. (Ja, ik ben dol op dieren! }:O )

Nogmaals bedankt voor de berichten!

Edo

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Je geeft het zelf al aan het mag eigenlijk niets kosten en het hoeft er ook niet echt goede beelden te leveren. Ga dan gewoon aan de slag met de webcam's die je al hebt. Misschien extra (infrarood)lamp er bij.
Alleen ben ik bang dat als het webcamplan al iets te ambitieus voor je is dat een auto compleet en goed opknappen al helemaal kansloos is. Zeker omdat je aangeeft dat je ook niet echt de plek en de middelen hebt. Onderdelen kosten nou eenmaal een hoop geld. Je kunt alleen maar op uurloon besparen door het zelf te doen.
Veel succes iig !

• Sjoechem
Ik heb gespaard voor het opknappen. En gelukkig is de auto ontzettend eenvoudig. En als ik vragen heb, dan kan ik altijd naar de Dodge Club. Daar lopen nog meer gekken als ik rond. Samen zijn we sterk!

Mag ik nog een keer terugkomen als ik jullie bevindingen wil over de beste manier van het op je website plaatsen van de beelden?

Groet,

Edo

• Sjoechem
Waar ik trouwens vandaag achterkwam:

Gisteren, de dag dat ik mijn vraag aan jullie stelde, had ik 159 (!) hits. Normaal gesproken zijn dat er een stuk of 7. Ik moet jullie dus dubbel bedanken, want ik had nog nooit zoveel hits.

Ik zal niet meer storen, totdat ik vragen heb over hoe ik de beelden het beste kan gaan weergeven.

Bedankt allemaal!

Edo

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik wil niet lullig doen maar wat voor beelden ga je in hemelsnaam maken? Je gaat een uur onder die auto liggen, je gaat een uur achter de auto liggen, interessant joh. Kun je niet beter iets doen met een handcamera, dat is wat meer smeuig en leuk om naar te kijken dan urenlang niks zien. Gewoon een dagelijks filmpje wat je doet en gedaan hebt met close ups etc. van 5 minuten.

Gave truck trouwens, staat hier in de buurt ook 1 :)

[ Voor 10% gewijzigd door BARACUS op 07-03-2006 19:15 ]

• Sjoechem
Beste Baracus,

Bedankt voor het compliment over de Dodge. Op dit moment is het ding niet zo gaaf trouwens. Hij is gewoon puur slecht. Daarom moet'ie opgeknapt.
We hebben nog zo'n eerste generatie dvdcam van Sony. Misschien kan ik daarmee nog wat filmpjes maken. Dan wordt het niet filmpjes of een webcam, maar filmpjes en een webcam. Ik heb namelijk altijd al eens een webcam willen ophangen en er beelden van op mijn website zetten. Voor mij betreft het ook een soort leerproces. Ik weet op dit moment nog helemaal niet, hoe ik de beelden erop krijg. Ik kan me erbij voorstellen, dat ik de beelden naar een service upload, en ze vandaar op mijn website publiceer. Maar ik heb er helemaal geen ervaring mee. Als ik eenmaal over de benodigde apparatuur beschik, zal ik me nog kleurenblind moeten Googlen voordat de beelden ook daadwerkelijk op de site te zien zijn. Ik ben hier om te leren.

Wel een cool idee, die filmpjes. In gedachte maak ik al hele vodcasts. (Gaat zeker niet met een PIII met 800mhz?)

Wederom bedankt!

Edo

• BARACUS
Dodgeproject schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:50:
Beste Baracus,

Bedankt voor het compliment over de Dodge. Op dit moment is het ding niet zo gaaf trouwens. Hij is gewoon puur slecht. Daarom moet'ie opgeknapt.
We hebben nog zo'n eerste generatie dvdcam van Sony. Misschien kan ik daarmee nog wat filmpjes maken. Dan wordt het niet filmpjes of een webcam, maar filmpjes en een webcam. Ik heb namelijk altijd al eens een webcam willen ophangen en er beelden van op mijn website zetten. Voor mij betreft het ook een soort leerproces. Ik weet op dit moment nog helemaal niet, hoe ik de beelden erop krijg. Ik kan me erbij voorstellen, dat ik de beelden naar een service upload, en ze vandaar op mijn website publiceer. Maar ik heb er helemaal geen ervaring mee. Als ik eenmaal over de benodigde apparatuur beschik, zal ik me nog kleurenblind moeten Googlen voordat de beelden ook daadwerkelijk op de site te zien zijn. Ik ben hier om te leren.

Wel een cool idee, die filmpjes. In gedachte maak ik al hele vodcasts. (Gaat zeker niet met een PIII met 800mhz?)

Wederom bedankt!

Edo
Je hoeft hier niet in briefvorm te schijven hoor :P gewoon de quote knop boven elk berichtje drukken.
Inprincipe moet het met een p3 wel lukken 5 jaar gelden maakte mensen daar ook allerlei filmpjes mee, alleen even kijken of het nog compatibel is allemaal. Je kunt de filmpjes gewoon downloadbaar maken op je site maar dat gaat natuurlijk wel enorm veel mb's verkeer veroorzaken, geen idee hoe kabelfoon daarmee omgaat? Je kunt ze ook extern wegzetten op van die openbare gratis upload sites zoals www.badongo.net en dan de bestand link op je site plaatsen. Als ik je site zie dan heb jij dat zo gedaan, ziet er goed uit. Post in deze topic in ieder geval wanneer je alles aan de gang hebt gekregen, ik kom zeker kijken 8)

[ Voor 9% gewijzigd door BARACUS op 08-03-2006 06:08 ]

Verwijderd

Dodgeproject schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:05:
Allereerst hartelijk bedankt voor de reacties.
Axis? Ik ben maar een simpele bewaarder hoor! Voor dat geld koop ik waarschijnlijk een wireless ip camera van Sitecom ofzo. Misschien zeg ik nu hele lelijke dingen, maar ik moet wel een beetje op de kleintjes letten. Jullie zijn pro's. Bij mij gaat die camera na een maand of drie waarschijnlijk weer de kast in.

Alhoewel, ik kan hem na afloop altijd nog op het kippenhok richten. (Ja, ik ben dol op dieren! }:O )

Nogmaals bedankt voor de berichten!

Edo
Ja, je zegt inderdaad hele ranzige dingen. Ga voor Axis, dan heb je tenminste spul. Die Axis verkoop je na 3 maanden weer, wordt nog leuk voor gegeven hoor :)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien heb ik er over heen gelezen maar,

Een usb kabel van 30 meter is mogelijk. Je kan zelfs 10 meter halen zonder iets te doen. Wat wel zo is is dat het belangrijk is wat er aan het eind aangesloten wordt. Een simpel apparaat gaat maar de meer bandbreedte vergende apparaatuur is niet mogelijk

Voor 30 meter heb je zowiezo usb versterkertjes nodig. Die moet je dan om de zoveel meter plaatsen en hebben apart stroom nodig. Misschien is deze oplossing te duur dan zou ik gewoon een computer dichter bij je auto fixen.

Er was hierover een erg uitgebreid topic met iemand die een usb kabel bij zijn vijver moest hebben dacht ik.

Veel succes met je auto iedergeval :D

• Sjoechem
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:55:
[...]

Ja, je zegt inderdaad hele ranzige dingen. Ga voor Axis, dan heb je tenminste spul. Die Axis verkoop je na 3 maanden weer, wordt nog leuk voor gegeven hoor :)
Even kort voor een leek:
Waarin is Axis zoveel beter als Sitecom? (Om je even een beeld te geven: mijn pc is een pIII met 500 mhz, en er staat nog een 800 mhz versie in de kast, maar die heb ik nog niet echt nodig. Al zou ik het wel lekker vinden om een dvd'tje te kunnen branden.)

Groet,

Edo

Verwijderd

Dodgeproject schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:22:
[...]

Even kort voor een leek:
Waarin is Axis zoveel beter als Sitecom? (Om je even een beeld te geven: mijn pc is een pIII met 500 mhz, en er staat nog een 800 mhz versie in de kast, maar die heb ik nog niet echt nodig. Al zou ik het wel lekker vinden om een dvd'tje te kunnen branden.)

Groet,

Edo
Ik heb in het verleden met Sitecom spul gewerkt voor een thuisnetwerk. Dat is echt baggerzooi. Zegmaar het merk Trust van vroeger (want over mijn recente Trustmuis ben ik weer heel tevreden :*)). Of het met de IP-cam ook zo is weet ik niet, maar ik ga er wel vanuit dat die ook niet geweldig is.

Waarom Axis: deze heeft zich al bewezen in kwaliteit. Die dingen worden gebruikt voor datacentra's en professionele beveiliging, die dingen zijn gewoon goed! :)

• Sjoechem
Ik werk ergens waar veel van die camera's hangen. Veronderstel dat ze er een over hebben, kan ik die dan gewoon gebruiken, of heb ik dan weer allerhande rare software nodig? Ze hebben het op de website van Axis over MPEG4, en allerlei andere moeilijke termen....

Misschien moet ik Sitecom gewoon uitdagen, want ik heb helemaal geen problemen met mijn bluetooth dongle, of mijn router (voor jullie misschien een simpele uitvoering), of in het verleden mijn isdn kaart.

Weet je wat ik moet doen? Doen! Dus niet te lang praten. Geen woorden, maar daden!

Even een try-out:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~edo/Dodgeproject/images/Achterlichtlinks1_050213.JPG

Verwijderd

Dodgeproject schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:19:
Ik werk ergens waar veel van die camera's hangen. Veronderstel dat ze er een over hebben, kan ik die dan gewoon gebruiken, of heb ik dan weer allerhande rare software nodig? Ze hebben het op de website van Axis over MPEG4, en allerlei andere moeilijke termen....
Als het een AXIS wel. Die benader je gewoon via een URL en dan kan je het beeld bekijken. Je kan de url van het plaatje (dat zichzelf streamt) ook op een site plaatsen.
Misschien moet ik Sitecom gewoon uitdagen, want ik heb helemaal geen problemen met mijn bluetooth dongle, of mijn router (voor jullie misschien een simpele uitvoering), of in het verleden mijn isdn kaart.
Ik werk thuis ook met een simpele Sweex router ;)
Weet je wat ik moet doen? Doen! Dus niet te lang praten. Geen woorden, maar daden!

Even een try-out:

[afbeelding]
Yeah 8)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb twee jaar terug op Campzone eens een webcam op de douchecabines gericht gehad, zodat mensen van over het hele kampeerterrein in de gaten konden houden wanneer er een rij voor de douches stond en wanneer niet. Omdat de camera zelf onder aan een boom getaped hing (een Logitech Quickcam was het geloof ik) maar hij een grasveld in de volle zon moest beschijnen, mat hij de lichtsterkte niet goed wat resulteerde in een overbelicht beeld; het leek net een woestijn.

We hebben toen een zonnebrilglas voor de cam gemonteerd (ducttape!) en deze verduisterde het beeld zo goed dat we zowel overdag als 's nachts prima zicht hadden van onder de bomen naar het felle zonlicht. Misschien nog handig als je de cams onder je dakgoot hangt ofzo... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Sjoechem
Dark Blue schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:23:
Ik heb twee jaar terug op Campzone eens een webcam op de douchecabines gericht gehad, zodat mensen van over het hele kampeerterrein in de gaten konden houden wanneer er een rij voor de douches stond en wanneer niet. Omdat de camera zelf onder aan een boom getaped hing (een Logitech Quickcam was het geloof ik) maar hij een grasveld in de volle zon moest beschijnen, mat hij de lichtsterkte niet goed wat resulteerde in een overbelicht beeld; het leek net een woestijn.

We hebben toen een zonnebrilglas voor de cam gemonteerd (ducttape!) en deze verduisterde het beeld zo goed dat we zowel overdag als 's nachts prima zicht hadden van onder de bomen naar het felle zonlicht. Misschien nog handig als je de cams onder je dakgoot hangt ofzo... :)
Hm!

Dus die camera hing buiten, en dat gaf geen problemen? En waar stond de computer dan? Zijn er nog beelden van?

Groet,

Edo

Verwijderd

oempf! ik ben blij dat dat gevaarte niet in de tuin van mijn buurman staat! 8)7

• Sjoechem
We wonen niet in de stad hoor! En de auto is in schutkleur! :)

Om eerlijk te zijn, vindt Natas (mijn vrouw) het ook een aanfluiting. Ach....

Verwijderd

vooral die schutkleur zal het 'm doen :P Dodge? waar? *klonk* Oeempf.....

• Sjoechem
Zie je wel? Je moet goed kijken, anders valt'ie niet eens op!

Groet,

Edo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uitspraken als:
Nederland is een raar land. In Nijmegen en Amsterdam gaan stemmen op om de wat flinker uitgevallen automobiel uit de stad te weren. Debielen zijn het!
zullen niet bij iedereen even goed vallen. Probeer een minder kinderachtige manier van uitdrukken te vinden voor je site, dan trek je misschien meer bekijks.

Just my €0.02

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dodgeproject schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:22:
[...]

Hm!

Dus die camera hing buiten, en dat gaf geen problemen? En waar stond de computer dan? Zijn er nog beelden van?

Groet,

Edo
Wil je het serieus weten? Het was wel een beetje een uitzonderlijke situatie hoor :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e1997e83096aaef7f2ec5f95b8502373/full.jpg
We zaten op Campzone dus in een grote legertent, in de tent stond ook mijn computer. De boom stond vlak voor de tent en daar hadden we op bovenstaande manier met ducttape dus een camera aangebonden. Als je je vrouw nog te vriend wil houden zou ik je aanraden om dat aan de rand van je huis wat professioneler vast te maken en niet zo ruwweg met ducttape :+
Deze cam hoefde overigens ook maar 11 dagen te hangen ;)
De halfronde kap erboven is een half pizzabord, ook dat is met een stuk rubber of plastic wel goed na te bootsen. Hij hing onder het bladerdak en omdat we die 11 dagen praktisch geen regen hebben gehad, was deze afdekking genoeg. De USB-kabel liep langs de stam naar beneden en we hadden de connector met de verlengkabel (1,5 meter oid) nog eens extra afgedicht met tape. De kabel liep onder de tentrand door naar boven, zo achter mijn computer in.

Hoe langer de kabel, hoe minder goed de verbinding he... er zijn bepaalde 'uiterste lengtes' voor UTP en USB, op langere afstanden krijg je gewoon slechter signaal of ruis. Het beste kun je misschien een oude PC bij iemand afhalen, een 500mhz bakje met USB ofzo, met netwerkkaart, en die in de gang of in de garage aan zetten en dan de UTP door naar de router in de meterkast of je eigen PC.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ik heb ook zon philips cam (89 euro toendertijd)..

Misschien een advies om aan de "lens" de draaien, dan kan je erg ver of dichtbij dingen scherp zien,

zelfs mijn digi cam (Canon IXUS nogwat) kan het niet beter dan mijn 100 euro webcam :P

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Inmiddels zijn er ook ipcamera`s van 79 euro, Een collega van me heeft er 4 op en rond z`n konijnen hok hangen en die dingen doen het best aardig ( de camera`s dan )

http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=47780&

En we weten natuurlijk allemaal dat UTP 100 meter mag zijn....

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 12-03-2006 17:20 ]

• BARACUS
raymonvdm schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:18:
Inmiddels zijn er ook ipcamera`s van 79 euro, Een collega van me heeft er 4 op en rond z`n konijnen hok hangen en die dingen doen het best aardig ( de camera`s dan )

http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=47780&

En we weten natuurlijk allemaal dat UTP 100 meter mag zijn....
Heeft die soms een fetish ofzo, wat is er zo belangrijk aan die beesten dat er 4 camera's nodig zijn?

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wel eens Monty Python and the Holy Grail gekeken? Konijnen zijn gevaarlijk hoor, en je moet ze dus goed in de gaten houden ;) .

En Dodgeproject, je hebt zeker al die 'A ... is born' series op discovery gezien?

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:17:
Ik heb ook zon philips cam (89 euro toendertijd)..

Misschien een advies om aan de "lens" de draaien, dan kan je erg ver of dichtbij dingen scherp zien,

zelfs mijn digi cam (Canon IXUS nogwat) kan het niet beter dan mijn 100 euro webcam :P
Wat! :P
Afbeeldingslocatie: http://i.pricerunner.com/prod/2_3_2_51944s/140x182/Philips_ToUcam_XS_PCVC720K.jpg
Ik heb deze, de XS (rode) versie dus, en die was toen ik hem 4 jaar geleden kocht 85 gulden... op de HCC beurs. Heb jij een ander model of heb je gewoon fors veel betaald? :P

BARACUS:
Zeker kerstdiner-preventie na die konijnendiefstallen zo vlak voor kerst... ;)

Goed, nou weer even serieus. Is de TS al wat verder met zijn auto of de goede webcam ideeën?

• Sjoechem
Ik heb ook de rode versie. Twee stuks zelfs, maar ik weet niet wat ze kostten. Ik heb ze een keer gekregen.
Maar als ik het goed begrijp, kan ik deze cam dus eigenlijk best gebruiken, als ik er maar een comp bij in de buurt zet.

Mompelkip ik ben natuurlijk erg beledigd! Ik gebruik sinds enkele maanden een PIII met 500mhz. Beetje respect voor de oudjes hè?

Nu weer even zakelijk:
Hoe ga ik de beelden op mijn website krijgen?

• BARACUS
Wil je nu live uitzenden of alleen video's?

[ Voor 32% gewijzigd door BARACUS op 12-03-2006 19:36 ]

Verwijderd

Whoops ik heb een iets duurdere versie dan dat :P (weet de serie niet meer maar begon ook met een "72" nog wat)

• Sjoechem
BARACUS schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:35:
Ik wil het liefst live uitzenden. Althans, elke minuut een beeld is ook goed hoor!

Edo

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dodgeproject schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:11:
Mompelkip ik ben natuurlijk erg beledigd! Ik gebruik sinds enkele maanden een PIII met 500mhz. Beetje respect voor de oudjes hè?
Sorry! :o
Ik heb hier ook nog een PIII 500 staan (mijn eerste computer) werkend en wel, als backup computer!

• Sjoechem
BARACUS schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:35:
Misschien is het mogelijk om voor beide mogelijkheden de beste manier weer te geven. Ook handig voor anderen!

Groet,

Edo

• BARACUS
Dodgeproject schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:39:
[...]

Misschien is het mogelijk om voor beide mogelijkheden de beste manier weer te geven. Ook handig voor anderen!

Groet,

Edo
Video's is gewoon een kwestie van record drukken met de bijgeleverde software en het handeltje uploaden naar een server, ik heb al een link geplaatst waar dat gratis kan. Ik stel dan voor dat je de filmpjes in stukken knipt eventueel met hoofdstukken ofzo. Een lange onduidelijke film is niet erg aantrekkelijk, maak een banden hoofdstuk, spuit hoofdstuk etc. etc.

Hoe live streamen moet is voor mij een groot raadsel.

[ Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 13-03-2006 10:47 ]

• Sjoechem
Dus het heet live streamen? Weer wat geleerd!

Even tussendoor: ik ben jullie allemaal erg dankbaar voor mijn leerzame verblijf hier!

Nu nog een paar mensen die er ervaring mee hebben.

Groet,

Edo

• Sjoechem
Niemand die de oplossing voor live streamen heeft?

Groet,

Edo

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jawel, WebcamXP, het programmaatje, kan gewoon live streamen. Je internet verbinding is dan wel de hele tijd bezig en als er veel mensen naar je stream komen kijken kan je het internetten wel schudden, laat staan dat veel mensen je stream goed zullen ontvangen.

Ik weet niet hoor, als ik jou was zou ik eerst op die site een aparte pagina aanmaken met een uitgebreide teller erop...vroeger had je Nedstat, dat heet nu anders. Weet ff de naam niet.
Maar die monitoren per dag op welke tijdstippen jij de meeste bezoekers krijgt. Ook kun je een gastenboek aanleggen en mensen vragen hun reacties op jouw autoklussen te geven.
Zo kun je inspelen op het kijkgedrag van je bezoekers, en bijv. 1x per uur een foto te nemen, of de webcam plus een msn-account aan te zetten zodra je gaat klussen... dan zien mensen je online komen, je zegt niets terug op dat account maar mensen kunnen op dat moment klikken om te kijken waar je mee bezig bent.

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
Normaal zou ik zeggen: Zoekt en gij zult vinden, maar je bent wel erg enthousiast, dus toch:

Volledige uitleg:
http://www.microsoft.com/...s_beveiligingsmiddel.aspx

Handig progje om plaatjes mee op je server te uploaden:
http://www.coffeecup.com/webcam/

Succes!

Verwijderd

Dodgeproject schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:10:
Niemand die de oplossing voor live streamen heeft?

Groet,

Edo
Sorry dat ik in herhaling val, maar dan is AXIS toch echt dé oplossing :)

• Sjoechem
Hm, een heleboel info om te bestuderen.

Mocht iemand me de komende weken zoeken...

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:28

luke_otto

pang pang luckyluke

ik moet voortaan even kijken op welke pagina ik zit voordat ik post...

[ Voor 76% gewijzigd door luke_otto op 14-03-2006 17:09 ]

• Sjoechem
Okay, ik ben waardeloos!

Ik heb vanalles zitten proberen. Ik bedacht hoe aardig het zou zijn, als ik gewoon een plaatje van de tuin kon laten zien, elke minuut ververst. Alleen kom ik er met mijn ftp-programma al niet uit, hoe ik het ding moet vragen elke minuut de jpg opnieuw te uploaden.

Ik weet bijna zeker dat die mogelijkheid er op zit. SmartFTP v1.5 (ik heb per ongeluk ook 2.0 sinds vanavond)

Ik heb wel op de voorpagina van mijn website gezet dat jullie geweldige adviezen geven.

Die meneer die hierboven heeft gepost, vindt het waarschijnlijk allemaal te amateuristisch. Maar ik vind jullie geweldig hoor! Nogmaals bedankt voor de adviezen.

Groet,

Edo

• Sjoechem
Ik dacht dat het misschien mogelijk was om het vanuit het huis te doen, maar dit ziet er niet zo best uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~edo/Dodgeproject/images/Tuin.jpg

Even niet kijken naar het feit dat de camera nog niet is scherpgesteld.

Hij moet echt dichterbij, en vanuit een andere hoek.

Maar op mijn werk is er een camera die beschadigd is. Misschien dat ik die kan krijgen. Daar zit alleen een voor mij rare aansluiting aan. Het lijkt coax te zijn. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Ik gebruik het programma dorgem ( http://dorgem.sourceforge.net/ ), is een heel simpel programma om om de x seconden / minuten / uren een foto te nemen en op te slaan naar bijv. een ftp server.
Dorgem is ook niet zo zwaar als het gros van de webcam programma's, wat ook wel mooi meegenomen is.
Dodgeproject schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:32:
Maar op mijn werk is er een camera die beschadigd is. Misschien dat ik die kan krijgen. Daar zit alleen een voor mij rare aansluiting aan. Het lijkt coax te zijn. Iemand hier ervaring mee?
Dat zal waarschijnlijk bnc zijn (coax dus). Daar heb je nog een aparte capture kaart voor nodig. Voordeel is wel dat er lang draad aan mag zitten.

btw hier is de cam: http://www.ethnocentrix.nl/blikbrother/
ideaal zo'n koelkast met live beeld, kan je zien of de cola koud staat 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 00:28 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mocht het overigens ooit zover komen dat je een oplossing hebt, en een webcam op je site heb dan ga ik zeker meekijken :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ghehe, die 2 fotos op je site van de "Chaosboys" een maat van me zat in een loods naast hun.
Ze hebben wel een stuk of 3 van die dingen :P

• Sjoechem
Ik zit te kijken op de Dorgemsite. Van de Users doen de meeste links het niet meer. Voor mij geen probleem, want ik zie dat het beeld van de koelkast werkt. Alleen vraag ik me af, wat jullie met de cam hebben gedaan, om hem bij lage temperaturen ook te laten werken. Infrarood lamp erbij?

Gelukkig is het op het moment nog erg koud buiten, maar ik wil toch op korte termijn aan de wagen beginnen (uit elkaar halen). Ik hoop dat ik voor die tijd weet hoe ik via ftp telkens het nieuwe beeld moet uploaden. Waarschijnlijk met een Engels woordenboek op schoot proberen! :D

Verwijderd

Dodgeproject schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:22:
Ik zit te kijken op de Dorgemsite. Van de Users doen de meeste links het niet meer. Voor mij geen probleem, want ik zie dat het beeld van de koelkast werkt. Alleen vraag ik me af, wat jullie met de cam hebben gedaan, om hem bij lage temperaturen ook te laten werken. Infrarood lamp erbij?
Helemaal niks :)
Nouja, hij zit in een plastic zak zodat ie waterdicht is (voor de duidelijkheid, hij staat buiten in het raamkozijn, de natuur is rond deze tijd een prima koelkast :*) ).
De verlichting die je ziet is een simpele led strook met 19 blauwe leds.

• Sjoechem
Ik heb Dorgem gedownload. Het is eigenlijk hetzelfde als Timershot (Powertools van Windows).

Ik ben nog steeds op zoek naar iets waarmee ik de boel streaming kan publiceren.

Nog iemand suggesties?

Groet,

Edo

• Sjoechem
Het is nooit gelukt om webcambeelden op de website te zetten.

Daarom hier even een fotootje met de stand van zaken:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/70/158782769_a991d81722_o.jpg

Het doet pijn om dit te zien! Althans, dat vind ik. Maar het is wel heel cool om te doen!

Ik maak wel telkens korte videobeelden, welke ik wel binnenkort online wil gaan zetten. Sfeerbeelden. Alleen nog even vogelen hoe het moet. We hebben een Sony camcorder die de boel gelijk op dvd zet. Volgens mij zit er nog wel een stand op, waarin er in mpeg-formaat wordt geregistreerd.

Dat was'm voorlopig weer!

Groet,

Edo

• Sjoechem
Opnieuw een tussenstandje!

Schrik niet!

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/54/179827295_88b01928a0_o.jpg

Deze week moet'ie helemaal uit elkaar zijn!

Groet,

Edo
Onze website

• BARACUS
Gelukkig heb je geen buren :+

Het slopen gaat wel erg langzaam of ligt dit aan mij? Misschien dat ik teveel van dat soort auto/motor programma's zien waar het binnen een half uur gepiept is :P

edit:

Ik heb even de foto reeks bekeken >:) Ben jij dat nu met die waterpomptang die het dak aan het slopen is en de kooltjes warmstookt 8) Had je nog geen genoeg werk met de Dodge en daarom nog even een Volvo erbij gedaan? :)

[ Voor 39% gewijzigd door BARACUS op 09-07-2006 20:06 ]

• Sjoechem
De Volvo is mijn dagelijkse auto. Die rijdt gewoon. Ik wil hem wel aanpassen e.d., maar daar heb ik geen haast mee.

Nee, dat is Ralph, de collega met wie ik de auto aan het opknappen ben.

Je had mijn fotopagina dus gevonden?

Ik houd niet zo van op de foto gaan. Ik sta wel op de film, maar ik heb nog steeds geen dvd-rom in mijn comp, dus het gaat nog even duren voordat jullie mijn gezicht te zien krijgen. Je mist er ook weinig aan.

Groet,

Edo
Onze website

• Sjoechem
Ik zit met een probleem. En doordat ik op het tweakerforum dit draadje las, hoop ik dat ik jullie de vraag mag voorleggen.

We zijn een heel eind met het uit elkaar halen van de Dodge. Alleen kwamen we erachter dat de radiateur aan z'n einde was.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/53/179817153_12db72cfbb_o.jpg

Nu worden tegenwoordig aluminium radiateurs verkocht voor 2/3 van de revisieprijs van een ouderwetse radiateur waarin koper gebruikt wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.allstar-performance.com/images/parts/30000/ALL30050.jpg

Wat zeggen jullie. Aluminium of koper? (Het gaat me om wat de motor het beste kan koelen)

Groet,

Edo
Onze website

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoechem op 19-07-2006 15:36 ]

• Sjoechem
Niemand?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36
Koper koelt beter denk ik, maar is ook een stuk zwaarder (en duurder?).

The devil is in the details.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:04

OMD

maakt niet zoveel uit. DIe oude motoren kunnen zelfs bij wijze van spreke met lucht gekoeld worden.
Gewoon kijken wat het meest voor de hand ligt en kijk naar alle leidingen! daar kan je wel flink wat mee winnen door nieuwe en sterkere leidingen te leggen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

Dodgeproject schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:07:
Wat zeggen jullie. Aluminium of koper? (Het gaat me om wat de motor het beste kan koelen)
Onze website
Als je de hele tijd dingen probeert te doen om die w200 minder zwaar aan de voorkant te maken zou ik vooral een Alu rad gebruiken. Koper koelt wel net iets beter, maar is ook gelijk een heel stuk zwaarder, en dat is iets wat je net niet wilde geloof ik.

Verwijderd

als de rest van je waterleidingen in dat apparaat van koper zijn dan zou ik zeker geen alu doen, dat vreet elkaar op. Is het echter kunstof dan zou ik voor de alu gaan, zal echt wel genoeg koelen.

• Sjoechem
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:49:
als de rest van je waterleidingen in dat apparaat van koper zijn dan zou ik zeker geen alu doen, dat vreet elkaar op. Is het echter kunstof dan zou ik voor de alu gaan, zal echt wel genoeg koelen.
Koper en alu gaan dus niet samen? Bedankt voor de tip!

Iedereen bedankt trouwens! Ik ga gewoon voor aluminium. Het gewicht gaat inderdaad de doorslag geven.

Bedankt!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dark Blue schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:11:
[...]

Wil je het serieus weten? Het was wel een beetje een uitzonderlijke situatie hoor :P
[afbeelding]
We zaten op Campzone dus in een grote legertent, in de tent stond ook mijn computer. De boom stond vlak voor de tent en daar hadden we op bovenstaande manier met ducttape dus een camera aangebonden. Als je je vrouw nog te vriend wil houden zou ik je aanraden om dat aan de rand van je huis wat professioneler vast te maken en niet zo ruwweg met ducttape :+
Deze cam hoefde overigens ook maar 11 dagen te hangen ;)
De halfronde kap erboven is een half pizzabord, ook dat is met een stuk rubber of plastic wel goed na te bootsen. Hij hing onder het bladerdak en omdat we die 11 dagen praktisch geen regen hebben gehad, was deze afdekking genoeg. De USB-kabel liep langs de stam naar beneden en we hadden de connector met de verlengkabel (1,5 meter oid) nog eens extra afgedicht met tape. De kabel liep onder de tentrand door naar boven, zo achter mijn computer in.

Hoe langer de kabel, hoe minder goed de verbinding he... er zijn bepaalde 'uiterste lengtes' voor UTP en USB, op langere afstanden krijg je gewoon slechter signaal of ruis. Het beste kun je misschien een oude PC bij iemand afhalen, een 500mhz bakje met USB ofzo, met netwerkkaart, en die in de gang of in de garage aan zetten en dan de UTP door naar de router in de meterkast of je eigen PC.
Usb heeft een maximum van 6 meter zonder storing. Ik heb nog een oude P2-300 Dual processor Servertje staan, simpele pc met 2 cpu's, 2 scsi schijven, 128mb geheugen en cd speler. voor 50 euro mag je hem hebben, draait prima xp of 2k en kan je je webcams op hangen...

Verwijderd

No offence, ik kan er helemaal naast zitten, maar weet je zeker dat het hele 'webcam' gebeuren niet gewoon een slap excuus is om nog maar niet aan je auto te hoeven beginnen?

Volgens mij kun je je tijd, geld en energie beter steken in het opknappen van de auto zelf. Neem je tussendoor wat relevante foto's en post ze op een blog met een verhaaltje erbij. Veel leuker te bekijken/lezen dan een webcam waar niets op te zien is omdat jij op het moment dat ik kijk net wat anders aan het doen bent.

Bovendien blijven blog-entries gewoon bewaard voor het nageslacht. Webcam-beelden zijn direkt weer verdwenen.

Ik begrijp dat dit offtopic is en niet wat je wil horen, maar ik kon me niet inhouden... sorry.

Verwijderd

En wat heeft deze fotoreportage en het laten weten van de stand van zaken aan de pickup op zich nog te maken met de originele vraag over een webcam.

Wat staat dit uberhaupt nog in overige hardware te doen.

Webcam optie is duidelijk afgevoerd...

• Sjoechem
Sorry! Het is inderdaad niets geworden met die webcam. We zijn nu van de grote gebeurtenissen filmpjes aan het maken, waar we vervolgens podcast-achtige verhaaltjes van willen maken.

De reden dat ik hier mijn vraag nog postte, is omdat ik erg onder de indruk ben van de technische kennis die hier aanwezig is.

In het vervolg zal ik alleen nog zaken posten die te maken hebben met hardware en software, en in de rubrieken die daarvoor bestemd zijn.

Iedereen nogmaals bedankt, en sorry als men zich aan mij heeft moeten storen vanwege mijn off topic postings.
Pagina: 1