[laptop] beeldscherm defect

Pagina: 1
Acties:
  • 1.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55
Ik heb hier een Dell Inspiron 5150 waarvan het beeldscherm kapot is. Het scherm is van de een op de andere dag niet meer verlicht. Nu is helaas de garantie 5 maanden geleden verlopen dus moet ik hem zelf opereren. Ik heb van een kennis een scherm gekregen van een Toshiba maar deze heeft andere aansluitingen en past dus niet. Gisteravond heb ik de backlight overgezet van het losse scherm naar de Dell. Het probleem is er nog steeds, heel vaag zie je iets op het scherm maar er is geen verlichting. Nu vraag ik me af of dat ook deze backlight kapot is of dat het in de module zit waar het scherm op aangesloten zit (inverter heet dat geloof ik?). Wie kan me hier iets over vertellen?

Ook iemand die weet waar ik misschien een nieuwe backlight (die wel precies past) en/of inverter kan kopen in de omgeving van Rotterdam? Ik kwam ze op Ebay tegen voor ongeveer 10 dollar.

Dell zelf vraagt 350 dollar voor een compleet scherm. Dat is de laatste optie die ik ga proberen :)

Whoop!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:57
Lijkt me idd de inverter.
Ik heb zelf ook een acer laptop met dat probleem helaas.
Volgens mij kan je die idd gewoon het beste op ebay kopen, dan heb je em ook sneller.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zou inderdaad ook op ebay of op marktplaats een invertertje kopen. Voor Dell kwam ik ze regelmatig tegen gisteren. Heel scherm vervangen is zonde als alleen je inverter stuk is.

• marccom
Ik heb nu ook een Sony Vaio laptop er bij gekregen met een defect scherm. Dacht even het eea om te zetten maar de backlight en inverter zitten vast aan de "glasplaat" in het scherm en ik krijg die er niet zo 123 heel uit denk ik. Heb zitten kijken op MP/Ebay maar daar kom ik eigenlijk alleen maar advertenties tegen met vraagprijzen waar je ook werkend gebruikt voor koopt...

Iemand die een adresje weet waar ze dit spul los verkopen?

Whoop!

• marccom
Schopje

Iemand die nog iets weet? Zou ik de onderdelen misschien via Samsung direct kunnen bestellen?

Whoop!

Verwijderd

Je kan ze altijd mailen met de vraag :) Niet geschoten is mis...

• marccom
Van Samsung heb ik nooit meer wat gehoord, beetje jammer mgoed. Heb nu een exact gelijk scherm gekregen. Scherm overgezet (compleet met lijst) en aangesloten. Verlichting gaat branden en het lijkt er op dat er beeld komt. Probleem is nu alleen dat het scherm in een soort demo/test stand staat. Hij kleurt in allerlei kleuren (rood/grijs/blauw/geel/groen) maar gaat niet verder. Wat zou dit kunnen zijn...?

Whoop!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Waarschijnlijk dat ie alleen maar stroom krijgt en geen signaal verder, dat heb ik wel eens gehad.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• marccom
Als ik de andere monitor er weer opzet dan geeft ie hetzelfde beeld als wat ik eerst had dus de videokaart is het niet. De laptop komt volgens mij in een soort test stand, na een minuut of 5 begint deze ook te piepen en gaan de lampjes knipperen voor caps en numlock.

Morgen Dell maar eens bellen, denk niet dat ik er veel nuttigs uit ga krijgen mgoed proberen kan altijd :)

Anders wordt het ook deze monitor strippen en ombouwen in de oude...

Whoop!

• marccom
Dell kan weinig betekenen helaas. Mgoed heb nu het scherm opengeschroeft en de onderdelen zijn helaas niet helemaal hetzelfde. Kan nog proberen om de complete backlight over te schroeven mgoed daarvoor moet het hele scherm uit elkaar. Iemand nog enig idee?

Whoop!

Pagina: 1