Afspelen DVD na update WMP werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:10
Hallo,

Gisteravond heb ik mijn 'Windows Media Player 9' geupdate naar 'Windows Media Player 10'. Sindsdien is het niet meer mogelijk om DVD's af te spelen. Dit wil zeggen dat er geen beeld meer wordt weergegeven, enkel geluid.

Ik heb begrepen dat dit kan liggen aan het ontbreken van bepaalde codec, maar komt dit ook ter sprake in mijn situatie aangezien ik een update heb uitgevoerd?

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

Alvast bedankt.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:47

Duinkonijn

Huh?

Jewie schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:53:
Hallo,

Gisteravond heb ik mijn 'Windows Media Player 9' geupdate naar 'Windows Media Player 10'. Sindsdien is het niet meer mogelijk om DVD's af te spelen. Dit wil zeggen dat er geen beeld meer wordt weergegeven, enkel geluid.

Ik heb begrepen dat dit kan liggen aan het ontbreken van bepaalde codec, maar komt dit ook ter sprake in mijn situatie aangezien ik een update heb uitgevoerd?

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

Alvast bedankt.
welke dvd software gebruik je..

misschien een idee om dat product opnieuw te installeren

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Jewie
Geen idee welke software er geinstalleerd was. Wordt dit niet standaard met Windows Media Player meegeleverd?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Jewie schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:27:
Geen idee welke software er geinstalleerd was. Wordt dit niet standaard met Windows Media Player meegeleverd?
nee, je heb altijd wel een software programma als windvd of powerdvd nodig die je pc voorziet van de juiste codec

http://blogs.microsoft.nl...chive/2005/02/06/178.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door Duinkonijn op 06-03-2006 11:42 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Jewie
Probleem is opgelost door het opnieuw installeren van de drivers van de grafische kaart (ASUS, PCI-e). Blijkbaar zijn de benodigde codec hierbij meegeleverd. Nogmaals, probleem is opgelost zo te zien.

Bedankt voor de reactie's.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:20

Beugelfles

I love rusty spoons

Duinkonijn schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:39:
[...]

nee, je heb altijd wel een software programma als windvd of powerdvd nodig die je pc voorziet van de juiste codec
daar kwam ik dus ook achter na update wmp9 naar wmp10. Voor die tijd kon ik probleemloos dvd's bekijken. Na update niet meer. Ik heb nu Asus DVD geïnstaleerd (kreeg ik bij mijn ax850pro) en nu werkt het prima.

Waarom kon ik voor die tijd wel dvd's bekijken?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

grolschbeugel schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:42:
[...]

daar kwam ik dus ook achter na update wmp9 naar wmp10. Voor die tijd kon ik probleemloos dvd's bekijken. Na update niet meer. Ik heb nu Asus DVD geïnstaleerd (kreeg ik bij mijn ax850pro) en nu werkt het prima.

Waarom kon ik voor die tijd wel dvd's bekijken?
andere video kaart..
andere drivers
add on codex.
divx of zo

codexes reizen ook met andere programma`s mee...

http://www.microsoft.com/...mp10/getmore/plugins.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Duinkonijn op 06-03-2006 13:49 ]

Pagina: 1