Er komen regelmatig topics voorbij waarin mensen aangeven dat ze van ASP (of een andere scripttaal) zijn overgestapt naar ASP.NET. Ik heb zelf ook een tijd overwogen om die stap te maken, tot ik driekwart jaar geleden op Coldfusion "stuitte" via een artikel (live after asp) van Ben Forta . Na het doorlezen van dat artikel en wat research te hebben gedaan naar de mogelijkheden van Coldfusion ben ik gelijk overgestapt. Mijn beweegredenen hierbij waren:
Enige nadeel wat ik me kan bedenken is de prijs (1200 EUR / server), maar voor een goedlopend webbureau zou dit imho geen probleem moeten zijn.
En nu de redenen waarom ik dit topic opstart.
[list]
• zijn er andere GoT-ers die in de afgelopen periode voor dezelfde keuze hebben gestaan (live after ASP)? En welke keuze heb je dan gemaakt? En wat waren jou argumenten.
• zit ik er helemaal naast en moet ik me schamen dat ik niet voor .NET ben gegaan
• natuurlijk mensen overhalen om ook Coldfusion te gaan gebruiken
Het is dus niet de bedoeling om hier een "welles-nietes" van te maken tussen CF <andere platform>
- de overstap van ASP naar CF is eenvoudig te maken, je wordt niet direct in een complete OO omgeving geplaatst. (het gevoel wat ik wel had bij .NET). De scripts zijn eenvoudig te begrijpen, etc.
- zelf controle houden over je HTML, bij .NET was dit nogal een probleem.
- rollensysteem met controle op functieniveau
- webservices
- integratie met Flash obv een uitgeklede versie van het Flex 1.0 platform, waarbij Macromedia een hoop "gaten" heeft opengelaten om voor een groot deel van Flex gebruik te kunnen maken. / Volledige integratie met het toekomstige Flex 2.0 platform
Enige nadeel wat ik me kan bedenken is de prijs (1200 EUR / server), maar voor een goedlopend webbureau zou dit imho geen probleem moeten zijn.
En nu de redenen waarom ik dit topic opstart.
[list]
• zijn er andere GoT-ers die in de afgelopen periode voor dezelfde keuze hebben gestaan (live after ASP)? En welke keuze heb je dan gemaakt? En wat waren jou argumenten.
• zit ik er helemaal naast en moet ik me schamen dat ik niet voor .NET ben gegaan
• natuurlijk mensen overhalen om ook Coldfusion te gaan gebruiken
Het is dus niet de bedoeling om hier een "welles-nietes" van te maken tussen CF <andere platform>
Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!