Iframe wordt niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 19:12
Een gedeelte van mijn site maakt gebruik van een Iframe. Normaal gesproken zou iedereen met een redelijk recente versie van I.E of firefox deze pagina dienen te kunnen openen.

Dit is bij het grootste gedeelte van de bezoekers ook het geval, echter krijg ik de laatste tijd (door grotere aantal bezoekers) meldingen van enkele klanten dat ze de volgende mellding krijgen:

Wanneer u gebruik maakt van een webbrowser die zgn. iframes ondersteunt, wordt hier de ..... etc

Nu zou je vermoeden dat ze dus een oude versie gebruiken die Iframes niet ondersteund, echter de gebruikte browser was I.E 6.0. Het installeren van de nieuwste Firefox gaf niet het gewenste resultaat.

Enig idee wat er mis gaat bij deze bezoekers?

Gr,

Remko

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 14:13

André

Analytics dude

Waar krijgen ze die melding? Komt die uit de noframes tag? En het lijkt mij een security probleem aangezien de huidige browsers al heel lang iframes ondersteunen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat heb je zelf nog meer geprobeerd dan alleen de nieuwste versie van FireFox te installeren?
Heb je een link, naar waar we het zelf kunnen zien, wat jouw probleem is, ik snap het probleem namelijk niet helemaal.

• Remko
Die melding krijgen ze als op de link klikken die de pagina opent van de webshop. Normaal krijg je dus gewoon de pagina met producten te zien echter bij degene met het probleem komt dus de standaard melding.

[ Voor 46% gewijzigd door Remko op 08-03-2006 00:26 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 14:13

André

Analytics dude

Oke, mensen krijgen dus de melding te zien die in de iframe tag staat, dan lijkt het er op dat die klanten overijverige beveiligingssoftware geinstalleerd hebben (norton?).

• Remko
André schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:04:
Oke, mensen krijgen dus de melding te zien die in de iframe tag staat, dan lijkt het er op dat die klanten overijverige beveiligingssoftware geinstalleerd hebben (norton?).
Hmm zou wellicht een oorzaak kunnen zijn, nog andere potentiele veroorzakers?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remko schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:05:
Hmm zou wellicht een oorzaak kunnen zijn, nog andere potentiele veroorzakers?
Andre had het over beveiligingssoftware, denk hierbij dus aan onder andere firewalls, virusscanners, spywarescanners en noem ze maar op... :)

• Remko
ok.. het toevoegen van de site aan "vertrouwde websites" zal waarschijnlijk dan niet veel uitmaken?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remko schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:24:
ok.. het toevoegen van de site aan "vertrouwde websites" zal waarschijnlijk dan niet veel uitmaken?
Ligt er aan waar je hem als vertrouwde website opgeeft, dus ik denk wel dat het zou kunnen helpen... :) Tevens kan het uitschakelen van die programma's ook helpen... :)

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Ik ben vorige week ongeveer tegen hetzelfde probleem aangelopen met McAfee Privacy Service.
Daar werd zomaar de iframe uit de html code gefilterd 8)7 De reden waarom deze iframe in mijn geval werd weggefilterd, was het stukje "&id=12345" in het SRC attribuut. Waarschijnlijk wordt dat door sommige software als gevaarlijk beschouwd (manier om stats te loggen ofzo).

Je kunt eens proberen om de SRC van je iframe aan te passen en te testen met trial versies van Norton, McAfee en/of andere pakketten.

• Remko
Werkt al bedankt!

[ Voor 99% gewijzigd door Remko op 08-03-2006 00:26 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In theorie kan dat gewoon, dus in standards-compliants browsers zal dat geen problemen opleveren. Als het vervolgens in internet explorer ook goed lijkt te werken dan kan je zeggen dat het in de praktijk ook wel werkt ;)

bottom line: waarom test je het zelf niet gewoon in verschillende browsers?

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 08-03-2006 00:18 ]

Intentionally left blank

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Maar hoe heb je het opgelost dan :) ?

DM!

• Remko
Het "probleem" van enkele users kan je niet direct oplossen.

Echter door in het "tekst" gedeelte van de iframe enkele directe links te zetten naar de webshop, omzijl je het iframe en is er dus een oplossing voor de users waar het ifram niet goed vertoont wordt.
Pagina: 1