[Printer groepen]Windows omgeving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04 00:40
heey tweakers,

hier bij mijn werk hebben we veel printers staan, daarnaast hebben we 75 filialen in nederland waar op veel plaatsen ook printers staan.
nu wil ik bijvoorbeeld een ducumentje af laten drukken bij alle lady stings in NL.
het netwerk hier bestaat uit windows 2000 servers en windows 2003 servers.
via een adsl lijn zijn deze multifunctionals aangesloten op ons netwerk.

weet iemand hoe ik dus groepen printers kan maken ? Zodat ik niet elk documentje appart 75 keer moet instellen in bijvoorbeeld WORD.
als je meer info moet hebben dat post ik dit graag :) ( weet nu niet watvoor info je nog moet hebbe :$:) )

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-06 11:52
Als het over het algemeen dezelfde printers zijn, kan je natuurlijk het bestand eerst naar een file printen en bijvoorbeeld met een batchbestand het filetje kopieren naar alle printers mbv. een loopje. (Moet je wel een lijstje maken met alle printers)

Om het bestand naar de printer te kopieren kan je de volgende code gebruiken:
code:
1
copy /b <bestand.prn> \\computernaam\printernaam

[ Voor 8% gewijzigd door snoopy op 06-03-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

GoT WIKI heeft de andwoorden op jouw vragen ;)

1) Je kan verbinden met printers dmv "NET USE LPT1 \\server\printer"
2) Je kan verbinden met printers dmv "CON2PRT.EXE" (van Microsoft, zie gotwiki).

Je kan word meen ik ook dmv CLI de opdracht geven iets af te drukken, en anders idd een *.prn file maken (zolang je de zelfde printers gaat aansturen) en die dmv een loopje laten afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimane
ik had zelf een tool gevonde genaamd : barr enterprise server.
dit zal vast wel werken alleen vind het te moeilijk om alleen een printer in een groep te gooien.
ik had niet verw8 dat dit zo moeilijk zou zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Oplossing is ook door met Shift of Control alle printers die het bestand af moeten drukken, te selecteren en vervolgens het af te drukken bestand naar 1 van de geselecteerde printers te slepen.

Net hier getest met twee printers, werkt feiloos :) 't zijn wel geen groepen, maar toch...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimane
ow dat is wel erg handig idd :D zelf niet aan ged8 bedankt! maar et werkt niet echt :( net getest

[ Voor 25% gewijzigd door dimane op 07-03-2006 15:01 ]

Pagina: 1