Conflict

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 15:53
Ik heb een klein (irritant) probleempje:

Als ik m'n compie opstart word ongeveer het volgende bericht gegeven:

error: SB IRQ conflicted with PCI (netwerkkaart) IRQ
SB drivers not loaded.

Maar het gekke is dat m'n geluid en m'n netwerkkaart 't gewoon doet en in windows verder geen problemen geeft. Volgens SiSoft hebben ze wel dezelfde IRQ (11).

Weet iemand hoe ik die error in de startup weghaal/voorkom...

Thanx

Mijn PC'tje

Verwijderd

Die error zal wel betrekking hebben op je DOS omgeving (maak ik op uit je verhaal ;) ).. en als je daar geen gebruik van maakt dan kan je het beste de regel in autoexec remmen en dan zou het opgelost moeten zijn (indien een DOSprobleem ;) )

• Quazie
Als ik de volgende regel uit de autoexec.bat haal (meer staat er niet over de SB)...

C:\progra~1\creative\sblive\dosdrv\sbeinit.com
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 T6

...krijg ik nog steeds die error, en deze twee regels worden gewoon weer terug gezet in de autoexec...

Mijn PC'tje

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Netwerkkaart op een ander (vrij) interrupt zetten.

PSN: mug_8pm

• Quazie
Ook al geprobeert;

Geen succes :(

Mijn PC'tje

Verwijderd

Goochelen met de plek van de kaarten. Ik weet niet wat voor mobo je hebt, maar bij sommige merken staat in het boekje welke PCI sloten een interrupt delen. Gebruik vervolgens PCI sloten die geen interrupt delen.

Over de regels in de autoexec.bat. Een of ander proggie dat geladen tijdens het opstarten van windows zorgt ervoor dat die regels terugkomen. Dit zit altijd in het geheugen. Je zult goed moeten zoeken om het eruit te slopen. (Mij is het niet gelukt, omdat ik geen zin meer had nog meer tijd eraan te besteden).

Verwijderd

Hee Quazie wil je die hele dos driver dir eens mailen naar me (of iemand anders), ik heb namelijk thuis win2k erop staan, en de sblive driver daarvoor ondersteund geen dos. Dus wil ik het eens proberen via de dos drivers die bij het standaard win98/95 stuurprogramma zitten..

Dus als IEMAND die ff wil sturen, Duizendmaal dank!
Pagina: 1