Toon posts:

400 MHz FSB / 266 MHz Memory

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ho,

Zou iemand mij eenvoudig kunnen uitleggen of een systeem met eigenschappen zoals vermeld in de titel optimaal presteert?

Bij voorbaat dank! :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Ik neem aan dat je bedoelt : 200MHz FSB (DDR400) en 133MHz RAM (DDR266, PC2100).

In elk geval zou je te traag geheugen hebben waardoor het systeem enorm vertraagd wordt. Immers kan het geheugen de rest van het systeem niet bijbenen. Als het geheugen in singlechannel modus draait zal het vanzelfsprekend trager zijn dan in dualchannel modus.

Overigens maakt de chipset op het moederbord ook nog een verschil. Bij een nForce2 is het erg belangrijk om het geheugen synchroon aan de FSB te laten lopen.
Echter is het bij een ECS K7S6A met een SiS745 ook van belang om het geheugen op 133MHz (DDR266, PC2100) te laten draaien als je een 133MHz FSB draait. Wanneer men het geheugen op 166MHz (DDR333, PC2700) zet krijg je lagere prestaties. Ondanks het feit dat het geheugen met meer MHz werkt.

Ik moet wel zeggen dat erg weinig informatie geeft. Het is belangrijk om te weten om welke configuraties het gaat.
Lees ook de PMG FAQ eens door. Hierin staat vanalles vermeldt over geheugen.
Voor meer specifieke informatie over geheugen dien je een kijkje te nemen in de RAM FAQ van Abbadon :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

mischien even iets duidelijker uitgelegd:
Post even je complete systeemspecs zodat anderen kunnen zien wat er mis is.
verder niets aan Thandor toe te voegen :)

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Mannen,

Hartstikke mooi die replies, bedankt! ;)
Het betreft hier een D600 laptop van Dell met een i855PM chipset.
De reden voor mijn post is om erachter te komen hoe Dell dit bedacht heeft.
Ik loop al geruime tijd rond met die gedachte en de laptop was niet goedkoop, vandaar....

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 04:19:
Mannen,

Hartstikke mooi die replies, bedankt! ;)
Het betreft hier een D600 laptop van Dell met een i855PM chipset.
De reden voor mijn post is om erachter te komen hoe Dell dit bedacht heeft.
Ik loop al geruime tijd rond met die gedachte en de laptop was niet goedkoop, vandaar....
Mmm, DDR266 overstock, en aangezien meeste Dell klanten het niet kan zieren wat er in de doos zit...

Tja, ze zeiden nooit dat je DDR400 zou krijgen

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Okay, maar het was eind 2004 wel een van de duurste laptops; alleen de D800 was duurder..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Jouw notebook heeft dan ongetwijfeld een Intel Pentium-M/Celeron-M met een 100MHz FSB (QDR400).
De i855PM chipset heeft volgens mij maximaal een ondersteuning van 133MHz (DDR266, PC2100) DDR-SDRAM.
Ik zie dat 166MHz (DDR333, PC2700) wel kan. Dit in singlechannel modus.
Zie deze link :)

[ Voor 46% gewijzigd door Thandor op 06-03-2006 04:32 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Correct, een Pentium M 1.80 GHz..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou iemand mij eenvoudig kunnen uitleggen of een systeem met eigenschappen zoals vermeld in de titel optimaal presteert?
Deze vraag is wel erg simpel gesteld. En je hebt helaas nergens te kennen gegeven wát je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden danwel uitgesloten met betrekking tot de vraagstelling. Je had bijvoorbeeld gewoon een kijkje in de FAQ van dit subforum kunnen nemen: PMG FAQ » Processors. In bijvoorbeeld het stukje over de FSB staat de essentiële basisinformatie beschreven. Verder had je ook logisch kunnen bedenken dat "400MHz" niet gelijk is aan "266MHz" en dat dus niet optimaal is B)

Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT. Dit is niet echt de manier om hier een topic te starten namelijk ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.