Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door dion_b op 06-03-2006 09:33 ]
De fdd heb ik dus al niet kunnen testen vanwege de eigenwijze pin indeling.
Gezocht!
Router
Staat je bios op je hdd, of zit ie toch op het moederboard?
overigens is het moeilijk om op een compaq het bios verkeerd te flashen, misschien heeft de verkoper jou geflashed
[ Voor 41% gewijzigd door Jimbolino op 06-03-2006 03:00 ]
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Denk eraan dat ie wellicht alleen een oude versie van smartstart leest (pak een beet 5.10 ofzo). Dus niet met nieuwe versies proberen
Ik neem overigens aan dat je het hele bios ook al gereset hebt met het betreffende jumpertje...?
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
De BIOS zit altijd op het moederbord (kan ook niet anders), wat bij sommige Compaqs het geval is, is dat de setup utility ervan op een harddisk staat...
In dit geval lijkt dat onderscheid er weinig toe te doen. Je hebt een bak gekregen waarvan de BIOS verkeerd geflashed zou zijn. OK... Dan heb je moederbord vervangen en het werkt nog niet. Ik kan je op basis van die info niet vertellen wat er mis is, wel wat niet de oorzaak is, nl. foutgeflashte BIOS. Let dus vooral niet op geblaat van de FlashBIOS fanboys
Begin gewoon van begin af aan te troubleshooten, hou er rekening mee dat er iets heel anders brak zou kunnen zijn. Oh, en als je hulp nodig hebt daarbij, geef eens volle specs en volg de Hangen & Opstarten troubleshooter...
Oslik blyat! Oslik!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Firmware update CD: http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/22722.html
Smartstart CD: http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/22678.html (de 5 serie is de laatste die de 1850 ondersteunt.
This footer is intentionally left blank
Hier staat een stukje over ROMPAQ disaster recovery
http://h20000.www2.hp.com...l/c00280248/c00280248.pdf
Maar het probleem is dat ik helemaal geen beeld heb. De HD's zijn niet orgineel dus de setup util. zit er niet meer op. Starten van de firmware of smartstart cd lossen helaas niks op.dion_b schreef op maandag 06 maart 2006 @ 09:31:
Hou de BIOS zelf en een evt setup utility uit elkaar
De BIOS zit altijd op het moederbord (kan ook niet anders), wat bij sommige Compaqs het geval is, is dat de setup utility ervan op een harddisk staat...
... Ik kan je op basis van die info niet vertellen wat er mis is, wel wat niet de oorzaak is, nl. foutgeflashte BIOS...
Gezocht!
Router
Andere videokaart?The Dolf schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 04:23:
[...]
Maar het probleem is dat ik helemaal geen beeld heb.
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Helpt ook niet. Heb alleen een pci kaart geprobeerd aangezien ik geen isa heb.
Gezocht!
Router
Blij Met Wilco
Moeilijk te krijgen? En dit was al een 2e hands.-Thunder- schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:22:
Waarom pak je bijv geen 2é handse Compaq 1850R ? Die dingen kosten bijna niets meer, heb je altijd nood onderdelen en de kans is groot dat je pc gelijk klaar is.
Gezocht!
Router
En hoe kan ik die partitie aanmaken als de computer gewoonweg niet opstart?ajhaverkamp schreef op maandag 06 maart 2006 @ 09:58:
De Proliant 1850R heeft gewoon een BIOS chip, echter heeft die server een Compaq Diagnose Partitie nodig (aan te maken met een Smartstart CD, die dit model server ondersteunt) om in deze BIOS instellingen te wijzigen.
Firmware update CD: http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/22722.html
Smartstart CD: http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/22678.html (de 5 serie is de laatste die de 1850 ondersteunt.
Gezocht!
Router
Je hebt geen beeld, maar lukt het je wel om te starten vanaf cdThe Dolf schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 04:23:
[...]
Maar het probleem is dat ik helemaal geen beeld heb. De HD's zijn niet orgineel dus de setup util. zit er niet meer op. Starten van de firmware of smartstart cd lossen helaas niks op.
[ Voor 75% gewijzigd door stefan001 op 12-03-2006 21:23 ]
Ik zag hem afgelopen week nog op marktplaats staan ( meerdere ).... of speurders.. even goed zoeken dusThe Dolf schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:26:
[...]
Moeilijk te krijgen? En dit was al een 2e hands.
Blij Met Wilco
Helaas kan ik met die smartstart cd geen partitie aanmaken als de schijf in een ander systeem hangtstefan001 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:22:
Misschien kan je de schijf even in een ander systeem hangen.
Hij spint wel rond en hij lijkt ietst te doen. Het probleem is is dat buiten het feit dat ik geen beeld heb ook het toetstenbord, HD's, FDD en netwerk niet reageren.Je hebt geen beeld, maar lukt het je wel om te starten vanaf cd
Gezocht!
Router
Zal wel een compaq probleempje zijn.
Gezocht!
Router
Oslik blyat! Oslik!