Toon posts:

[XP SP2] Installshield programma's willen niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een hele vervelende melding als ik bijvoorbeeld ActiveSync 4.1 wil installeren:

"Command line parameters" en dan een lijst met de verschillende opties. Waar kan dit in vredesnaam aan liggen. Ik heb Windows Installer 3.1 v2 geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing al gevonden.. maar toch vind ik het een rare manier om het probleem te omzeilen:

Je tempvariabelen hernoemen naar mappen zonder spaties.. 8)7 tja een patch ofzo zou toch makkelijker zijn van Microsoft.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
"Command line parameters" betekent doorgaans dat je opties moet "opgeven / meegeven" aan get programma dat je probeert te starten. Zo gek is dat niet, en al helemaal niet "rijp voor een patch".

Als je systeem van slag raakt van tempvariabelen(? Temp-path environment setting bedoel je denk ik?) met spaties er in dat is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. En ik zie dus al helemaal niet in waarom dit gepatched zou moeten worden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel inderdaad "Temp-path environment".. tempvariabelen dus.. ;)

Ik vind het aardig dat je uitlegt wat parameters zijn :O, maar dit is echt een fout van Windows. Het houdt in dat je "temp mappen" geen spaties mogen bevatten.. anders verslikt de installer zich erin. Waarschijnlijk foutje van Windows installer.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 03:29:
Ik bedoel inderdaad "Temp-path environment".. tempvariabelen dus.. ;)

Ik vind het aardig dat je uitlegt wat parameters zijn :O, maar dit is echt een fout van Windows. Het houdt in dat je "temp mappen" geen spaties mogen bevatten.. anders verslikt de installer zich erin. Waarschijnlijk foutje van Windows installer.
Het is geen fout van Windows. Punt.
Dat een gare installer er niet tegen kan is iets anders, maar het heeft niks met het OS te maken. Wie zegt dat een je temp-path environment variabele geen spaties mag bevatten? Bron?
En de manier waarop je je je "dankbaarheid" toont ( :O ) is nu niet echt dat je zegt respectvol...

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 06-03-2006 03:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Goed, die gaap smiley was niet zo bedoeld. En het is een fout van Windows in de zin van Microsoft Installer.

Maar ja we hebben het hier over ActiveSync... dus geen gare installer.
Pagina: 1