Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pinout adapter 3com voeding

Pagina: 1
Acties:

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben ben van de volgende Hub de voeding kwijt: 3Com Office connect Dual Speed Hub 8 (3C16750).
Nu heb ik al op google gezocht en ook op de bekende pinout-sites maar ik kan nergens vinden hoe deze hub zijn stroom wil hebben. De achterkant (en de manual) vertelt me alleen dit.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dobbe178/internet/power.JPG

Het is dus een ronde aansluiting met 4 gaatjes en een rand (aarde?). Nog al wat mogelijkheden dus om er 5V, 4A op te zetten. Misschien is dit wel een hele gangbare aansluiting voor hubs en weten jullie gelijk te vertellen hoe ik de hub van power kan voorzien.

offtopic:
Nu zit er ook levenslange garantie op dit ding, kwijtraken valt daar zeker niet onder? :+

Verwijderd

Volgends mij heb ik op mijn werk de 16 poort switch versie met de zelfde aansluiting liggen. Ik zal (morgen, mja tech. gezien vandaag) even op de adapter kijken hoe de pinout is. Overigens kan je hem ook open schroeven en kijken waar de banen heen lopen, de plus kan je herkennen / herleiden adhv bijvoorbeeld een chip die je ziet + datasheed.

Ik denk dat de per 2 aan elkaar zitten verbonden, dus bijvoorbeeld de 2 bovenste voor + en de 2 onderste voor GND. De rand is de aarde (gnd en aarde/behuizing zijn 2 verschillende dingen).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 00:59 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hier zwerft ook nog een hub rond met zo'n plug. Zal eens kijken vandaag of ik de pinout ergens kan aflezen.

Edit: Zie beneden, scheelt mij typewerk :P

[ Voor 20% gewijzigd door strandbal op 06-03-2006 10:38 ]

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Oké, even gekeken watvoor device het exact is die ik hier heb staan. Het is een 3Com OfficeConnect Dual Speed Switch 16 (3C16735A).

Ik heb de voeding even onder de scanner gelegd, daar staat nl een schema op :)
Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/3com_switch_voeding_schemading.jpg

[edit]
Even voor de databasewaardigheid van deze post (voor het geval het plaatje weg valt).
code:
1
2
3
4
5
  ______
 /      \
/ O   O  \   <--- bovenste 2 = 5v / plus
|  O O   |  <--- onderste 2 = gnd / min
\_______/
Phear my 1337 ASCII skills :+

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 10:30 ]

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dank je _/-\o_
Weet iemand de naam van een dergelijk stekker.. Ik heb op de site van conrad gekeken. De enige stekkertjes die er op lijken zijn din stekkers maar die hebben niet de goede inkeping en waarschijnlijk ook niet de goede afmetingen.

Verwijderd

Ik heb die stekkers ook gezocht, voor een externe hardeschijf die ik 2 jaar geleden had, nergens kunnen vinden (zoekt moeilijk zonder benamingen/etc). Ondertussen heb ik deze hardeschijf niet meer, maar de voeding nog wel. Volgends mij zit er op die voeding de zelfde stekker als op de 3Com. Ik zal dit vanmiddag en anders morgen even testen, mocht het passen dan stuur ik je die stekker wel op (dan knip ik hem van mn voeding af).

Mocht iemand de officiele benaming weten dan ben ik hier zeker in geintersseerd :)
Pagina: 1