[Debian] Krijg php4-gd niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb een Debian 3.1 'bak' geïnstalleerd onder VMware.
Heb daar onder andere de volgende packages (middels apt-get) geïnstalleerd:
  • apache2
  • php4
  • libapache2-mod-php4
  • php4-gd
  • php4-mysql
  • phpmyadmin
Als je kijkt naar het lijstje, zou je moeten kunnen concluderen dat php4-gd dus ook gewoon moet werken, dit doet hij echter niet. :(

Heb ook al moeite gehad om php4 werkend te krijgen, maar dit wist ik op te lossen door libapache-mod-php4 te installeren... :)

Op mijn test pagina (wat een .php is, die phpinfo() uitvoert) krijg ik een hele waslijst met spullen van PHP.
Ik zie dus ook alles wat PHP op mijn Debian bak allemaal kan. Maar ik mis dus GD op die pagina...

Ik heb in [rml][ Debian Sarge & php-gd[/rml] gelezen, over /etc/php4/apache2/php.ini.
Ben die file in gedoken en net als in bovenstaande topic, stond de regel voor de gd extension middels een ; in comment. Ik heb de ; weggehaalt, maar GD weigert nog steeds dienst :(

Ik weet dus niet meer wat te doen en daarom wend ik me nu tot jullie.
Tevens wil ik er ook bij vermelden, dat ik nog niet zo heel erg super goed ben in Linux / Debian, hopelijk kunnen jullie daar rekening mee houden... :)

Kan het zijn, dat ik een package teveel heb geïnstalleerd of juist te weinig, waardoor ik geen GD heb onder php4? Of werkt gd niet onder Apache 2?

EDIT:
De page die de phpinfo() weergeeft, gaf eerst nog iets met gd aan, dit is nu ook niet meer het geval.
Als ik opnieuw php4-gd probeer te installeren, dan krijg ik de logische mededeling van Debian, dat php4-gd al geïnstalleerd is...

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2006 00:34 ]

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

heb je gd aangezet in je php.ini file

extension=gd.so

in /etc/php/apache/php.ini (uit me hooft dus kan iets anders zijn)

>.< >.< >.< >.<

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Doe eens een
dpkg-reconfigure php4-gd en probeer het dan nog eens :)

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
daft_dutch schreef op maandag 06 maart 2006 @ 01:18:
heb je gd aangezet in je php.ini file

extension=gd.so

in /etc/php/apache/php.ini (uit me hooft dus kan iets anders zijn)
Zoals ik in de TS al aangeef, heb ik dit al geprobeerd inderdaad... :) Maar het werkte niet... :(
Ik moet dan overigens in /etc/php4/apache2/php.ini zijn ;)
Justin_Time schreef op maandag 06 maart 2006 @ 02:13:
Doe eens een
Deze kende ik nog niet, ga ik vanavond proberen (kan er nu namelijk niet bij).

Maar het is dus zo, dat GD niet werkt, omdat ik (misschien) een package heb geinstalleerd, die GD niet leuk vind en daardoor dus dienst weigert? Of komt het misschien door Apache2 (Wat eigenlijk niets uit zou moeten maken lijkt me)?

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2006 09:48 ]

• Justin_Time
Vaak gaat het erom dat hij gd en meerdere extensions niet automatisch bijschrijft in je php.ini omdat je bijvoorbeeld ook php5-gd tegelijk kan draaien.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Justin_Time schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:23:
Vaak gaat het erom dat hij gd en meerdere extensions niet automatisch bijschrijft in je php.ini omdat je bijvoorbeeld ook php5-gd tegelijk kan draaien.
Dan had php4-gd het eerder ook al niet moeten doen... ;) En dat deed Debian bij een vorige install onder VMWare dus wel en nu niet, zoals ik dat ook al in de TS aangaf... Dus dat kan het niet zijn. php5 is overigens niet beschikbaar voor Debian (middels apt-get that is)
Justin_Time schreef op maandag 06 maart 2006 @ 02:13:
Doe eens een
Heb dit zojuist geprobeerd, maar ook dit werkt niet... :(

In de configure command staat ook niet ergens --with-gd of iets dergelijks, misschien is dat het probleem? En zo ja, waar kan ik deze configure commands instellen?

Any other ideas? O+

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2006 11:56 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Apache wel restarten nadat je php.ini aangepast hebt, anders doet ie er nix mee.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
_JGC_ schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:56:
Apache wel restarten nadat je php.ini aangepast hebt, anders doet ie er nix mee.
Was idd vergeten om Apache2 te herstarten. Het herstarten van Apache2 samen metdpkg-reconfigure gd was de oplossing voor mij

• Justin_Time
Graag gedaan :)

Pagina: 1