Toon posts:

Kleine probleempjes met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop maar dat ik het op de goede plek zet.....

Het probleem is als volgt.

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe router :
de Sitecom WL-118 ADSL/Modem/Router/4portswitch/wireless
Het netwerk is als volgt opgebouwd:

Router ------> normale PC (ik zelf) (192.168.0.100)
-------> Windows 2003server (192.168.0.101)
(Word voor alle applicaties zoals teamspeak/webserver etc.)

Nu ben ik hier mee bezig aan het configureren en dergelijke, alleen ik loop tegen een aantal probleemjes aan. :

1.
Het forum werkt niet erg goed. Mensen kunnen extern wel mijn site benaderen, maar zodra ze willen inloggen krijgen ze een "Page not found" error. Als ze dan refreshen zijn ze wel ingelogt, maar ze kunnen niet in het admin gedeelte komen, ze krijgen dan weer page not found.....
Het is een standaard PHPBB2 forum die draait met behulp van Xampp (Apache/Mysql/Filezilla/Mercury). Op poort 80. Deze heb ik ook opengezet op de router zoals je in dit screenshot ziet :
Router Port forwarding
(Ook vaag, ik kan maar 8 poorten forwarden ?????!!!)
En hier de config van het forum :
Forum config

2.
Ook heb ik het probleem hiermee dat als ik een mail naar een gebruiker wil sturen, deze nooit aankomt (Mercury Mail server)(ook niet in de junk) dit is sinds de router ertussen staat. (hiervoor is het gehost op mijn eigen pc).

3.
Nog een vraag is, als het forum wel werkt, als ik deze probeer te benaderen op mijn eigen pc, via www.zerg-eu.com, kom ik terecht op mijn router?..... Externe mensen krijgen wel gewoon het forum te zien... Ik heb namelijk toen ik dat domein kocht, gekoppeld aan mijn eigen ip adres...

Bij deze alvast bedankt voor alle informatie, ik hoop alleen dat ik jullie ook zo voldoende informatie heb geven over al mijn probleempjes....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 00:00 . Reden: Afsluiting vergeten.... ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 18:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je derde probleem is standaard. Portmappings werken niet vanaf pc's achter de router. Als je zelf op je server wilt komen moet je gewoon het interne adres gebruiken (192.168.0.101).

Je tweede probleem moet je eens wat duidelijker uitleggen.

Aan je forum kan ik zo snel niks ontdekken, behalve dan dat alle links op de pagina volgens de statusbalk van de browser naar een bepaald IP verwijzen, en dat dat IP niet overeenkomt met het IP wat aan je domein hangt, maar ondanks dat lijkt het te werken. Alleen login kan ik niet echt checken natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Orion84 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:20:
Je derde probleem is standaard. Portmappings werken niet vanaf pc's achter de router. Als je zelf op je server wilt komen moet je gewoon het interne adres gebruiken (192.168.0.101).
...
Laat ik dat eens niet met je eens zijn :)
Heel veel routers hebben tegenwoordig een optie voor DNS Proxy.
Dat wil dan zeggen dat je een klein dns servertje in je router hebt hangen.
Je vult dus dan je website in plus het interne ip en het werkt :)
* RammY gebruikt het ook wel hier in mn el cheapass Sweex Routertje ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil dus wel, maar als ik dan wil inloggen gaat hij zoeken naar www.zerg-eu.com en die kan ik niet benaderen vanaf mijn eigen pc
Aan je forum kan ik zo snel niks ontdekken, behalve dan dat alle links op de pagina volgens de statusbalk van de browser naar een bepaald IP verwijzen, en dat dat IP niet overeenkomt met het IP wat aan je domein hangt, maar ondanks dat lijkt het te werken. Alleen login kan ik niet echt checken natuurlijk.
Het zit zo, ik heb dus het domein zerg-eu gekocht samen met een forwarding/cloack etc.
die cloacking zit zo: hij verwijst naar mijn ip.
dus 111.111.111.111/phpbb2 zodat hij direct op mijn forum uitkomt

@ probleem 2 : Om via het forum mailtjes te kunnen versturen moet mijn mercury mail server aanstaan, in het forum geeft hij wel aan dat deze mailtjes verstuurd worden, maar deze komen NOOIT aan, worden ze misschien geblokkeerd door mijn router ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 00:50 . Reden: Added probleem 2 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Ik denk eerder een misconfig in je mailserver....

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
De mailserver geeft aan dat alle mails goed verstuurd zijn :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:48:
[...]

Dit wil dus wel, maar als ik dan wil inloggen gaat hij zoeken naar www.zerg-eu.com en die kan ik niet benaderen vanaf mijn eigen pc
En dat kan dus niet zonder dat je router NAT-loopback ondersteunt. Als workaround kan je "www.zerg-eu.com" toevoegen aan je hosts-file (in je Windows system directory) met het interne IP-adres van je webserver.

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik dat precies vinden ? (kan hem namelijk niet vinden :/)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:59:
En waar kan ik dat precies vinden ? (kan hem namelijk niet vinden :/)
\WINNT\System32\Drivers\Etc

Verwijderd

Topicstarter
ALLES IS OPGELOST, bedankt voor alle informatie.

Ik ben er vandaag achtergekomen dat op mijn server de DNS verkeerd stond (85 in plaats van 58 DOH!!)
En de fout waarmee mensen die op het forum inlogden een PAGE NOT FOUND bericht kregen lag aan de domeinnaam, die stond op localhost en moest mijn externe IP adres zijn.

En het mercury email werkt nog niet, maar daar geburik ik nu gewoon de SMTP van mijn provider voor :D!!

Misschien Offtopic maar...
Een vraagje, hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn berichten NIET als junkmail overal aankomen ?

en @ CHZ
Bedankt !!!

Moo..kennelijk werkt het toch niet perfect...In het normale scherm kanik wel gewoon komen, maar als ik in wil loggen als administrator op mijn eigen pc, dan springt hij weer naar "mijnip"/phpbb2/bllablabla ...en dan dus page not found

Op mijn server kan ik al geeneens inloggen op die manier :/

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 17:38 . Reden: Stukje toegevoegd en weer weggehaald..stom foutje van mezelf ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:27:
Misschien Offtopic maar...
Een vraagje, hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn berichten NIET als junkmail overal aankomen ?
Contacteer je provider, of misschien hebben ze wel zo'n mooi controlepaneeltje waar je zoiets in kan vinden/veranderen. Is in ieder geval niet meer gerelateerd aan dit topic, dus ik zou als je hier echt niet uitkomt wel even een nieuwe openen. :)

En ik moet beter lezen inderdaad

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 19:20 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 18:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat ligt toch echt aan de filters van de ontvangers lijkt me. Daar doe je denk ik vrij weinig aan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok, Dan bij deze, Bedankt allemaal voor de reacties !!

Mijn netwerkje is draaiende ! :D

Het is een beetje een gedoe om op mijn forum te komen
(naar site gaan, inloggen, refreshen, en dan pas ingelogd) vanaf mijn thuisplek
maar dat is niet zo erg :D voor externe gebruikers werkt hij perfect.

Nogmaals MERCI !!!
Pagina: 1