Toon posts:

HDD is 8Gb kleiner geworden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Eergisteren vond ik het tijd worden om mijn systeem weer eens op te schonen en ik dacht daar altijd een handige oplossing voor te hebben: Norton Ghost. Op zich niets mis mee, totdat er bij het terugzetten van de iets mis ging en ik een vastloper had. In eerste instantie kreeg de foutmelding NTLDR is missing.. Uiteindelijk (en vraag niet hoe) heb ik mijn schijf opnieuw kunnen formateren en WinXp kunnen installeren. Alleen ben ik nu 8 gigabyte aan schijfruimte kwijt en ik heb geen idee hoe ik die terug moet krijgen. Hieronder nog wat extra info

-Bij het installeren van windows lijkt het of er meerdere fysieke HDD aanwezig zijn, maar ik kan deze niet selecteren. (onbekende schijf, geen schijf aanwezig)
-Partitieprogramma´s in windows herkennen geen onbekende schijfruimte die nog geformateerd kan worden.
-Prog. Killdisk gestart vanaf bootCD en geeft het volgende overzicht:

---Floppy disk drive
--- A: NONAME 2,81Mb (Deze is niet aanwezig)

---Harddisk (149Gb)
---System 1
---Extended
---Documents 2
---Media 3
---Temp 4
---Unallocated 7,81 Mb ???
---Unallocated 1,35Mb ???

Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen? Mijn schijf is een western Digital van 160Gb, maar er wordt dus maar 152Gb herkent

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je de FAQ gelezen? Nee dus, want dan had je geweten dat een 160Gig schijf nooit 160Gig bruikbaar oplevert..... En die unallocated space komt doordat je NTFS hebt (of hebt gebruikt) en die kun je niet gebruiken nu (staat bepaalde informatie in).

Het betreft het hele 1024 versus 1000 probleem.

Ik heb zelf een 500 gig Maxtor waarvan er maar 465Gig van te gebruiken zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 06-03-2006 09:37 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let ook even op je terminologie. Gb is namelijk Gigabit en geen Gigabyte, scheelt toch een factor 8.

Verder is het zo dat als je 152GB ziet dit nog ruim is, windows ziet standaard 149GB op een 160GB schijf (gezien ze uitgaan van 1000MB is een GB terwijl Windows uitgaat van 1024MB is een GB).

Voor wat betreft die 8MB die je nog hebt... op het moment dat je vanuit windows(setup) een hdd formatteert laat hij altijd een klein stukje ruimte unallocated. Waarom die dat doet weet ik niet, daarom maak ik mijn partities altijd nog aan met fdisk, die pakt tenminste de volledige grootte :)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-02 23:57
zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1034217/
windows laat cilinder 0 'leeg'.

gewaarwordingshorizon