Sims 2 Opstart/directx probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 18:28
Mijn vriendin heeft nieuwe pc, zat onboard kaartje in en heb er mijn oude 9700 in gedaan.
The Sims 2 geinstalleerd en dat gaf deze error, overigens gaf ie deze error ook al eerder met de onboard:

geen met Directx 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart meschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geinstalleerd. het programma wordt nu afgesloten.

Ik heb de drivers van omega en ati geinstalleerd maar werkte niet. Heb directx gedownload, maar als ik op installeer klik gaat hij meteen door en zegt ie dat instalatie voltooit is maar hij heeft niks geinstalleerd.
Maar na een tijdje deed ie het in 1 keer maar toen werkte hij niet goed:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kaats004/sims.JPG

Wat info:
Windows XP
Ati 9700 Laatste omega/ati drivers
AMD Sempron 2600+
Huidige directx versie volgens dxdiag is directx 9.0c.

Verder weet ik op het moment niks te bedenken wat nuttig kan zijn voor info.

[ Voor 10% gewijzigd door kRyPtO op 06-03-2006 16:23 ]

• kRyPtO
Ik heb op sims site gekeken kwam ik dit tegen:

http://support.ea.com/cgi...WN0IHg*&p_li=&p_topview=1

Maar nu kan ik directdraw niet inschakelen en agp texture accelerator ook niet, die andere is wel ingeschakelt. Er staat dat het niet beschikbaar is.

Hij geeft nu ook als error:
Geen problemen gevonden.
DirectDraw-testresultaten: Fout bij stap 20 (Colorfill naar backbuffer): HRESULT = 0x887601c2 (Foutcode)
Testresultaten van Direct3D 7: Alle tests zijn gelukt.
Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Als de DirectDraw test runnen doet hij alleen de 1e test goed, bij interface 9 en 9 alleen zwart scherm.

[ Voor 35% gewijzigd door kRyPtO op 06-03-2006 17:24 ]

• kRyPtO
Hmm helemaal niemand die er een oplossing voor heeft? Ik heb het nu ook op me broertjes pc (ati radeon 9600).

Deze kaarten moeten echt goed zijn volgens mij, ligt het aan windows of de drivers of de directx zelf?

Verwijderd

gezien dat plaatje lijkt het op een probleem met je grafische kaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:56:
Lees de tekst er ook nog even bij, want we hebben het nu over meerdere systemen met hetzelfde problemen ;)

Verwijderd

dankje modje (K)
je kaarten ondersteunen geen direct x 9 zo te zien.
duw er daar 1 van in(direct x 9 kaartje) als je die ergens heb liggen of mag lenen en je zal zien dat is voorbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:37 . Reden: iets toevoegen ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:56:
Inderdaad, lijkt wel op en typisch memory-kapot probleem. Maar aangezien veel dingen door de drivers, en directX ook door het memory komen zou het toch een software probleem kunnen zijn.

Helemaal omdat de TS een directX error krijgt.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:34:
dankje modje (K)
je kaarten ondersteunen geen direct x 9 zo te zien.
duw er daar 1 van in(direct x 9 kaartje) als je die ergens heb liggen of mag lenen en je zal zien dat is voorbij.
Nee man, sims2 kan je heus wel op niet-directX9 kaarten spelen. Elke game is directX 8 of 7 zelfs compatible

Tijd om de edit-knop te gaan gebruiken. Monologen zijn namelijk niet zo succesvol hier op GoT ;) :P

[ Voor 13% gewijzigd door Crash op 13-03-2006 22:51 ]

Verwijderd

als je kijk naar bericht van ts zie je duidelijk dat er aangegeven word dat er een direct x 9 kaart nodig is

Verwijderd

Waar zie je dat staan? :)

Daarnaast zijn zowel de Radeon 9600 en 9700 DirectX 9 kaarten, maar draait The Sims 2 zelfs op een GeForce 2.

Verwijderd

kRyPtO schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:17:
Mijn vriendin heeft nieuwe pc, zat onboard kaartje in en heb er mijn oude 9700 in gedaan.
The Sims 2 geinstalleerd en dat gaf deze error, overigens gaf ie deze error ook al eerder met de onboard:

geen met Directx 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart meschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geinstalleerd. het programma wordt nu afgesloten.

Ik heb de drivers van omega en ati geinstalleerd maar werkte niet. Heb directx gedownload, maar als ik op installeer klik gaat hij meteen door en zegt ie dat instalatie voltooit is maar hij heeft niks geinstalleerd.
Maar na een tijdje deed ie het in 1 keer maar toen werkte hij niet goed:

Verder weet ik op het moment niks te bedenken wat nuttig kan zijn voor info.
daar zie ik dat dus

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 15:56 . Reden: typ foutje ]

• kRyPtO
Ja maar het rare is ik heb de 9700 in me eigen pc gehad en nooit problemen mee gehad ook niet met sims2. Die van me broertje heeft ie "ooit" ook sims2 op gespeelt. Het rare is dat die error bij alle 2 de pc's het zelfde is en zeker weet dat ze het ooit gedaan hebben. Ik weet niet of het aan windows sp2 kan liggen?

En de 9700, hij doet dat alleen in de game als ik in dat screen zit, verder loading screen windows desktop geen problemen.
Pagina: 1