Toon posts:

Computer slaat steeds af bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een raar iets. Als ik mijn pc aanzet slaat hij af en komt in een loep terecht. Ik haal dan de stroom eraf en dan draait hij enkele minuten voordat hij weer afslaat. Weer even wachten en dan draait hij weer iets langer. na een uur aan en uitzetten blijft hij stationair draaien. Enig idee waar ik moet zoek voor dit probleem ? Het valt me ook op als het in huis kouder wordt dat hij eerder afslaat.

Softwareprobleem lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb alles al een keer geformatteerd. Als ik in veilige modus opstart heb ik het ook. Het lijkt me meer een hardware probleem. Ik heb ook alle ventilators van binnen schoon gemaakt. Ook de voeding heb ik van stof ontdaan. Dit loste het probleem een klein beetje op.

Zijn er mensen die dit herkennen ?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

meestal is dit een teken dat de voeding (bijna) is overleden. bij het opstarten vindt de zwaarste belasting plaats, worden de lijnen onstabiel dan gaat de pc uit.

probeer een andere voeding zou ik zeggen

Verwijderd

Geheugen al eens getest?
Ander geheugen en voeding geprobeert?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doen alle fans het nog? (m.n. CPU- en videokaartfan). Zitten ze niet vol met stof?
Heb toevallig gisteren nog een PC onder handen gehad die dezelfde symptonen vertoonde. Bleek dus dat alle fans compleet dichtgeslibt waren door stof, waardoor die snel oververhit raakte en vastliep....

[edit] stond al in je startpost...

En verder kan het, zoals gezegd, ook de voeding zijn of misschien het geheugen... Post de temperaturen en voltages eens om te beginnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 05-03-2006 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het moe nie gekker worden: ik heb ook geen geluid meer (Terratec DMX 24/96).
Systeem herkent m'n kaart niet meer en drivers kan ik dus niet installeren.
Heeft dit te maken met bovengenoemd probleem en staat dit op zichzelf ?
Ik ben in m'n pc geweest om de stof weg te halen.

Verwijderd

In het verleden zijn er al vele mensen geweest met dit soort problemen. In de FAQ van dit subforum staat een "Hangen en opstartproblemen troubleshooter" die hiervoor gemaakt is. Het geeft je een richtlijn van wat je al niet kan testen om het probleem op te lossen. Advies is die eens door te spitten. Dikke kans dat je probleem dan verholpen is en anders kan je altijd hier nog advies krijgen.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Als je ook ineens geen geluid meer hebt kan dit soms best met elkaar te maken hebben, probeeer het is om alleen op te starten met de videokaart processor en het ram (de rest er allemaal uit!!)

dan is het voor je voeding ook wat lichter, als die het mocht zijn! ;P

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1