Toon posts:

Acer AL1916Ws of Samsung 930BF voor games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Omdat mijn CRT monitor (CTX EX960) na bijna 15 jaar toch een aantal kuren begint te vertonen, wil ik me z.s.m. een nieuwe 19' TFT monitor aanschaffen.
Ik gebruik de monitor voornamelijk voor het spelen van games (BF2, COF2, HL2, etc.) en internet.

Nu kan ik bij iemand een keuze maken uit de Acer AL1916Ws (breedbeeld) en de Samsung 930BF.
Voor de Samsung moet ik dan wel iets meer betalen als de Acer.
Welke kunnen jullie mij aanraden als ik voornamelijk de TFT gebruik voor games en internet?

Ik zit zelf namelijk nog te twijfelen aangezien ik nog nooit op een TFT scherm heb gespeeld.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-07 10:22
ik ben zelf van plan over een anderhalve week de Acer AL1916Ws aan te schaffen. Ik ga volgende week eerst nog ff kijken of ze hem ergens in de winkel hebben staan. Hij komt er in verschillende reviews iig wel goed uit, en hij is niet duur..

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook verschillende reviews gelezen. Het enige verschil is dat de Samsung wel DVI en 4 ms reactietijd heeft en de Acer geen DVI en 8ms. Ik weet niet of dat voor het gamen veel uitmaakt.
De Acer lijkt me daarentegen wel weer toffer aangezien je daar in breedbeeld kunt gamen ;)

• DP Kunst
volgens mij merk je het verschil tussen 4 en 8 ms nauwelijks...
dvi is inderdaad wel een minpuntje, maar volgens mij is zelfs dat niet heel erg.
het breedbeeld lijkt mij vooral handig voor films. games hebben volgens mij nog wel eens moeite om die resolutie te ondersteunen...

offtopic:
mag k vragen waar jij die keuze kan make O-)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

bij mijn monitor (een 20" HP 2035) is het verschil in snelheid tussen met D-SUB en DVI gigantisch.
met D-SUB valt er amper op te gamen, ik neem aan dat dat ook geldt voor de 2 genoemde monitoren.
Qua merk zou ik zowieso voor de Samsung gaan.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
@ DaNiEI KuNst bij het afsluiten van een gsm abonnement kan ik een extra cadeau kiezen en dus ook een keuze maken tussen die Acer en Samsung TFT (met bijbetaling bij de Samsung) ;)

• DP Kunst
k ben net eens even bij de paradigit in arnhem geweest om dit schermpje te bekijken.
k heb eerlijk gezegd niet op de samsung gelet (weet ook niet of ze die daar hebbe).
die acer is een heel mooi scherm. ff paint opgestart en zwart plaatje gemaakt, hij was ook echt zwart :D
ff wachten tot volgende week en dan ga ik m hale ;)

acer heeft btw ook een pixelgarantie dat het scherm in 9 delen opdeeld (3 x 3). als er in het midden 1 dode pixel of subpixel zit mag je hem al ruilen. in de buitenste mogen er wat meer zitten voordat je m mag ruilen...

Pagina: 1