In mijn zoektocht naar een nieuw PCtje, ben ik uiteindelijk op het pad van de barebones beland. Vind de looks bijzonder fraai en volgens mij zijn de prestaties tegenwoordig ook prima te noemen. Heb veel topics hier op GoT bekenen en heb uiteraard ook een kijkje genomen op http://forums.sudhian.com/categories.cfm?catid=43
Gebruik m'n PC vooral om te internetten, photoshop en office achtige dingen. Daarnaast wil ik ook wel de mogelijkheid hebben om een spelletje te spelen, maar ik heb geen zin meer om daar enorm veel geld aan te besteden. Kortom, als ik de games van vandaag de dag nog kan spelen vind ik het prima, maar ik heb geen zin om bakken met geld te investeren om ook de games van de future te kunnen spelen.
Nu heb ik het volgende bij elkaar gevonden:

Benieuwd of er iemand commentaar wil geven op bovenstaande lijstje. Met name de videokaart is voor mij een vraagteken. Kan ik deze uberhaupt wel in dat kastje krijgen als ik daar ook al mijn Linksys WiFi kaartje in heb zitten? En hoe zit het met de geluidsproductie van de videokaart? Als ik de foto's van die modere kaarten zie dan zie ik daar toch wel steeds vaker een serieuze fan opzitten...
Gebruik m'n PC vooral om te internetten, photoshop en office achtige dingen. Daarnaast wil ik ook wel de mogelijkheid hebben om een spelletje te spelen, maar ik heb geen zin meer om daar enorm veel geld aan te besteden. Kortom, als ik de games van vandaag de dag nog kan spelen vind ik het prima, maar ik heb geen zin om bakken met geld te investeren om ook de games van de future te kunnen spelen.
Nu heb ik het volgende bij elkaar gevonden:

- Shuttle SN95G5V3 Mooie looks, PCI slot aanwezig zodat ik m'n WiFi kaart over kan zetten naar dit nieuwe systeem. AGP slot zodat ik niet aangewezen ben op een dure PCI-E videokaart
- AMD Athlon 64 3700+ San Diego 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed Uit BBG en reacties daarop begrepen dat AMD momenteel de betere processoren levert en warmte geen issue meer is. Heb deze gekozen ipv de 3500+ omdat hier 1MB L2 cache op zit.
- Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3 1 GB lijkt me voorlopig nog wel voldoende en Kingston staat in de DDR Compatibility List op de shuttle site.
- Seagate Barracuda 7200.7 Plus With NCQ 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
- NEC ND-4550A Bulk, Wit Wit frontje lijkt me geen probleem aangezien die toch verdwijnt achter het frontje van de shuttle.
- Asus VGA N6600 /TD 256 MB Betaalbare AGP kaart waarvan ik verwacht dat ik daar voorlopig nog wel even mee door kan en waar ik sowieso de games tot nu toe mee kan spelen.
Benieuwd of er iemand commentaar wil geven op bovenstaande lijstje. Met name de videokaart is voor mij een vraagteken. Kan ik deze uberhaupt wel in dat kastje krijgen als ik daar ook al mijn Linksys WiFi kaartje in heb zitten? En hoe zit het met de geluidsproductie van de videokaart? Als ik de foto's van die modere kaarten zie dan zie ik daar toch wel steeds vaker een serieuze fan opzitten...
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein