[php] cdata block wordt omgezet naar </XMLCDATA>

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.rikkertkoppes.com/tests/svg/cdatamuk.php (het gaat om de source)

php dreamweaver zet <![CDATA[ .. ]]> blokken om in maffe zooi, als het in de head van een document voorkomt in iig, in elementen in een andere namespace
dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<head> 
<foo:bar>
<![CDATA[
    eehmz > & enzo
]]>
</foo:bar>
</head>

wordt dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<head>
<foo:bar>
<![CDATA[
    eehmz > & enzo
</XMLCDATA>
</foo:bar>
</head>

en dat wil ik natuurlijk niet, maar ik kan nergens vinden waar je dat nu weer uit zet.

dit treedt al op als ik verder geen phpcode of niks gebruik, de testcase is dus gewoon de kale html in een .php bestand, verder niets aan toegevoegd. D'r zit dus ergens een standaard instelling fout, maar ik heb geen idee welke.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update

het is dreamweaver (MX v. 6.0) die het doet 8)7. Aangezien hij het pas doet als je saved en je er ook niks van ziet in je codeview was ik dus in de veronderstelling dat ik correcte code uploadde, maar dat was al dus niet zo. php onterecht beschuldigd dus. Als ik nou tijdens het testen het document een keer gesloten en weer geopend had, had ik het eerder gezien.

Maar goed, code rewriting en dat soort grappen staan uit en ik blijf met hetzelfde probleem zitten: hoe kom ik er vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

In dreamweaver 8 zit een optie "never rewrite code for:" en daar kan je extensies van bestanden opgeven, misschien dat dat helpt. Btw, het probleem is niet te reproduceren in dreamweaver 8; misschien dat een update nut heeft O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Rowanov op 06-03-2006 11:43 ]