Toon posts:

970P Vertikaal blauw streepje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een goede maand en half tot 2 maanden terug me een Samsung 970P aangeschaft.
Nu sinds een week vertoont deze bij het net aanzetten een vertikaal blauw streepje van een pixel dik over de hele hoogte van het scherm. Normaal verdwijnt dit na een enkele minuutjes maar nu vanavond blijft het hardnekkig staan.

Defect scherm of kan dit ook aan mn grafische kaart liggen?

Verwijderd

Heb je CRT? Ik heb een CRT Trinitron dan heb ik 2 lijnen over het beeld dat hoort zo. Ik weet alleen niet zo even waar dat voor dient maar ik geloof voor de demping.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Google op Samsung 970P en het blijkt een 19" TFT te zijn.

Het probleem lijkt me een kapot kabeltje of een defecte print in het scherm. Doordat de onderdelen warm worden, gaat het na een paar minuten over, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Je zou de monitor even aan een andere pc kunnen hangen om de grafische kaart uit te sluiten, maar ik denk echt dat je monitor het probleem is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:46:
Heb je CRT? Ik heb een CRT Trinitron dan heb ik 2 lijnen over het beeld dat hoort zo. Ik weet alleen niet zo even waar dat voor dient maar ik geloof voor de demping.
de 970P is een TFT en heeft niet de 2 steunlijnen die een diamondtron/trinitron CRT buis heeft.

Even contact opnemen met de leverancier/Samsung, klinkt alsof er een lijn is uit gevallen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
En nu heb ik in 2 dagen geen blauw streepje meer gezien, zonder iets te doen... :?

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:26:
En nu heb ik in 2 dagen geen blauw streepje meer gezien, zonder iets te doen... :?
Door het op een andere pc te doen of gewoon dezelfde?
Ik zou het toch allemaal ff nakijken want misschien duikt het probleem nog later eens op, en dan zit je ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dezelfde pc, maar nadat ik dat typte wilde ik effe gamen en hop, geen beeld meer, ik hoorde de muziek van het spel nog maar de monitor ging "slapen" alsof er geen pc aanstond.

Ligt het dan toch aan mn kaart, nog eens proberen...

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:01:
Op dezelfde pc, maar nadat ik dat typte wilde ik effe gamen en hop, geen beeld meer, ik hoorde de muziek van het spel nog maar de monitor ging "slapen" alsof er geen pc aanstond.

Ligt het dan toch aan mn kaart, nog eens proberen...
Dát ligt meestal wel aan je kaart evt. in combinatie met de te communiceren hardware...dus videokaart, moederbord en software bijvoorbeeld :)
Maar idd toch maar eens je videokaart checken met bijvoorbeeld ander scherm of computer.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal dan het scherm wel zijn, het heeft de lijn op zowel de dvi als vga uitgang van mn kaart en nu ik dualview is mn CRT ok als de lijn wel op mn TFT staat... :'(

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
zit de steker er wel goed in :*)

.. just checkin'
Pagina: 1