[Mobility 9700] Bf2 problemen

Pagina: 1
Acties:

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Hallo,

ik heb een laptop met
Amd Athlon 64 3000+
512MB DDR
40GB 5400RPM
Mobility 9700
15,4 inch

Nu heb ik sinds een tijdje problemen in Battlefield (tenminste, hier viel het me alleen op)

Ik heb tijdens het spelen willekeurig, soms al na 5 minuten, soms pas na 2 uur, eerst ongeveer 15 seconden een freeze, alles blijft stil staan inclusief geluid. Daarna krijg ik ongeveer 5 seconden een zwart scherm en dan gaat hij weer verder.

Dit is heel irritant, en het baart me ook zorgen want, misschien is m'n videokaart wel kapot?

Ik moet wel toegeven dat ik met a64tweaker heb lopen spelen (iets pittigere timings) maar dat lijkt me niet de oorzaak. Bij andere games is het me (nog) niet opgevallen.

Kan m'n videokaart kapot zijn? Of is het iets anders?

Bedankt,
Sem

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

reset es alles naar standaardinstellingen en kijk dan eens of je het nog hebt

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Welke drivers gebruik je? Als je de standaard drivers van de laptopfabrikant gebruikt, zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld de Omega Catalyst drivers te installeren (de drivers van ATi zelf werken namelijk niet met de mobility kaarten). Misschien is je probleem dan opgelost.

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik heb alle drivers eerst weggehaald, ook met drivercleaner. Daarna heb ik weer de orginele Catalyst 5.9 drivers gemod met Patjes mobility modding tool en geinstalleerd. (iemand vertelde me dat 5.9 drivers sneller zijn op mijn kaart)
Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad, dus ik denk dat ze weg zijn. Alhoewel ik nog steeds last heb van haperingen in bf2 (bij het laden van textures), maar dat is denk ik te wijten aan mijn 5400rpm seagate schijf.

Kan iemand bevestigen dat op een 9700, 5.9 drivers beter werken dan 6.2 etc. Omdat die alleen goed voor nieuwere kaarten zijn?

In elk geval bedankt voor de tips.

Verwijderd

Probeer is de omega drivers, die zijn (imho) de stabielste.

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 21:42
Dit komt waarschijnlijk doordat je maar 512 MB RAM hebt. Ikzelf heb 1GB maar heb er af en toe ook last van.

bla-di-bla

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:24
512 RAM met BF2 is wat weinig vrees ik. 1 gigabyte is echt wel aanbevolen!!

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1