Toon posts:

[ST 546] SNMP + firmware 5.4 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Vanmiddag even lekker zitten hobbyen; m'n Speedtouch 546 geflashed van de oude firmware naar de nieuwste die ik kon vinden, 5.4.0.14. Dit ging verder allemaal prima, leuke nieuwe webinterface enzo, maar nadat ik net mijn Munin graphs bekeek kwam ik erachter dat SNMP niet meer functioneerde.

Stom, dacht ik, ben vergeten de SNMP-instellingen weer terug te zetten. De firmware-upgrade zette alles namelijk terug naar fabrieksinstellingen. Afijn, dus ik de boel weer teruggezet (ROCommunity ingesteld en systeemeigenschappen [locatie, e.d.] ingetoetst, that's it), nog een keer proberen: werkt niet. Het rare is dat het dus wél werkt wanneer ik simpelweg "snmp get" intoets in de CLI van het modem. Wanneer ik "snmpwalk" uitvoer vanaf een externe machine werkt het niet, ik krijg steeds timeouts. Een UDP poortscan middels nmap leverde het volgende op:
code:
1
2
3
Interesting ports on 10.0.0.138:
PORT    STATE         SERVICE
161/udp open|filtered snmp

Ik heb er ook even een sniffer tussengehad om te kijken of dat ding uberhaupt respons gaf op de smeekbeden van snmpwalk, maar het bleef eenzijdig stil.

Het viel me wel op dat er een in het SNMP-menu van de CLI een item is bijgekomen: "ifattach". Echter, wat ik hier ook intoets, hij returned steeds met "Failed to attach to interface". Van firmwareversie 5.4 kan ik nog geen CLI-guide vinden op de site van Speedtouch, en in de 5.3 guide wordt er met geen woord over gerept, dus ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het hier wat mee te maken heeft.

Mijn vraag: heeft iemand van jullie SNMP werkende gekregen op 5.4, of heeft iemand nog tips die ik kan proberen (wellicht die 5.4 CLI-guide als 'ie bestaat)? Plemp het hier alstublieft neer! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 20:37 ]

• jdverolme
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:33
Misschien beetje late reactie maar ik had hetzelfde probleem maar dan met m'n Speedtouch 716. Probeer het volgende commando eens in telnet (was voor 536 maar werktte ook voor mijn 716).
code:
1
 service system modify name=SNMP_AGENT state=enabled

Schijnbaar staat SNMP standaard uit na herinstallatie van een firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Niks late reply, toevallig keek ik vandaag nog in m'n posthistory om te kijken of op dit bericht replies gemaakt waren, nu keek ik weer en stond de jouwe erbij :)

Ik ben je zeer dankbaar, dit was inderdaad de oplossing! Dat ze dat soort dingen uitzetten en niet gewoon overnemen... stom hoor. Nogmaals dank :)

Verwijderd

Hallo,

ik heb een Speedtouch 780, en ik probeer het internet verkeer te monitoren via SNMP, maar ik krijg het niet aan de praat.
De service die hierboven staat draait, en ik heb dit nu geconfigureerd:

{Administrator}[snmp]=>iflist
new : dest: Internet
Connection State: not-connected

Read-write SNMP community name: *****
Read-only SNMP community name: not specified

maar ik krijg de connection state niet op connected. ifattach geeft Failed to attach SNMP interface.
Ik heb als interface al new en Internet opgegeven, maar steeds hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Mijn excuses dat ik zomaar binnenval in dit topic, maar ik had een korte vraag over SNMP.
Ik gebruik het zelf helemaal niet (en ik wil het graag UIT hebben op mijn ST780).

Weet iemand of deze functie standaard AAN of UIT staat op dit apparaat?
Ik heb de laatste firmware erop gezet (6.2.29.2) en ik heb alleen wat instellingen aangepast via de webinterface (en zeker niets wat te maken heeft met SNMP).

Ik hoor het graag.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:16
Standaard staat het UIT...

Verwijderd

OK, bedankt. Dan kan er in principe ook geen misbruik gemaakt van worden van buitenaf, toch?
Pagina: 1