Toon posts:

Planet > Alle mail komt opeens opnieuw binnen.

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lekker. Overal hier in mijn gezin hoor ik dat iedereen zijn mail opeens dubbel binnenkrijgt. Hele oude mail komt opeens opnieuw en dus dubbel binnen.

Ik ga dat dus ff niet handmatig verwijderen. Het blijft overal maar stromen. Het probleem ligt dus aan Planet.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, en waar ik een klacht indien? Vier klachten dus, want vier mensen hebben er last van.

Het is met zowel Outlook als Outlook Express.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vinkje 'kopie op server achterlaten' toevallig aanstaan? Normaliter wordt mail verwijderd als je hem hebt binnengehaald.

[ Voor 48% gewijzigd door Y0ur1 op 05-03-2006 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij laat inderdaad een kopie op de server achter. Dit zodat ik overal mijn mail kan checken, en zodat ik na een format / crash niet alles weg is.

Dit werkt overigens al minstens 6 jaar prima, dus het ligt aan de mailserver. Ik zoek dus het klachtenformulier, een gratis telefoonnummer of een oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 18:47 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:47:
Hij laat inderdaad een kopie op de server achter. Dit zodat ik overal mijn mail kan checken, en zodat ik na een format / crash niet alles weg is.

Dit werkt overigens al minstens 6 jaar prima, dus het ligt aan de mailserver. Ik zoek dus het klachtenformulier, een gratis telefoonnummer of een oplossing.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb dit ook meerdere keren meegemaakt bij iemand. Ik heb het toen maar uitgezet, provider was overigens wanadoo.

Telefoonnummers, formulieren en/of contactgevens kun je natuurlijk vinden op planet.nl dat lijkt me niet echt een relevante vraag hier op got.

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 05-03-2006 18:56 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:44:
Ik ga dat dus ff niet handmatig verwijderen. Het blijft overal maar stromen. Het probleem ligt dus aan Planet.
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:47:
Dit werkt overigens al minstens 6 jaar prima, dus het ligt aan de mailserver.
Lekker topic dit.... :|

Is er misschien ook een kleine kans dat de file "Pop3uidl.dbx" beschadigd, danwel corrupt geraakt is op je pc? Deze file houdt bij welke messages Outlook Express/ Outlook al gedownload heeft. Als deze corrupt is wordt deze file opnieuw gecreeerd en zal alle mail die op de mailserver aanwezig is, opnieuw gedownload worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:15:
[...]

[...]

Is er misschien ook een kleine kans dat de file "Pop3uidl.dbx" beschadigd, danwel corrupt geraakt is op je pc? Deze file houdt bij welke messages Outlook Express/ Outlook al gedownload heeft. Als deze corrupt is wordt deze file opnieuw gecreeerd en zal alle mail die op de mailserver aanwezig is, opnieuw gedownload worden.
Is het mogelijk dat dit bestand op 3 laptops spontaan corrupt gaat? Ik zal de hardeschijven eens checken op bad sectors, misschien is het bestand inderdaad op 3 laptops opeens corrupt. Bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 19:28 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Question Mark schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:15:
[...]

[...]

Ja een belangrijke vraag nog aan de TS: zijn het 4 afzondelijke pc's of is het op 1 pc? Als het op 1 pc staat kan er idd iets corrupt zijn waardoor de boel opeens opnieuw binnenkomt.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik heb dit meegemaakt met de mail van mijn eigen domein. Er waren wat problemen met de servers waardoor de serversoftware diverse malen opnieuw geïnstalleerd moest worden door de hoster en uiteindelijk werd ik verhuist naar een andere server. Ik kreeg toen ook een hoop dubbele mailtjes binnen.
Bij mij viel het aantal wel mee, er stonden niet zoveel meer op.

Maar als de mailserver een update heeft ondergaan ziet Outlook de post die online staat als volledig nieuwe mail en zal het dus opnieuw gaan ophalen. Een oplossing is om alle oude e-mail via webmail te verwijderen en alleen nieuwe e-mail online te laten staan.

En dat is wat ik heb gedaan, die oude mail had ik toch al in mn Outlook en kijk ik niet zo vaak meer naar om.

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 05-03-2006 19:50 ]

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 13:06
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:44:

Ik ga dat dus ff niet handmatig verwijderen. .
Nou dan laat je het toch lekker staan, denk je nou echt dat ze iemand van Planet langs sturen om het op te ruimen ofzo.

Bel gewoon even met de klanten-service van Planet, zodat ze op de hoogte zijn en het eventueel bij andere mensen kunnnen voorkomen. In jou geval is het al gebeurd en daar gaat Planet niks meer aan veranderen, zelfs al heb je acht klachten.

Appels zijn geen peren

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag hier zometeen rond de 1200 mailtjes handmatig verwijderen, ik zoek dus eerst een makkelijke oplossing voor ik dit handmatig ga doen.

Maar ik vroeg mij ook af of meer mensen dit hebben?

En nee, planet hoeft hier natuurlijk niet iemand voor langs te sturen. Maar het zou op zijn minst een beetje normaal zijn dat ze een applicatie maken die de dubbele mail weggooit.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 20:26 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:25:
Ik mag hier zometeen rond de 1200 mailtjes handmatig verwijderen, ik zoek dus eerst een makkelijke oplossing voor ik dit handmatig ga doen.

Maar ik vroeg mij ook af of meer mensen dit hebben?

En nee, planet hoeft hier natuurlijk niet iemand voor langs te sturen. Maar het zou op zijn minst een beetje normaal zijn dat ze een applicatie maken die de dubbele mail weggooit.
Check mijn reply een paar posts terug.
De ISP kan er behoorlijk weinig tegen doen, ze moeten nu eenmaal wel eens de mailserversoftware bijwerken, of de hostnaam van de mailserver verhuizen naar een ander IP-adres.
Eigenlijk zou je Micrososft kwalijk moeten nemen dat Outlook niet goed kan controleren dat de betreffende e-mail niet nieuw is en de mail dus opnieuw ophaalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 05-03-2006 21:11 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Dit is een meer probleem met je mailclient dan met Planet. Vervelend ja, maar weinig aan te doen verder. Een POPbox is ook niet bedoeld voor dit soort gedrag, daar is IMAP voor uitgevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.