Toon posts:

Stand Alone Decoder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op me pc een Audigy 4 kaart en de speakerset die ik gebruik zijn de Teufel Concept E Magnum.

Nu wil ik alleen dat ik meer dingen kan aansluiten op de boxen zonder dat de pc de hele tijd aan moet.
Toen kwam ik bij de Creative Decoder DDTS-100.
Hiermee zou ik meerdere dingen erop aan kunnen sluiten. Alleen als ik dan kijk naar de prijs ( 108 euro goedkoopste zonder verzendkosten ) voor een decoder die in 2003 is uitgebracht zou je denken dat er onderhand wel wat beters zou moeten zijn voor mijn probleem.

Alleen kan ik niet echt iets vinden. Heeft een van jullie een goed alternatief. Prijs mag rond de 150 liggen.

Ik wil er mijn xbox en gamecube en dvd speler op aansluiten. ( dat ze er allemaal oppassen, ze hoeven niet alle 3 tegelijk aangesloten kunnen worden:) )

Wat ik me ook nog afvraag is of het geluid nu echt beter wordt door zo'n decoder, want je geluidskaart ( audigy 4 ) decodeert toch ook al alle dingen? ( wat ik dus trouwens niet merk, want als ik een film met DTS probeer af te spelen in bs player dan moet ik per se AC3 filter installeren voordat ik geluid krijg:S ) Of heb je per se nog software matig iets nodig voor het weergeven van AC3 en DTS geluid?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 13:39
Het AC3 en DTS probleem zit em gewoon in de aansluitingen van je apparaat. Op het moment dat de serround set een digitale ingang had was dit niet nodig. Maar je wil het nu via analoge stekkertjes, dus je hebt dat nodig. Het dolby signaal zal dus omgezet moeten worden naar analoge signalen.

Voor het aansluiten van een XBox en andere apperatuur die een digitaal signaal uit geven heb je idd een decoder nodig. Je kan dat door je pc laten doen, door de digitale signale via je pc te laten converteren.
Veel externe decoders heb je niet. Of je moet een versterker kopen met betere mogelijkheden.

[ Voor 10% gewijzigd door kippy op 05-03-2006 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je antwoord:)

Weer wat wijzer geworden. Maar gezien mijn situatie kan ik dus beter neigen naar een versterker als ik echte kwaliteit wil? Waar k wel meer voor wil uitgeven.
Wat wordt mij aangeraden?

Ik kijk veel films en als ik muziek luister is het veel trance en hard dance.

• kippy
Het licht er totaal aan wat je uit wil geven enz enz.

Je kan een home cinema setje kopen met genoeg aansluitmogelijkheden. Je kan losse componenten kopen met goede speakers, dan wel full size dan wel sateliet speakers met een goede sub. Maar dat zijn dingen die je echt in een winkel zal moeten beluisteren. Ik kan niet voor jou invullen hoe iets klinkt.

Je zal dus moeten opletten dat de versterker die je koopt genoeg aansluit mogelijkheden voor jui heeft. 5.1 via analoog voor je pc spellen, 5.1 via glas of coax voor pc films, en dan nog de rest van de apparaten die je er op aan wil sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Yamaha Receiver RX-V457 gevonden nu die me erg leuk lijkt alleen zit ik denk ik met een probleem.
De 5 speakers kan ik er wel op aansluiten alleen de subwoofer volgens mij niet:S
Die connecteerd met een tulip stekkertje. Zie ik dit over het hoofd of kan ik wel alles speakers inc sub erop aansluiten?

http://images.google.nl/i...cial_s&sa=G&imgsz=xxlarge
Hier kun je de achterkant zien met alle aansluitingen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 15:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er staat gelukkig niet zo heel groot "sub woofer" op dat plaatje :|

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:23

Zin.

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:46:
Er staat gelukkig niet zo heel groot "sub woofer" op dat plaatje :|
Ja kzat in het deel te kijken waar je de boxen moest aansluiten en dan was het niet mogelijk om de subwoofer die ik gebruik aan te sluiten. Maar ik zie dat het nu mogelijk is:P

Maar mijn volgende vraag is of dit wel een goede combinatie is? Deze Yamaha versterker en Teufel speakers of kan ik beter andere speakers gebruiken?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 15:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat de fuck is teufel in godsnaam???

Geen idee dus, nooit van gehoord ook... En och... Tzal best werken, de speakers maken over het algemeen meer verschil in geluid dan de versterker...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Teufel is in .de tamelijk populair, heel aardig spul. :) (http://www.teufel.de/de/index.cfm )

En ja hoor, dat kan prima op die Yammie. :)

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 09-03-2006 17:23 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Oke
bedankt voor de snelle antwoorden:)
Dan maar binnenkort de Yammie aanschaffen:D

• kippy
Zover ik kan zien zal het wel werken, wat de kwalitijd dan wordt..... geen idee.
Zelf ben ik groot fan van full size speaker, dus niet de sateliet speakers die bij jou zet zitten.

Probleem is dat je dit soort dingen alleen maar kan horen voor je zelf. Iedereen heeft eigen ideeën over het beste of gewoon goed geluid. Je zal het dus gewoon moeten proberen.

Een ding waar ik wel bijna van zeker ben is dat het geluid niet slechter zal worden dan het nu is.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, het zal zeer zeker niet slechter worden nee. :P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m binnen heb zal ik mijn bevindingen laten weten als andere er geïnteresseerd in zijn:)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je kan ook 2de hands een externe ac3/dts decoder proberen te vinden? :) Wel heel moeilijk overigens...

Ik heb zelf een Harman Kardon adp303 ac3 decoder voor 75 euro 2de hands op de kop kunnen tikken :D Wat een geluidje :P Nieuwwaarde was zo'n 600pond toen hij nog te koop was. ( http://www.audioimports.com/reviews/rev_feb_98_1.html )

Mijn technics 5x 100watt receiver heeft mij veel geld gekost, heeft ook 6 kanaals input, en kan dus ook 6 speakers aansturen. Maar heeft helaas geen interne ac3 processor, maar werkt helemaal perfect, vandaaar de keuze voor de HK :)
Pagina: 1