Vind alleszins dat jullie heel behulpzaam zijn! Zoals ik het al zei, ik ken er niet zo heel veel van, ik hoor alleen of het goed of slecht is. En momenteel is het de bedoeling dat het beter klinkt dan mijn huidig creative setje

In de vorige draad werd me duidelijk gemaakt dat ik het zelf maar moest zoeken, dus was de keuze snel gemaakt als iemand mij iets adviseerd hé.
Ik gok dat ik hem deze week zal kunnen testen. En waarschijnlijk zal ik het volledige systeem binnen een 2 tal maanden kunnen testen. Dan zal ik bepalen of het goed of slecht is. Ik had vorige keer zitten kijken naar een Visaton, maar die bleek niet goed te zijn. Dat vond ik wel raar, aangezien het voor een gesloten kist was en zijn fs ergens rond de 30Hz hing. Hij was natuurlijk wel 2-3 keer zo duur en als ze mij hem afraden...
Volgens het papiertje bij de speaker zou hij in een 38L kast met een 6x15cm poort moeten zitten.
Morgen zal ik wat stukken (3-4) van een 10 cm lang in de kast hangen onder willekeurige hoeken. 2 vertikaal en 2 horizontaal. Dit zal wel nog meer sterkte geven en zal reflecteren in rare hoeken zodat er zeker geen staande golven komen.
Reden dat ik zo een stevig ding wil hebben is omdat de kast zelf zo weinig mogelijk mag trillen. Mijn bureau gaat er namelijk op steunen en die mag niet de hele tijd staan trillen. Daarom moest hij zo zwaar mogelijk zijn en zo stevig mogelijk.
Ik zal wel nog zien, zal zeker mooie plaatjes plaatsen hier van de bouw van de kist.
Edit: Mijn kamer is slechts 4x3m, en heel luid zal da nooit staan omdat de ouders dan zullen klagen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Soundstorm op 05-03-2006 23:11
]