Toon posts:

[CorelDraw 11] Exporteren verlooptint = probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eens even zien hoe ik dit uit ga leggen. Ik probeer met CorelDraw 11 een poster te ontwerpen. Ik heb momenteel een poster met aan de linkerkant een balk met eenzelfde kleur. Rechts heb ik een verlooptint met bovenaan dezelfde kleur als de linkerbalk, met een verloop naar grijs. In CorelDraw zijn de kleuren bovenaan exact hetzelfde, maar na het exporteren is er een duidelijk verschil zichtbaar. Ik heb al een beetje zitten prutsen met kleurprofielen, maar het verschil blijft. Heeft iemand hier een verklaring en - beter nog - een oplossing voor?

Dit bedoel ik dus: http://www.student.ru.nl/p.janssen/poster.jpg

Modje: mag dit topic naar 'Graphics' verplaatst worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gokje: te weinig kleuren in het doelformaat?

Anyway: Software Algemeen ==> Graphics

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vermoed het bovenstaande. Heb je het ook als je hem als een .bmp of ander formaat zonder compressie opslaat?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Als het doelformaat daadwerkelijk jpg is zou dat geen probleem moeten zijn.
Heb je voor de kleur wel een pantone genomen? Als het goed is zou dit niet nodig hoeven zijn, maar ik kan me herinneren dat kleurverlopen altijd lastig zijn. Zo kun je vaak met een handeling alle kleuren omzetten naar grijswaarden, maar moet je de verlopen toch allemaal met de hand doen...

Net even vergelijkend testje in Illustrator (CS2) gedaan en daar kwam hij goed uit...

[ Voor 11% gewijzigd door Savantas op 07-03-2006 11:44 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
In alle formaten (zelfs pdf) komt het kleurverschil voor! Voor zover ik weet werk ik met CMYK-kleuren in het document.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Heb je gecontroleerd met de eyedropper dat de kleuren daadwerkelijk bovenaan _exact_ hetzelfde zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is me ook wat! De kleuren zijn inderdaad NIET hetzelfde, aldus het pipetgereedschap (eye dropper). Hoe is dit mogelijk, aangezien ik het verloop pas ONDER de witte letters laat beginnen?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Tja, lang geleden ooit met CorelDRAW begonnen, maar kan me herinnneren dat ik hier toen ook al eens tegenaan ben gelopen...
Maar probeer het gewon nog een keer. Zo moeilijk lijkt me dit niet. Probeer dan te achterhalen in welke stap het fout gaat (bv. meteen bij kleur plaatsen in verloop). En dan evt een bugreport bij Corel?

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

krisis1

Onder-watte?!

zet gewoon al je kleurprofielen uit. Dan zou je in je coreldraw venster dezelfde kleuren moeten hebben. Let ook op bij het exporteren dat je export met minstens 24bit RGB, dan ben je zeker dat de kleuren minstens op elkaar lijken.
Omzetten CMYK-RGB zal misschien voor problemen zorgen, geen idee ik werk meestal in RGB dus ik heb er geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Zo zie ik het dus in CorelDraw: http://www.student.ru.nl/p.janssen/screenshot.jpg

Het gaat overigens puur bij het aanmaken van de verlooptint mis. Vul ik het vak volledig in dezelfde blauwe kleur, dan is deze kleur identiek aan de linkerbalk. Klik ik op verlooptint - en laat ik het verloop onderaan beginnen - dan gaat het direct mis! Frustrating! |:(

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels opgelost, namelijk door als achtergrond de kleur blauw te kiezen en daar vervolgens een grijs vlak met de verlooptint op te plaatsen. Het resultaat is te zien op http://www.student.ru.nl/p.janssen/congresposter_v2.jpg.

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1