Ik wil dus van 1 ontvangen variabel (in voorbeeld $string) gaan opdelen naar meerdere variabelen, nu heb ik 1 probleem ik wil dus splitten op de | en maar wil dat hij || niet gaat splitsen (dat word dus gebruikt al heb je | in de tekst staan (als escape string zegmaar))
Voorbeeld:
En daarbij moet het resultaat hetvolgende zijn:
Nu zoek ik hier dus de beste oplossing voor. Ik kan dus bijvoorbeeld letter voor letter alles afgaan doormiddel van een for loopje, maar dit is een erg tijdverslindende methode. Daarom zat ik te denken aan de split methode, mijn vraag is, kun je doormiddel van regex zorgen dat hij wel op | split en niet op || ? (of via een andere functie van PHP)
Voorbeeld:
code:
1
| $string = "test1=iets|test2=meer||tekst|test3=viool"; |
En daarbij moet het resultaat hetvolgende zijn:
code:
1
2
3
| $_DATA["test1"] = iets; $_DATA["test2"] = meer|tekst; $_DATA["test3"] = viool; |
Nu zoek ik hier dus de beste oplossing voor. Ik kan dus bijvoorbeeld letter voor letter alles afgaan doormiddel van een for loopje, maar dit is een erg tijdverslindende methode. Daarom zat ik te denken aan de split methode, mijn vraag is, kun je doormiddel van regex zorgen dat hij wel op | split en niet op || ? (of via een andere functie van PHP)