Toon posts:

voipbellen vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag in mijn studentenhuis de bijna nooit gebruikte vastelijn eruit willen gooien (qua hoge kosten), maar om toch bereikbaar te zijn zaten we te denken aan voip-bellen alleen we weten niet goed hoe we het moeten oplossen.

het zit zo:

we hebben in ons huis 1 nummer dat verdeeld is in 5 lijnen, zodat iedereen een eigen telefoon heeft op haar/zijn kamer, en dat willen we zo houden ook omdat dit relaxed is.
Ook hebben we een server die altijd aanstaat. Nu zaten we te denken als we een account bij VOIPbuster zouden aanvragen en dat op de server te installeren. Graag zouden we dan de server koppelen aan onze 5 analoge telefoons via een soort kastje (dat analoog naar usb omzet), maar nu is de vraag kan je 5 analoge telefoons (het is 1 lijn, voordat ie dus gesplitst wordt) op zo'n kastje aansluiten wat normaal bedoeld is voor 1 analoge telefoon??zodat we onze telefoons kunnen behouden. Of is het signaal dan te zwak???

Verwijderd

Je zou kunnen overwegen om een Skype proggie te installeren op je PC en daarbij de Linksys CIT200 kunnen gebruiken.

Via Skype-out kun je dan goedkoop bellen zonder abo.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dank je voor de snelle reactie maar dat is niet precies wat ik zoek. Ik vraag me af of zo'n analoge telefoon adapter (volgens mij heet dat ATA) geschikt is voor meerdere lijnen zodat we 5 toestellen erop aan kunnen sluiten. (ofja het is natuurlijk 1 lijn voor die gesplits wordt in 5 lijnen)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is op zich een leuk idee, maar hoe hebben jullie internet? ALs je je vaste lijn er uit gooit, heb je ook aardige kans dat je per ongeluk je ADSL ook opzegt als die er op zit. Daar zou ik dus eerst even naar kijken alsik jou was ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ja, kan, geeneens server nodig :)

Router kopen met VoIP ondersteuning, en de SIP-instellingen overnemen
Klinkt ingewikkeld, maar in het grote VoIPbuster-topic staat dit haarfijn uitgelegd.

Standaard koop je 1 VOIP-telefoon, nu koop je dus een VOIP-router. Telefoonuitgang daarvan is volgens mij gewoon te splitten.
Anders een oude huiscentrale ertussen (best rlxd, 'kies 1 voor Sjaak', etc.. :9 )

edit: Ik probeer dit zelf ook al een tijdje te doen, maar dan zonder dure routers aan te schaffen...
Via VoIPBuster zelf kan het sowieso niet, maar er zijn wel wat programma's die via SIP op het VOIPBuster netwerk kunnen, en dat aan een USB phone kunnen koppelen, of een ATA-apparaatje.
Maarja, wel weer een server nodig...

[ Voor 31% gewijzigd door DarthPlastic op 05-03-2006 17:53 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je asterisk op die server installeert (als het een Linux of FreeBSD server installeert) kun je gewoon 5 ATA-boxen in je netwerk hangen en daar de toestellen op aansluiten. Dan kun je er meteen een keuzemenu voor plakken zodat bellers meteen door kunnen kiezen naar de juiste persoon. Nadeel is dat een beetje ATA-box toch wel 90 euro kost. En 5 toestellen op 1 ATA-box vinden de meesten ook niet leuk.

Verwijderd

Je kunt een adapter als onderstaand kopen; aansluiten op je internet modem en er een vaste telefoon aan knopen. Je meldt je aan bij de voipbuster/voipstunts enz van deze wereld en je belt gratis en bent bereikbaar op een vast nummer, zonder dat er een pc aan staat.

Ik weet niet of ik nu over de schreef ga, maar ik heb een leuk aantal tips:
Instellingen voor de Zyxel P 2002L:

http://www.fiberworldgebr...orum/showthread.php?t=125

De instellingen waren zo simpel, dat ik er zelfs uit ben gekomen.

Zyxel 2002L info:
http://koopjes.marktplaat...ommunicatie/24805010.html

Fritz!box fon 5010 info:
http://koopjes.marktplaat...ommunicatie/24808454.html

Bij voorbaat excuses voor degenen die vinden dat ik nu aan het spammen ben, ik ben van mening van niet, want het grotere doel wordt volgens mij gediend.

Groet, Appie
Pagina: 1