[php] externe form vullen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik zit met het volgende probleem, ik moet een formulier op een externe webpagina zo'n 25 keer in gaan vullen, met 25 verschillende code's.
Nu vroeg ik mij af of hier geen automatische manier voor te maken was (want in de toekomst moet ik dit waarschijnlijk nog vaker gaan doen)

Probleem is dat ik niet heb kunnen vinden hoe je de velden op een externe pagina (die via $post verstuurd worden) kan vullen, en daarna submitten.
Google levert alleen een heleboel manieren op waarmee je kan voorkomen dat mensen extern een form invullen.
Wat ik dus graag zou willen weten of het uberhoud wel mogelijk is om een externe pagina via php te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Volgens mij staat je antwoord hier: http://www.faqts.com/know...ew.phtml/aid/12039/fid/51 gevonden met [google=php http post]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

als je geen toegang hebt tot de code van de externa pagina is dit niet mogelijk. Naja, wellicht kan je jou values posten naar de action in de form vaN de externe site.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Als je letterlijk de velden in wilt vullen moet je uitkijken naar een javascript oplossing.
Open de pagina in een iframe en laat in je eigen pagina een javascript lopen welke de velden naloopt en vult.

Een andere optie is om het submitten van het formulier te faken. Dit kun je wel vanuit PHP doen met behulp van fsockopen(). Hiermee kun je een POST nadoen, waarbj je zelf alle veld-variabelen meegeeft, en de pagina weer uit kunt lezen welke je terug zou krijgen.
Er staat een kant-en-klare functie op www.php.net/fsockopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

frickY schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:38:
Als je letterlijk de velden in wilt vullen moet je uitkijken naar een javascript oplossing.
Open de pagina in een iframe en laat in je eigen pagina een javascript lopen welke de velden naloopt en vult.
Uiteraard heb je geen rechten om een externe pagina aan te passen met javascript. Als dat wel zo zou zijn hadden we een groot probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Zelf aan de gang gaan met fsockopen is natuurlijk een mogelijkheid, maar gebruik maken van curl is misschien net zo makkelijk.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Pagina: 1