Dit is het eerste topic dat ik open. Vandaar niet al te veel negatieve reacties en op voorhand dank voor jullie reacties.
Ik heb thans een laptop om mee te internetten, surfen, downloaden en af en toe een spel te spelen. Daarnaast heb ik een xbox 360 om mee te gamen en een home cinema systeem van sony (HTR 6500).
Ik wil graag een htpc bouwen.
Belangrijkste eisen:
- stil
- multifunktioneel
- integraal onderdeel van mijn sony HTR 6500, sony WEGA tv, dus komt in mijn woonkamer te staan.
- vervanging laptop, wil dus htpc gebruiken om te internetten, surfen, dowloaden en om tvprogramma's op te nemen.
Minder belangrijk:
- het kunnen spelen van spellen, daar heb ik de xbox360 voor
Na veel te hebben rondgekeken op menig forum en de best buy gids te hebben nagelezen kom ik tot de volgende samenstelling:
- SilverStone Behuizing LC17 Zilver, Geen Voeding, 4 X 80mm € 81,51
- Nexus Technology NX-5000 Real Silent Power Supply 500 Watt, Zwart € 84,03
- Asus Moederbord A8R-MVP € 91,60
- AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz € 258,82
- Arctic Freezer 64 Pro Aluminium, Koper € 13,45
- Kingston HyperX 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2 € 195,80
- Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 € 89,08
- Hauppauge TV Kaart WinTV PVR 500MCE Kit € 139,50
- NEC DV-5800 Zilver 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zilver € 17,65
- NEC ND-4551A Zilver, Labelflash € 42,86
- Microsoft Windows XP Media Center 2005, NL, OEM € 89,92
- Microsoft Keyboard Remote Windows XP MCE Draadloos, Zwart / Grijs, Qwerty
de genoemde prijzen zijn bij 1 winkel en exclusief btw (totale prijs is rond de 1400 euro inclusief btw)
Ten eerste vraag ik mij af of jullie nog op- en of aanmerkingen/ adviezen ten aanzien van de gekozen componenten hebben?
Ten tweede enkele specifieke vragen:
- ik heb gekozen voor een moederbord met onboard videokaart, omdat ik htpc niet wil gebruiken om te gamen. Maar is dit voldoende of kan ik toch beter kiezen voor een losse videokaart? Ik denk daarbij aan een ASUS N6600S 256MB TV-out, DVI omdat deze passief gekoed is, tevens zal ik dan kiezen voor een ander moederbord (Asrock 939Dual-SATA2, M1695).
- voldoet de onboard geluidskaart of kan ik beter kiezen voor een Audigy 2? Ik wil de htpc aansluiten op de versterker van de sony HTR 6500.
- gezien het feit dat ik meerdere zaken tegelijk wil doen. Bijvoorbeeld een film opnemen terwijl ik surf of download vraag ik mij of één harde schijf voldoende is/ of dat ik dan niet beter kan kiezen voor twee.Denk hierbij aan twee dezelfde (dus eerder genoemde hitachi) of een raptor die ik gebruik als opstartschijf, voor de proggies (maar zou deze dan niet te veel lawaai maken).
Ik hoop ik totaal met 1500 euro klaar te zijn, maar voor eventuele goede verbeteringen ben ik bereid iets meer te betalen.
Graag jullie adviezen, waarvoor dank.
Dennis.
Ik heb thans een laptop om mee te internetten, surfen, downloaden en af en toe een spel te spelen. Daarnaast heb ik een xbox 360 om mee te gamen en een home cinema systeem van sony (HTR 6500).
Ik wil graag een htpc bouwen.
Belangrijkste eisen:
- stil
- multifunktioneel
- integraal onderdeel van mijn sony HTR 6500, sony WEGA tv, dus komt in mijn woonkamer te staan.
- vervanging laptop, wil dus htpc gebruiken om te internetten, surfen, dowloaden en om tvprogramma's op te nemen.
Minder belangrijk:
- het kunnen spelen van spellen, daar heb ik de xbox360 voor
Na veel te hebben rondgekeken op menig forum en de best buy gids te hebben nagelezen kom ik tot de volgende samenstelling:
- SilverStone Behuizing LC17 Zilver, Geen Voeding, 4 X 80mm € 81,51
- Nexus Technology NX-5000 Real Silent Power Supply 500 Watt, Zwart € 84,03
- Asus Moederbord A8R-MVP € 91,60
- AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz € 258,82
- Arctic Freezer 64 Pro Aluminium, Koper € 13,45
- Kingston HyperX 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2 € 195,80
- Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 € 89,08
- Hauppauge TV Kaart WinTV PVR 500MCE Kit € 139,50
- NEC DV-5800 Zilver 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zilver € 17,65
- NEC ND-4551A Zilver, Labelflash € 42,86
- Microsoft Windows XP Media Center 2005, NL, OEM € 89,92
- Microsoft Keyboard Remote Windows XP MCE Draadloos, Zwart / Grijs, Qwerty
de genoemde prijzen zijn bij 1 winkel en exclusief btw (totale prijs is rond de 1400 euro inclusief btw)
Ten eerste vraag ik mij af of jullie nog op- en of aanmerkingen/ adviezen ten aanzien van de gekozen componenten hebben?
Ten tweede enkele specifieke vragen:
- ik heb gekozen voor een moederbord met onboard videokaart, omdat ik htpc niet wil gebruiken om te gamen. Maar is dit voldoende of kan ik toch beter kiezen voor een losse videokaart? Ik denk daarbij aan een ASUS N6600S 256MB TV-out, DVI omdat deze passief gekoed is, tevens zal ik dan kiezen voor een ander moederbord (Asrock 939Dual-SATA2, M1695).
- voldoet de onboard geluidskaart of kan ik beter kiezen voor een Audigy 2? Ik wil de htpc aansluiten op de versterker van de sony HTR 6500.
- gezien het feit dat ik meerdere zaken tegelijk wil doen. Bijvoorbeeld een film opnemen terwijl ik surf of download vraag ik mij of één harde schijf voldoende is/ of dat ik dan niet beter kan kiezen voor twee.Denk hierbij aan twee dezelfde (dus eerder genoemde hitachi) of een raptor die ik gebruik als opstartschijf, voor de proggies (maar zou deze dan niet te veel lawaai maken).
Ik hoop ik totaal met 1500 euro klaar te zijn, maar voor eventuele goede verbeteringen ben ik bereid iets meer te betalen.
Graag jullie adviezen, waarvoor dank.
Dennis.