[XP] Bestanden uitwisselen WinXP 64bit <-> WinXP*

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Beste allemaal,

Ik heb hier twee computers die door alle gezinsleden worden gebruikt.
PC1: P4 2000mhz, 512mbram, 120gb hdd, Gforce 4200Ti, Windows XP Home SP2
PC2: AMD 3200+ (S939), 1024mb dualchannel, 160gb hdd, Gforce 6600, Windows XP-64bit Pro

Beide computers worden door iedereen gebruikt. Nu zou ik het wel handig vinden als alle nieuwe office bestanden automatisch naar beide computers worden gekopieerd. Dus als ik op pc1 een half werkstuk typ, en een uur later pc2 aanzet, dat het bestand automatisch wordt gekopieerd zodat ik de volgende dag rustig verder kan werken op pc2.

Ook zou ik dit graag met de email van outlook express doen. Maar hierover heb ik al het een en ander in de search gevonden.

Mijn vraag is dus hoe ik die bestanden automatisch om de zoveel tijd kan kopieren, zodat je altijd op beide pcs door kan werken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarom maak je niet gewoon een netwerkshare? Dan hebben beide pc's op dezelfde tijd dezelfde bestanden :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Synctoy? Of draait die niet op XP64?
dan is er altijd nog Offline Files icm een netwerk share :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Opperhoof
spone schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:50:
Waarom maak je niet gewoon een netwerkshare? Dan hebben beide pc's op dezelfde tijd dezelfde bestanden :)
Uhm, misschien zou dat kunnen. Maar een netwerk share is toch een map op de hardeschijf die gedeeld is? Dus dan sla ik mn bestand op in de netwerk share op pc1, en dan sluit ik pc1 af. Start ik pc2 op en dan kan die dus niet bij dat bestand omdat pc1 uitstaat.

De pc waar ik de netwerk share directory aanmaakt zou dan dus altijd aan moeten staan. Ik heb liever dat ALS ze allebei aanstaan, snel alle files synchroniseren, zodat je vanaf dan weer over alle bestanden beschikt.

• spone
  • Niet online
De pc waar ik de netwerk share directory aanmaakt zou dan dus altijd aan moeten staan. Ik heb liever dat ALS ze allebei aanstaan, snel alle files synchroniseren, zodat je vanaf dan weer over alle bestanden beschikt.
In dat geval moet je offline folders inschakelen op je netwerkshare :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Opperhoof schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:02:
[...]

Uhm, misschien zou dat kunnen. Maar een netwerk share is toch een map op de hardeschijf die gedeeld is? Dus dan sla ik mn bestand op in de netwerk share op pc1, en dan sluit ik pc1 af. Start ik pc2 op en dan kan die dus niet bij dat bestand omdat pc1 uitstaat.

Tja, maar als je pc1 afsluit en daarna pc2 opstart, ken ie ook niet syncen, want pc1 staat immers uit.

Misschien is de beste en makkelijkste oplossing voor jou gewoon een externe harddisk. zet je daar je data op en neem je mee naar de pc waarop je wil werken.

• Opperhoof
Het geld niet alleen voor mij. Er werken 4 a 5 personen op 2 computers hier die op allebei graag hun bestanden zouden willen zien.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 10:00
Op computer 1 een document maken, opslaan, computer 1 uitzetten en dan pas computer 2 opstarten en verwachten dat je documenten bij de hand hebt is wel erg veel gevraagd natuurlijk ;)

Je zou je documenten ergens online kunnen opslaan en ze vervolgens vanaf beide pc's kunnen benaderen maar dan zit je wel met bandbreedte en dergelijke. Andere oplossing is een servertje plaatsen maar dat zal wel een beetje veel van het goede zijn. Laatste oplossing die ik aan wil dragen is een NAS, networked attached storage, voor thuisgebruik houdt het gewoon een usb harddisk in maar dan met een netwerkaansluiting en zo'n schijf kun je dus vanaf de pc's benaderen.

• Opperhoof
Nee, kijk. Op pc1 sla ik een bestand op. Een uur later gaat pc2 aan, en 10 minuten daarna gaat pc1 uit. Nu wil ik op pc1 weer doorgaan met dat bestand. Oftwel ik wil graag dat zodra de computers beide tegelijk aanstaan, alle bestanden worden gesynchroniseerd.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 10:00
Opperhoof schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:04:
Nee, kijk. Op pc1 sla ik een bestand op. Een uur later gaat pc2 aan, en 10 minuten daarna gaat pc1 uit. Nu wil ik op pc1 weer doorgaan met dat bestand. Oftwel ik wil graag dat zodra de computers beide tegelijk aanstaan, alle bestanden worden gesynchroniseerd.
Dan moet je dus mappen delen en offline beschikbaar maken daarbij gebruiken. Er is vast wel ergens te lezen hoe je dit instelt.

• spone
  • Niet online
spone schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:10:
[...]

In dat geval moet je offline folders inschakelen op je netwerkshare :)

Pagina: 1