Toon posts:

Raid met externe hdd, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Ik ben al een tijdje bezig maar kom er nog niet echt uit, ik heb twee hdd van 250 Gb, één daarvan zit vast in mij computergebouwd en de andere loopt over usb2.0. Het probleem is dat ik de usb2.0 schijf niet dynamisch kan krijgen.

graag zou ik een raid 1 configuratie willen draaien met deze twee schijven, is dit uberhaupt wel mogelijk?

met vriendelijke groeten,

Barry domhof

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Niet onder windows volgens mij.
Op een Mac met MacOSX kan het wel volgens mij... heb een keer een how-to er over gezien.

het is zelfs met floppydrives gelukt: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=814 :+
en ofcourse de iPod Shuffle RAID: http://www.wrightthisway.com/Articles/000154.html :+

[ Voor 46% gewijzigd door McKaamos op 05-03-2006 15:35 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

je wilt dus een complete MIRROR hebben van je harde schijf?

Evt. zou je Syncback kunnen gebruiken, linkje
meuktracker: SyncBack 3.2.9

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Kan niet.

Je usb controller wordt geinitialiseerd bij het opstarten van windows.
Dat betekend dus bij elke reboot een degraded raid set, en ben je een paar uur bezig alles weer te synchroniseren. (En dat duurt lang via USB)

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:51
Ik neem aan dat je een backup wilt op je externe HDD.

Er zijn ook backup programma's die (evt als de computer idle is) backuppen naar een andere lokatie. Dit mischien een idee?
dit dus:
Sowieso gaat een raid0 met een interne hdd en een externe hdd heel langzaam worden (externe USB hdd's doen meestal 20MB/s is mijn ervaring)

[ Voor 27% gewijzigd door HeldereM op 05-03-2006 15:38 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

voor externe firewire schijven kan dat:

http://support.microsoft....d=kb;en-us;299598&sd=tech

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties,

wat ik hieruit begrijp is dat het eigenlijk niet mogelijk is met deze configuratie een raid 1 te draaien. een optie is dus de tweede schijf tte synchoniseren, zodat je een bbackup heb op de tweede schijf, maar dit betekend dus dat niet ieder moment van de dag een realtime backup aanwezig is.

Maar als ik ga synchroniseren kopieerd hij dan de hele schijf of alleen de gewijziged directory's. normaal zou je zeggen bij synchroniseren dat hij alleen de verandering oveneemt,klopt dit? Kun je ook aangeven hoeveel tijd hij hiervoor nodig heeft?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt robocopy op de achtergrond laten draaien. Robocopy is te vinden in de windows 2003 resource kit, dacht ik.

Ideaal progje, ik maak er altijd backups mee, maar je kan hem dus ook laten draaien, en dan houd hij bijvoorbeeld een schijf in de gaten, en als er dan wat veranderd gaat hij synchroniseren.

specs

Pagina: 1