ISA server 2004 instellen

Pagina: 1
Acties:

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:32
Ik heb gisteren een pc ingericht als W2K3 servertje, gewoon om eens een beetje mee te experimenteren en te spelen....
Op de server draait ISA server 2004.
Na de isntallatie gooit ISA de hele boel dicht, er is geen verbinding naar buiten mogelijk..
Ik heb DHCP in de system policy al aangezet, maar verder kom ik gewoon niet omdat ik het programma niet echt lijk te begrijpen...
ZIjn er ergens tutorials te vinden liefst Nederlands, engels mag ook) die mij kunnen helpen?
Of wat zijn goede alternatieven voor een beginner als ik?
Ik draai overigens de enterprise editie van ISA server 2004.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hier zijn cursussen voor, maar installatie is niet moeilijk.

PS als je enterprise draait kun je een opleiding ook wel betalen en anders de meegeleverde handleiding lezen, staat alles in.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Fairy schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:14:
Hier zijn cursussen voor, maar installatie is niet moeilijk.

PS als je enterprise draait kun je een opleiding ook wel betalen en anders de meegeleverde handleiding lezen, staat alles in.
Als hij enterprise draait en het alleen doet om mee te spelen is het een grotere kans dat deze via school is gekocht voor 2,50. Of illegaal, of trial. En de handleiding is erg beknopt, je hebt een grotere kans via google wat te vinden waar je aan hebt.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:32
Ik heb een kopie genomen, om eerst een beetje mee te experimenteren en te kijken of het niet te moeilijk is, daarna wil ik het pakket best kopen (als ik er mee kan werken natuurlijk) edus een handleiding e.d. heb ik niet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kibber schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:21:
Ik heb een kopie genomen, om eerst een beetje mee te experimenteren en te kijken of het niet te moeilijk is, daarna wil ik het pakket best kopen (als ik er mee kan werken natuurlijk)
Goh.
Leuk voor thuis, een Firewall produkt van $1,499 per processor (Standard Edition).
Daarnaast nog 2003 Server voor een paar honderd euro...

Geloof je het zelf?
Dus een handleiding e.d. heb ik niet
Laat de leverancier die nou ook nog online hebben staan...

http://www.microsoft.com/isaserver/evaluation/default.mspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je wilt een pakket dat U$5999 per processor kost best kopen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:01

Verwijderd

tja, of je zoekt een pdf welke het ISA2004 boek van MS press samenvat, maar dat is wss net zo legaal als de versie die je nu draait.

ISA2004 is een heel mooi product (heb zelf al wat implementaties gedaan) maar je moet er wel verstand van hebben.

Even installen en wat klikken heeft geen zin, en zeker bij firewall installaties en configuraties is kennis toch wel heel belangrijk (ook om de kwaliteit van het pakket te beoordelen)

Waar je trouwens moet beginnen is het definieren van je interne netwerk(en). vervolgens moet er een relatie zijn tussen je interne netwerken en je internetconnectie (NAT of route).

Hierna kun je rules gaan definieren om het nodige verkeer door te laten.
Via het monitoring gedeelte kun je goed zien welk verkeer, poorten etc er geblockt worden zodat je kunt bepalen welke rules er aangemaakt dienen te worden. (als je een goede netwerkkennis hebt, weet je op voorhand al een hoop verkeer te identificeren en kun je daarvoor de rules al aanmaken)

Tip, probeer het aantal rules zoveel mogelijk te beperken en de belangrijkste, time-sensitive traffic rules zoveel mogelijk bovenaan te zetten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 09:21 ]

Pagina: 1