Toon posts:

Veranderen beeld afhankelijk van hoek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze topic hier hoort, maar dat hoor ik dan wel.

Wat ik wil maken is een soort pilaar met een aantal beelden die samen een beweging of animatie vormen. Je begint aan de ene kant van de pilaar en wanneer je er omheen loopt zie je de beelden veranderen afhankelijk van de hoek.

Dit is vergelijkbaar met de 3d kaartjes die je weleens kreegt bij een zak chips. Als je de kaart draait krijg je een ander beeld afhankelijk van de hoek waarin je ernaar kijkt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

Verwijderd

Zoiets heet een hologram.

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12 11:31

trimakassi

haapsie is eepsie!

mm. ik begrijp 'm niet helemaal. Zou je het wat duidelijker uit kunnen leggen? Met een tekening oid? Het klinkt wel als een hologram maar ik vat het idee niet helemaal. Vooral het gedeelte "een soort pilaar met een aantal beelden" begrijp ik niet echt. Ben nieuwsgierig waarvoor je bezig bent.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Verwijderd

Topicstarter
trimakassi schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:12:
mm. ik begrijp 'm niet helemaal. Zou je het wat duidelijker uit kunnen leggen? Met een tekening oid? Het klinkt wel als een hologram maar ik vat het idee niet helemaal. Vooral het gedeelte "een soort pilaar met een aantal beelden" begrijp ik niet echt. Ben nieuwsgierig waarvoor je bezig bent.
Het gaat om een opdracht voor school waarbij we een beeld moeten voorzien van beweging. Mijn idee is om de beweging niet in het beeld te gooien, maar de beweging bij de kijker te leggen. Het beeld veranderd dan afhankelijk van waar de kijker staat.

Ik heb een ruwe schets gemaakt van hoe het ongeveer zou moeten worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-experience.net/vormgeving/pilaar.jpg

Zelf had ik het idee om het volgende te doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-experience.net/vormgeving/zeshoeken.jpg

Elk kleur vormt samen een beeld, dus alle rode vlakken vormen een beeld, alle groene vormen een beeld en alle blauwe vlakken vormen een beeld. Je moet in een bepaalde hoek staan om het rode beeld te kunnen zien. Als je doorloopt zie je eerst het groene en dan het blauwe beeld. Dit zou dan over de hele pilaar gedaan moet worden zodat er een animatie ontstaat van 12 beelden (4 hoeken maal 3 beelden).

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is