Wat kleine issues met een Asus A7D-R001H

Pagina: 1
Acties:

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:35
Samen met mn broer laatst een Asus A7D-R001H gekocht. Specs: http://www.asus.com.tw/pr...model=801&l1=5&l2=74&l3=0 Prachtig apparaat en precies goed voor wat mn broer ermee wil doen. DVD's koekeloeren, lichtjes gamen en voor de rest het bekende internet en office gebeuren voor zn nieuwe eigen eenmansbedrijf. veel onderweg, vandaar de laptop.
Er zijn echter een paar kleine dingetjes die toch wel storend zijn. Te weten:
1) De resolutie die standaard 1440x900 is (ff uit mn hoofd, ik heb de laptop hier nu niet bij me), schiet soms terug naar 800x6**. Je moet m dan zelf weer terugzetten. Wij weten niet waarom hij dit doet. Ik zat zelf te denken aan iets van powersaving maar dat lijkt me onlogisch. Misschien heeft iemand een idee?
2) WiFi internet wil geen netwerk pakken. De WiFi wizard wil niet werken want er zit een "ASUS wlan contriol centre" op. Prima, die werkt wel. Hij pikt alleen nergens een netwerk op. De WiFi adapter staat aan en geeft geen problemen aan. niet in het Control centre en niet in Device Manager. Soms pikken andere laptops/notebooks in de buurt wel een netwerk op, waar deze ASUS dan achter blijft, wederom weten wij niet waarom.
3) Dit is meer een "cosmetisch" iets, maar nu ik hier toch bezig ben...de harde schijf is opgedeeld in 2 partities. C is windows, D is data. Op de D schijf staat ook een map met muziek en wil hij graag dat de koppeling "mijn muziek" van het Start Menu naar die map op D wijst. Die wijst echter default naar C:\Documents and settings\Mijn muziek. De standaard Windows map dus. Ik zie zo snel niet waar ik dit kan aanpassen. Mocht iemand daar een tipje voor hebben.... :) (ik geloof dat het in register kan, maar kon zo snel nix vinden)

Naja, een hele lap text, als iemand een oplossing kan aandragen voor 1 of alle 3 de issues, dan zijn zowel ik als mn broer zeer dankbaar :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Theimon
Iemand een idee?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Ik zal mijn best doen ;)
Er zijn echter een paar kleine dingetjes die toch wel storend zijn. Te weten:
1) De resolutie die standaard 1440x900 is (ff uit mn hoofd, ik heb de laptop hier nu niet bij me), schiet soms terug naar 800x6**. Je moet m dan zelf weer terugzetten. Wij weten niet waarom hij dit doet. Ik zat zelf te denken aan iets van powersaving maar dat lijkt me onlogisch. Misschien heeft iemand een idee?
Wanneer gebeurt dat precies? Na het gamen? Nadat je hem aangesloten of loskoppelt van een externe monitor of tv?

Probeer eens de meest recente omegadrivers te installeren, die zijn geschikt voor je ati kaart en gebaseerd op de officiele catalyst drivers. Maar aangezien de officiele drivers niet werken moet je de omegadrivers gebruiken, die zijn namelijk geschikt gemaakt voor mobile grafiche kaarten. Mocht dat niet baten dan toch maar ff Asus bellen.
2) WiFi internet wil geen netwerk pakken. De WiFi wizard wil niet werken want er zit een "ASUS wlan contriol centre" op. Prima, die werkt wel. Hij pikt alleen nergens een netwerk op. De WiFi adapter staat aan en geeft geen problemen aan. niet in het Control centre en niet in Device Manager. Soms pikken andere laptops/notebooks in de buurt wel een netwerk op, waar deze ASUS dan achter blijft, wederom weten wij niet waarom.
Kan misschien zijn dat er los contact is? Lijkt mij sterk maar goed at zou kunnen, maar probeer eerst eens de drivers te uninstallen en de driver van de intel website te gebruiken. Kijk wel welke wireless kaart in je notebook zit, ik zelf denk dat je de 2915abg hebt maar het kan ook de 220bg zijn. Mocht dat niet baten dan toch maar ff Asus bellen.
3) Dit is meer een "cosmetisch" iets, maar nu ik hier toch bezig ben...de harde schijf is opgedeeld in 2 partities. C is windows, D is data. Op de D schijf staat ook een map met muziek en wil hij graag dat de koppeling "mijn muziek" van het Start Menu naar die map op D wijst. Die wijst echter default naar C:\Documents and settings\Mijn muziek. De standaard Windows map dus. Ik zie zo snel niet waar ik dit kan aanpassen. Mocht iemand daar een tipje voor hebben.... :) (ik geloof dat het in register kan, maar kon zo snel nix vinden)
Ik zou het niet weten, gebruik die snelkoppelingen niet en heb ze verwijderd. Misschien op google iets te vinden?

Succes

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Theimon
Alvast hartelijk bedankt voor je reactie :)

De resolutie verspringt zonder enige aanleiding. Hij is nog niet gekoppeld geweest aan een tv of monitor. Gamen hebben we pas 1 keer gedaan, kort, om te kijken of het een beetje ging met wat settings, daarna kwam ie gewoon terug op de goede resolutie. Zover ik weet verspringt ie meestal na 1-4 minuten (schatting) na (koud) booten. Ik zal het eens proberen met die drivers. Ik weet zo snel niet welke er nu op zitten. (Af-fabriek, dus gewoon standaard driver spul neem ik aan).

Het precieze type wireless kaart kan ik morgen (euh, vandaag dus eigenlijk) uitvinden, dan ga ik bij mijn broer langs om zn homepc ook ff na te kijken dus dan neem ik ff al je tips mee. Los contact zou ik niet zo blij mee zijn, dus laten we gemakshalve maar ff uitgaan van eigenwijze software.

Tja punt 3 heeft geen haast, die zoek ik nog wel ff op ;) De eerste 2 punten hebben prioriteit.
U hoort nog van ons :)

[ Voor 10% gewijzigd door Theimon op 08-03-2006 02:13 . Reden: typoos ]

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
punt 3:
volgens mij verwijst het startmenu naar de ware locatie van de map 'mijn muziek' als hij in je map 'mijn documenten' staat. Ik heb ook een c en d schijf, op d staat 'mijn documenten' met daarin 'mijn muziek' en de snelkoppeling in het startmenu verwijst ook naar d:\mijn muziek.

Dat heb ik niet handmatig veranderd, ik verwijder de map zelfs regelmatig, maar hij komt terug zodra ik wmp10 een keer gestart heb. Misschien dat je daarin de locatie kunt aangeven.

edit: Ik heb 't gevonden, je kunt in windows media player, de locatie aangeven. Start wmp. Extra -> opties -> media bibliotheek -> mappen controleren.

Daar kun je locaties toevoegen en verwijderen naar eigen wens.

[ Voor 43% gewijzigd door Magnolia op 08-03-2006 02:46 ]

Ontspan.

• Theimon
Punt 2 is opgelost! Ik heb het WiFi gebeuren aan de gang kunnen krijgen. Hoe precies is me nog enigszins onduidelijk, maar volgens mij waren er 2-3 programma's m.b.t. WiFi met elkaar in conflict (default Windows Draadloos netwerk console, Asus Wifi control centre en nog een of andere Console voor Wlan en Bluetooth). Door de laatste 2 te killen en te focussen op alle details in de Windows settings herkent hij nu netwerken en gaat hij nu dus online zonder draadje.
Door het geklooi hiermee ben ik helaas nog niet toegekomen aan de andere 2 punten, die komen deze week nog.
Oh en btw, Magnolia, bedankt voor de tip, die ga ik zeker ff proberen,

Verwijderd

Inmiddels heb ik ook deze laptop gekocht en ben er ook heel erg blij mee, hij is sneller en beter dan ik had verwacht. echter heb ik het probleem wat Theimon2 ook had met het vinden van wireless. Weet iemand hier inmiddels al meer vanaf of heeft iemand een oplossing?

Ik heb verschillende drivers gebruikt en verschillende netwerken geprobeer.

• Theimon
Ikzelf heb nix veranderd aan de drivers. Zover ik me herinner heb ik de Asus Control centre gekilled, in services.msc heb ik de Wireless Zero Configuration service op Automatisch gezet (altijd aan dus), en rechtsonder in je systray heb je een Bluetooth logootje staan. Als je daarop klikt krijg je 3 of 4 blauwe "bollen" onderin je beeld waarop je Bluetooth en Wlan kan aanklikken. Daar heb ik Wlan aangeklikt zodat er een rood vinkje op kwam te staan. Toen begon ie wel wat op te pikken. Nog een keer een reboot en toen pikte hij het thuisnetwerk op (Accespoint aan een Sweex broadbandrouter die aan een kabelmodem hangt).
Mijn broer is onlangs naar parijs geweest voor 2 dagen en pikte daar ook gewoon een netwerk op dus blijkbaar heeft het gevogel wel geresulteerd in een werkend Wlan kaartje.
Maar ik geef toe, het is niet eenvoudig om het lekker op gang te krijgen.

@Magnolia: Jouw tip ff geprobeerd, werkte helaas niet. Ik heb het wel kunnen oplossen door het volgende te doen. De shortcut refereert naar de standaard map in Mijn Documenten. Door de target map zelf physiek te verplaatsen naar de D schijf en daarna alle map-windows te sluiten en weer een keer opnieuw openen zodat ie het "bevestigd" dat die map daar staat, veranderd Windows zelf de shortcut blijkbaar. Als ik nu in het Startmenu op Mijn Muziek klik gaat ie naar Mijn Muziek op de D schijf. Enige wat je natuurlijk niet moet vergeten is de inhoud van de originele data map verplaatsen naar de Mijn Muziek map die je net verhuisd hebt :)

Verwijderd

Nouwja, het probleem is bij mij inmiddels ook al opgelost. Nog voordat ik dit antwoord kon lezen heb ik bij de services de WZC op automatish gezet, na deze verandering werkte alles ineens.

Toch bedankt voor het antwoord.
Pagina: 1