Ik heb een raar probleem met mijn kubuntu server zodra hij opstart en in het inlogscherm komt geef ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in waarna ik heel even de cursus zie en daarna weer automatisch terugkom bij het inlogscherm. Ik kan wel nog terminals openen maar de interface wil dus niet meer werken. Het heeft gister nog gewerkt en ben ook geen rare dingen tegen gekomen. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Controleer eens of er iets in de logs komt te staan tijdens het inloggen /var/log/messages of /var/log/debug of iets anders zou wel iets moeten laten zien
Gooi je kdm (displaymananger) + Config us weg dmv:
Dan weer opnieuw installeren:
code:
1
| sudo apt-get remove --purge kdm |
code:
1
| sudo apt-get install kdm |
offtopic:
Haaaa jong
Haaaa jong
[ Voor 11% gewijzigd door domi235 op 05-03-2006 17:05 ]
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Je hebt ook gewoon een kdm.log daar zitten hoorWolfboy schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:56:
Controleer eens of er iets in de logs komt te staan tijdens het inloggen /var/log/messages of /var/log/debug of iets anders zou wel iets moeten laten zien
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Inderdaad, geloof dat dit probleem oplost.domi235 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:05:
Gooi je kdm (displaymananger) + Config us weg dmv:
code:
1 sudo apt-get remove --purge kdm
code:
1 sudo apt-get install kdm
offtopic:
Haaaa jong
Draai je toevallig onder dapper? Daar had ik het probleem namelijk ook onder.
Helaas heb ik het ook al heel wat keren meegemaakt dat kdm.log geen foutmeldingen had en messages wel, volgens kdm ging het goed maar kwin vond het minder
Werkt helaas dus niet altijd.
Nope hij draait breezy.. Dapper Drake werkt imo ook nog niet erg lekker met die nieuwe gstreamer, maar is een kwestie van tijd i guessr0b schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:53:
[...]
Inderdaad, geloof dat dit probleem oplost.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Helaas dit heeft niet mogen werken 
r0b schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:53:
[...]
Inderdaad, geloof dat dit probleem oplost.
En wat staat er nou in je logfiles dan?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Pagina: 1