Toon posts:

Geen beeld, geen piepjes. Northbrigde wordt wel zeer heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na het schoonmaken van mijn VGA-kaart heb ik deze terug gezet
De comp aangezet maar deze gaf geen beeld, ik zag dat ik de vga niet goed in de AGP had gedaan en drukte deze aan, terwijl de comp aanstond.

Bij nader inzien heb ik de comp toch maar even uitgezet en daarna weer aan.
De comp aangezet maar deze ging eigenlijk metteen weer uit en ik rook een vreemde lucht.

De mobo geeft geen piepjes meer als ik de vga of ram verwijder.
Tevens word de northbrigde zeer heet

Alle fans draaien wel incl de cpu fan

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?? :'(

System Specs
DFI Nf3 250
AMD 64 3700+
Gainward GS 6800 Ultra
Corsair 2x512mb XMS
Antect 550w HE

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 13:32 ]

Verwijderd

Probeer anders eens een PCI videokaart?

Het kan heel goed zijn dat het mobo het begeven heeft. Heb je nog garantie?

Edit: werd die NB voorheen niet heet?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een ander geprobeerd maar deze doet ook niets.
FX5200 dit is wel een APG kaart.
En ja ik heb nog garantie

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 13:34 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
NB doorgebrand, gevolg van kortsluiting of statische ontlading :r

Ook zei je dat hij niet goed was aangedrukt, dat kon al kortsluiting hebben veroorzaakt, maar om hem al draaiende erin te drukken, da's nie goe :X
Videokaarten zijn niet hot-pluggable :)

edit: Je zou terug kunnen gaan, maar dan misbruik je wel je garantie. Probleem is dus niet door mobo, maar omdat je hem er verkeerd in had gezet.

[ Voor 26% gewijzigd door DarthPlastic op 05-03-2006 13:38 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

DarthPlastic schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:35:
Ook zei je dat hij niet goed was aangedrukt, dat kon al kortsluiting hebben veroorzaakt, maar om hem al draaiende erin te drukken, da's nie goe :X
Videokaarten zijn niet hot-pluggable :)
Tsja, en als je dan vervolgens ook nog eens een VGA-kaart in een slot voor een AGP-kaart probeert te drukken kan je natuurlijk problemen verwachten :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel met VGA kaart de 6800 Ultra AGP , deze zat er gewoon niet goed in.

Kan het ook zo zijn dat ik door deze aktie de 6800 heb gesloopt.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 12:27
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:39:
[...]

Tsja, en als je dan vervolgens ook nog eens een VGA-kaart in een slot voor een AGP-kaart probeert te drukken kan je natuurlijk problemen verwachten :X
Ik weet niet wat jij met VGA-kaart bedoelt, maar ik geloof dat hij gewoon probeerde een AGP-kaart in een AGP-slot te doen. Een AGP-videokaart is uiteindelijk ook een VGA-kaart...

Maarruh al het nuttige is volgens mij al gezegd: probeer eens een PCI-kaartje, mobo (en/of chipset) is zeer waarschijnlijk doorgefikt ;( en je kunt proberen je garantie te gebruiken hoewel dit normaal niet onder garantie valt...

edit:
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:42:
Ik bedoel met VGA kaart de 6800 Ultra AGP , deze zat er gewoon niet goed in.

Kan het ook zo zijn dat ik door deze aktie de 6800 heb gesloopt.
Dat kan zeker, maar hoeft niet. Dat valt dus alleen uit te proberen op een ander AGP-mobo. De vraag is natuurlijk: als je VGA-kaart wel kapot is, gaat dát mobo dan ook kapot?? Ik zou er in ieder geval niet een van mijn mobo's voor ter beschikking willen stellen, misschien dat een computerwinkel je wil helpen?

[ Voor 30% gewijzigd door jorikc op 05-03-2006 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan deze aktie ook de 6800 hebben beschadigt??

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Je heb sluiting gemaakt!!!...test je kaart op een andere mobo. Mischien dat tie het nog doet.
Maar vrees het ergste voor je dfi

Tubes....It's what make music music!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Probeer de 6800 Ultra eens in een andere computer. Het is niet ondenkbaar dat-ie beschadigd is, maar aan de andere kant is de kaart wellicht nog goed. In dat geval wordt het tijd voor een ander moederbord.
Door het manipuleren met de kaart terwijl de PC aan stond kan er echt van alles mis gaan.

Andere optie is, zoals al eerder aangegeven, een PCI grafische kaart erin. Maar dat is geen blijvende oplossing als je een 6800 ultra gewend bent.
:P

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:49:
Je heb sluiting gemaakt!!!...test je kaart op een andere mobo. Mischien dat tie het nog doet.
Maar vrees het ergste voor je dfi
Ik zal de kaart ff teste op een andere comp, maar is wel een lastige klus omdat de kaart veel power nodig heeft.
Ik hoop dat ie nog leeft..

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:50:
Probeer de 6800 Ultra eens in een andere computer. Het is niet ondenkbaar dat-ie beschadigd is, maar aan de andere kant is de kaart wellicht nog goed. In dat geval wordt het tijd voor een ander moederbord.
Door het manipuleren met de kaart terwijl de PC aan stond kan er echt van alles mis gaan.

Andere optie is, zoals al eerder aangegeven, een PCI grafische kaart erin. Maar dat is geen blijvende oplossing als je een 6800 ultra gewend bent.
:P
Met de PCI kaart werken is denk ik geen optie als de MOBO het begeven heeft dan zal deze ook niet werken, denk ik.?
Ik ga even knutselen..de 6800 testen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 13:55 ]

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 12:27
Ik blijf lekker langs jullie heen posten... :P Je zou kunnen proberen goed naar je AGP-kaart te kijken (evt. de cooler erafhalen). Als er iets doorgebrand is, kun je soms(!) zien dat er ergens een zwart brandplekje is, of een chipje ziet er wat "gesmolten" uit bij een hoekje. Dit is natuurlijk geen garantie, maar soms zie je iets. Bij mij heb ik een keer een mobo kapot gekregen door een geheugenmodule in een geheugenslot te doen en de pc aan te zetten. Achteraf bleek er 1 pinnetje van het SD-RAM slot verbogen te zijn en kortsluiting te maken. Bij dit geval kon ik achteraf ook zien dat er wat kapot was gegaan, omdat er brandplekjes in de buurt van die chipset zaten.

Als de kaart kapot is, maar hij zit goed in een (goed) moederbord, lijkt het me overigens dat dat moederbord niet kapot zal gaan. Over het algemeen zitten er flink wat beveiligingen in dit soort aansluitingen (die in dit geval niet tegen jouw actie konden...)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:39:
De term VGA Kaart staat gewoon voor een video kaart, ongeacht of het nou PCI, AGP of PCI-E is. Ik weet niet wat jij er onder verstaat?

Verwijderd

Topicstarter
jorikc schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:55:
Ik blijf lekker langs jullie heen posten... :P Je zou kunnen proberen goed naar je AGP-kaart te kijken (evt. de cooler erafhalen). Als er iets doorgebrand is, kun je soms(!) zien dat er ergens een zwart brandplekje is, of een chipje ziet er wat "gesmolten" uit bij een hoekje. Dit is natuurlijk geen garantie, maar soms zie je iets. Bij mij heb ik een keer een mobo kapot gekregen door een geheugenmodule in een geheugenslot te doen en de pc aan te zetten. Achteraf bleek er 1 pinnetje van het SD-RAM slot verbogen te zijn en kortsluiting te maken. Bij dit geval kon ik achteraf ook zien dat er wat kapot was gegaan, omdat er brandplekjes in de buurt van die chipset zaten.

Als de kaart kapot is, maar hij zit goed in een (goed) moederbord, lijkt het me overigens dat dat moederbord niet kapot zal gaan. Over het algemeen zitten er flink wat beveiligingen in dit soort aansluitingen (die in dit geval niet tegen jouw actie konden...)
Echt dom van me... 8)7

• DarthPlastic
Kaart is waarschijnlijk nog goed (zelf ook een keer meegemaakt :X), want die heeft kortsluiting naar het mobo veroorzaakt, en is er zelf dus buitengebleven.

Toch raad ik aan het hele zaakje aan je pc-winkel voor te leggen, die hebben testsystemen, of weten er beter raad mee.

En een laatste tip: Ruiken! :Y) Je móet haast een soort 'zoete plasticgeur' ruiken (ookwel brandlucht genoemd), bij je NB zal je die vinden, en als die op je videokaart ook 'zit', is die er ook geweest.

offtopic:
(NOFI) Voor bovenstaande mensen met de PCI-AGP-VGA kaart: Post alleen als je iets nuttigs bij te dragen hebt. Dat een 6800 geen PCI is, hoor je te weten. Misschien ging het per ongeluk, maar die oplossing was vanaf het begin al uitgesloten.
Ook komen er veel varianten van hetzelfde verhaal langs. Niet doen aub, situatie zal al lastig genoeg zijn :>

[ Voor 30% gewijzigd door DarthPlastic op 05-03-2006 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 6800 in een 300w pc gedaan maar deze weigerde met de kaart op te starten.
Ga nu maar eens proberen met de Antec voeding.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 14:13 . Reden: Onzin dingen neer gezet ]

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:12:
Ik heb de 6800 in een 300w pc gedaan maar deze weigerde met de kaart op te starten.
Ga nu maar eens proberen met de Antec voeding.
300W is te zwak voor zo'n kaart.

Reactie op weggeedit gedeelte: Geur uit mobo > mobo kapot.
Geen geur uit kaart > kaart goed.

En idd, op deze manier betaal je geen reparatiekosten aan je pc-winkel, maar stel dat de kaart kapot was geweest en het andere mobo had meegenomen naar de Eeuwige Jachtvelden...
Zulke dingen zou je bij de pc-winkel kunnen voorkomen.

Laat het even weten als de kaart het draait, daarna nieuw mobo erin, en hij zal het weer doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal word langer....de antec voeding krijgt het andere systeem niet aan de praat(Hij gaat aan en meteen weer uit)
AMD 2200+ met een ASUS bordje,dit bordje beschikt niet over de 4- pin connector is dat misschien waarom hij niet aan gaat??

Ik kan de kaart dus niet testen.

1Wat is nu het advies...wat moet ik nu doen op garantie aan laten komen...zo'n moederbord is niet goedkoop.
Of is er een alternatief voor DFI, goed overclocken?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 14:33 ]

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:27:
(Hij gaat aan en meteen weer uit)
Dat is kortsluiting.
Je voeding schakelt gelukkig meteen uit, maar echt goed is het niet.
Als je hem aanzet hoor je meestal nog nét de fans, en dan een soort knal/plofje uit de voeding (déngg).
Dit duidt op te weinig power (kan haast niet met Antec), of kortsluiting.
Waarschijnlijk dus ook defecte videokaart.. :'(
AMD 2200+ met een ASUS bordje,dit bordje beschikt niet over de 4- pin connector is dat misschien waarom hij niet aan gaat??
Nee, dat ligt aan je mobo, als je bv een AMD 8000+ wil draaien, die 500W nodig heeft. Dus alleen bedoeld als extra ProcessorPower :)
Soms ook voor videokaarten, maar aangezien jouw kaart een losse extra molex heeft zal hij daar zijn stroom uithalen.
Ik kan de kaart dus niet testen.

1Wat is nu het advies...wat moet ik nu doen op garantie aan laten komen...zo'n moederbord is niet goedkoop.
Een goed excuus? >:)
Zeggen dat je systeem niet meer aan wil, de domme klant spelen dus. (ik ben het overigens níet met zulke acties eens, maar het werkt iig wel)
Als je je systeem als een geheel hebt gekocht sowieso doen, als losse onderdelen wordt lastiger.

Probeer anders videokaart terug te brengen, (eerst bellen) om RMA aan te vragen.
Lukt ook met je mobo, gewoon zeggen dat het kapot is. Veel winkels controleren eventjes op sporen van uitgeschoten schroevendraaiers etc, maar sturen hem daarna gewoon richting leverancier.

Maar let op, hier is garantie natuurlijk niet voor bedoeld :X
Of is er een alternatief voor DFI, goed overclocken?
Asus doet het goed, maar MSI ook. DFI is toch de beste in overklokken denk ik, maar als je niet zo extreem gaat is elk mobo wel voldoende.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:00
Verkeerd gelezen :X

[ Voor 89% gewijzigd door peeter123 op 05-03-2006 15:14 ]

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, maar de voeding doet het ook niet met de kaart die orgineel in de "Asus" Pc zit dwz dat hij aan gaat en dan meteen weer uit.

Oke update:Was vergeten een molex aan de HD te hangen, zo nog een keertje proberen

In deze PC zit een GForce 5200.
Ik snap het even niet meer....... 8)7

Bedankt voor de tips van over de RMA, maar de mobo heb ik nieuw uit de winkel en de kaart 2 de hands zonder bonnen....tja?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 15:26 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De meeste voedingen zijn tegen kortsluiting beveiligd. Als je fans HEEL even gaan draaien (1x rond ofzo) en vervolgens uit gaan dan heeft je voeding ergens kortsluiting geconstateerd. Probeer met een multimeter na te gaan of je ergens kortsluiting hebt bij je videokaart.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het wat uit als je voeding buiten de kast aansluit op de mobo...ivm kortsluiting en aarde?
Kan er niet iets mis zijn met de voeding?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me niet, deze weet wel de fans te laten draaien in mijn DFI kast , die kapot is.
Ik heb het nog een keertje geprobeert met de HD aan gesloten, maar geen succes.
Wat is hier aan de hand even een kleine opsomming.

1.Mobo kapot door kortsluiting??fans draaien in de DFI kast maar pc boot niet
2 Videokaart niet getest ivm het niet werken van voeding op Asus systeem.

Wat is hier nou aan de hand, is dan misschien de mobo toch niet kapot????

HELP!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand....??

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
je kan wel dit proberen , maar het is zeer omslachtig :

je videokaart kan je testen door je videokaart apart ,ja aan een tweede voeding van stroom en spanning te voorzien , ik kan hier echter geen garanties op geven dat dit gaat werken , ik geloof van wel .
Ik draai ook met twee voedingen , alleen geven deze alleen aan mijn opticals en harddrives stroom .

Vergeet ook niet de aardingen van beide voedingen met elkaar te verbinden , anders kan je heel rare spanningsvallen en pieken krijgen.

je kan ook alleen met je 6800 , je proc , je mobo en je ram draaien , dus met niks anders , wie weet lukt dat en heb je dan net genoeg prik voor een POST

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mijn videokaart is dus overleden, kom net terug van de winkel en hebben 'm even getest.
Tevens heeft mijn mobo ook de geest gegeven, de mobo gaat RMA.
De rest van de setup verkoop ik... :'( :'( :'(

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:09:
Hallo mijn videokaart is dus overleden, kom net terug van de winkel en hebben 'm even getest.
Tevens heeft mijn mobo ook de geest gegeven, de mobo gaat RMA.
De rest van de setup verkoop ik... :'( :'( :'(
Vervelend jongen van je gear.....leergeld betalen we allemaal. Wat had je nou voor socket 939 of 754?
Wil anders je proc overnemen...

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Mobo RMA
Videokaart 30,- defect
3700+ 180/200
Geheugen 100,-

Beetje bij leggen en heb een perfect 939 systeem.
Blijft toch een hobby.

Deze topic kan gesloten worden

Verwijderd

Hou dat spul toch!

Nieuw mobo 50,=
X1600 XT 150,=

Dan ben je er toch? Of ben ik nu gek?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:44:
Hou dat spul toch!

Nieuw mobo 50,=
X1600 XT 150,=

Dan ben je er toch? Of ben ik nu gek?
Kan ook maar ik denk dat het maar eens tijd word om over te stappen naar 939
Dit is een mooie tijd ervoor omdat iedereen rustig zijn spullen aan het verlkopen is ivm de nieuwe socket
Pagina: 1