Toon posts:

Mogelijkheden groot formaat printers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Groot formaat printers hebben vele mogelijkheden. Zo heb ik op sites gevonden dat je er bijvoorbeeld posters, affiches, billboards, banieren en vlaggen mee kan printen. Weet iemand nog veel voorkomende mogelijkheden van deze printers? En de toepassing van deze printers?

De verwachting is dat de technieken van groot formaat printers steeds meer toegepast zullen gaan worden. Er worden diverse technieken toegepast en iedere techniek heeft zijn mogelijkheden en zijn beperkingen.

Kan iemand mij de werking vertellen van de toegepaste technieken?

let trouwens niet op me naam want dit heeft iemand anders voor mij aangemaakt aangezien ik geen toegangssleutel op me mail toegestuurd kreeg :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 12:43 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik snap je vraag niet, maar die dingen worden ook veel voor bouw/cad tekeningen gebruikt. De meeste zijn bubble/inktjet systemen.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen wat ik op heb geschreven is een onderzoek wat ik wil doen. Maar ik kan echt helemaal geen informatie vinden hierover. Echter alleen sites met producten en hun eigenschappen maar daar heb ik dus niks aan, want ben nog niet van plan er een te kopen.

Misschien is dit makkelijker:

Wat zijn de mogelijkheden van groot formaat printers (groter dan A3)? (hiervan heb ik wel een aantal mogelijkheden gevonden, wat ik dus al had opgeschreven, maar ik vroeg me af of iemand nog meer mogelijkheden wist. Bouwtekeningen is een goede, die zal ik aan me lijst toevoegen.

Verder wil ik weten welke technieken er steeds op die apparaten toegepast worden en waarop de printers toegepast worden

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Een onderzoek waarvoor?

En je wilt dus weten wat je met een printer kunt die printjes maakt op papier van a3 en groter? (buiten hetgeen al genoemd is natuurlijk).

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Heb je het hier over een printer met de hoogte van een vrachtwagen, die langs de zijkant rijdt en daar een afdruk op plaatst?
Of over een formaat van 4 meter breed waar ook stickers voor vrachtwagen/oplegger zijkanten gedrukt kunnen worden?
Al die "groot formaat" printers worden vaak gevoed met papier "op de rol"
Ben zelf regelmatig bezig voor jeugdwerk om voor de evenementen posters af te drukken op een Epson 9000, http://www.epson.nl/product/printer/epson_stylus_pro_9000/index.htm
Leuk is dan om elke poster een klein beetje te wijzigen ten opzichte van de voorgaande. :)
Inkt cassettes in die Epson printer zijn in de grootte van 3 DVD dozen op elkaar en er zijn 6 kleuren aanwezig. Weet op dit moment niet precies welke.
Bij de 4 meter brede printers staan complete jerrycans, waarbij de inkt d.m.v. slangen naar de printkop worden gevoerd.
Afdrukken met het formaat van die Epson 9000 gebeuren vaak als er "kleine" series drukwerk op "poster" formaat nodig zijn. De stelkosten van ouderwets drukwerk komen dan vaak te duur uit.

[ Voor 3% gewijzigd door PokkeNoise op 05-03-2006 13:32 ]

? weet jij wat.

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Met een printer kun je printen, dus dingen die je op het scherm ziet op papier krijgen.

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Ik heb zelf hier een tweetal HP Designjets 750 (A0 formaat) gehad (voor de handel) en daar wat mee gespeeld. In principe zijn het gewoon inktjet printers. Papier kan zowel van de rol als losse vellen ingevoerd worden. In verband met het inktverbruik lijken ze mij vooral geschikt voor CAD e.d. Bij ons op het werk staan er een paar om spoortekeningen uit te printen. Voor foto's heb je behalve veel inkt ook veel geheugen nodig om na een printopdracht je computer weer te gebruiken zonder dat je laten we zeggen een paar uurtjes koffie moet drinken. Met voldoende geheugen zijn die dingen wel net zo snel als een normale deskjet. Ze zijn erg leuk om mee te spelen, maar wel duur. Die 2 van mij zijn er voor rond de 1000€ per stuk uitgegaan. Zwart/wit plotters kom je op marktplaats wel goedkoper tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 13:49 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Klikt vast raar, maar ik ga dit topic van Overige Hardware naar Webdesign & Graphics verplaatsen, want daar zitten meer mensen die ervaringen hebben met die aparaten ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Om misverstanden te voorkomen zal ik er nog even bij vertellen dat ik hierover verder geen verstand heb. Dus als jullie met afkortingen komen dan weet ik niet wat ermee bedoeld wordt O+

Misschien om het duidelijker te maken zet ik hier een omschrijving neer wat bij mijn onderzoek hoort.

Het printen op zeer grote formaten heeft de laatste jaren een grote vlucht genomen. Er zijn verschillende merken op de markt zoals bijvoorbeeld Scitex, HP, NUR, VUTEK, 3M, Xerox, Kodak, enz. De verwachting is dat deze technieken steeds meer toegepast zullen gaan worden. Er worden diverse technieken toegepast en iedere techniek geeft zijn mogelijkheden en zijn beperkingen.

Onderzoek de toepassing en het gebruik van de grootformaat printers.
Beschrijf vanuit dit onderzoek de volgende zaken:
- de werking van één van de toegepaste technieken (dit mogen er meer zijn)
- de mogelijkheden van deze machines
- de toepassing van deze machines

Op mijn werk verkopen we alleen printers tot A3 dus over grotere formaten heb ik geen verstand

Verwijderd

Wat voor afkortingen snap je niet dan? Enige afkorting in dit topic die ik vind is CAD (Computer Assisted Design).

Techniek: Inkjet
Mogelijkheden: uh, printen?
Toepassing: Allerhande tekeningen zoals bouw, electro, eigenlijk alles wat relatief groot en complex is maar wat je toch op één pagina geprint wil hebben en waar het grote formaat van de tekening geen bezwaar is. Ik heb één van mijn printers verkocht aan iemand die een electrotechnisch installatiebedrijf had en daar installatietekeningen mee wilde printen, de ander is verkocht aan een architect. En zoals gezegd, op mijn werk gebruiken we ze voor spoortekeningen, zodat je bijvoorbeld een schematisch overzicht van emplacement Den Haag op één vel papier hebt en alle informatie toch nog leesbaar is.

In Azië heb ik gezien dat winkeltjes in winkelcentra die dingen gebruiken om posters voor je uit te printen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 14:20 . Reden: Nog wat toegevoegd. ]

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

miss bedoeld hij met afkortingen imo en igg, daar heb ik als belg toch een eind op moeten zoeken :P

Techno>Music

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Als je onderzoek wilt gaan doen moet je maar eerst onderzoeken en niet hopen dat ze op tweakers alles voorkauwen. Je stelt totaal geen concrete vragen.
En verder is een groot formaat printer het zelfde als een kleine alleen dan in het groot.

Ik heb met een inktjet (designjet 500 en 750) gewerkt en hiermee werden CAD tekeningen geprint, maar hie kon je geen foto's mee afdrukken.

BTW: CAD is Computer Aided Design

Advies: onderzoek zelf eens wat en kom met concrete vragen hier naar toe

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Topicstarter
Emielio schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:23:
Als je onderzoek wilt gaan doen moet je maar eerst onderzoeken en niet hopen dat ze op tweakers alles voorkauwen. Je stelt totaal geen concrete vragen.
En verder is een groot formaat printer het zelfde als een kleine alleen dan in het groot.

Ik heb met een inktjet (designjet 500 en 750) gewerkt en hiermee werden CAD tekeningen geprint, maar hie kon je geen foto's mee afdrukken.

BTW: CAD is Computer Aided Design

Advies: onderzoek zelf eens wat en kom met concrete vragen hier naar toe
Daar hoop ik ook niet op en als je goed had gelezen dan heb ik al verteld dat ik hierover heb gezocht of ik wat kon vinden maar dus zonder resultaat. Ik ben al een hele week bezig en heb dus nog steeds niks erover kunnen vinden. En wat ik al zei: met een groot formaat printer bedoel ik dat ze formaten groter dan A3 kunnen printen.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel inderdaad de afkortingen zoals CAD, de technische termen dus

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Mijn advies: bezoek wat sites van fabrikanten van grootformaat printers (je noemt er zelf al een paar) bijv. Epson. Bekijk daar de specificaties van de verschillende printers, filter daaruit termen waar je op kunt zoeken en gebruik die op Google / Wikipedia.

Suc6!

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vergeet vooral de large format printers van Canon niet, ook kloeke dingen
Regma is een van de zo niet dé grootste leverancier van LFP's

www.casarodriguillo.com

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 16:06

André

Analytics dude

Dit lijkt me meer een hardware vraagje :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:08:
Om misverstanden te voorkomen zal ik er nog even bij vertellen dat ik hierover verder geen verstand heb. Dus als jullie met afkortingen komen dan weet ik niet wat ermee bedoeld wordt O+

Misschien om het duidelijker te maken zet ik hier een omschrijving neer wat bij mijn onderzoek hoort.

Het printen op zeer grote formaten heeft de laatste jaren een grote vlucht genomen. Er zijn verschillende merken op de markt zoals bijvoorbeeld Scitex, HP, NUR, VUTEK, 3M, Xerox, Kodak, enz. De verwachting is dat deze technieken steeds meer toegepast zullen gaan worden. Er worden diverse technieken toegepast en iedere techniek geeft zijn mogelijkheden en zijn beperkingen.

Onderzoek de toepassing en het gebruik van de grootformaat printers.
Beschrijf vanuit dit onderzoek de volgende zaken:
- de werking van één van de toegepaste technieken (dit mogen er meer zijn)
- de mogelijkheden van deze machines
- de toepassing van deze machines

Op mijn werk verkopen we alleen printers tot A3 dus over grotere formaten heb ik geen verstand
Klinkt als een redelijke huiswerkvraag. Goed. Wat zijn de voordelen van een grote printer? Je kunt er groot mee printen. Puntje is alleen dat dat vaak ook nadelen oplevert - het is een hel om een beetje resolutie te halen op een printer cq plotter op een A0, aangezien je er dan eigenlijk een RIP voor wilt hebben om em te halftonen en naar de 'native' resolutie (voor zover aanwezig bij ink/bubblejet) te schalen ipv ranzig grote pixels te gaan printen. Daarnaast gaan er al snel kwart liters inkt het vel op - een dure aangelegenheid met het vloeibare goud van de heren HP en Canon.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
er zit soms een harde schijf in de printer en ze hebben dikwijls uitgebreider management funties. je kunt er ook je word documenten op printen, ( is imeer sgewoon een printer ) de plotters kunnen soms papier spiegelen, of verschillende plots ( groot formaat printers worden vaak ook plotter genoemd) opsparen, en zo naast elkaar afdrukken om papier te besparen.
ze zijn er dus in kleur en zwart wit, er zijn ook plotters die alleen zwart kunnen plotten, op thermisch papier, maar misschien is dat alweer ouderwets ( dat is natuurlijk wel handig als inkt duur is) maar het papier is dan wel duurder. de plots zijn op een thermische plotter wel sneller klaar. verder zitten er weinig extra functies op een plotter

er kan vaak eenonderstel onder, waar je verschillende rollen in kunt doen.

er zijn ook snijplotters, waarmee je dus belettering kunt uitsnijden uit plakfolie's
Pagina: 1