Overclocking Duron 800 groene kern

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:33
Okee, ik lees me suf, maar ik kom er niet uit. Is het voldoende om alleen de L1 brugjes bij te werken met potlood, zodat ik ook multiplier kan tweaken? Ik kom nu niet verder dan 880 mhz. Hogere waarden laat win2k niet opstarten. Waarschijnlijk moet t voltage omhoog. System: duron 800 op een msi K7 pro2 bordje (5 dagen oud). Mijn temperaturen blijven wel konstant, ook na 5 minuten 100 % CPU usage. Proc. 37 graden en system 28 graden. Wie helpt mij even verder? DAnk U :)

Weet t soms wel beter

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 23:48

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Waar staat je voltage enzo op. Ff wat meer gegevens. Hoe heb je hem overgeclocked, Alleen met fsb of ook met de multiplyer.

Verwijderd

denk dat hij allen zijn fsb op 110 heb gezet als ie nou is begint met multiplier verhogen en zeggen wat voor koeler ie erop heb kunnen we misschien wat verder komen

• basjuh
Ok. Ik was dus nog wat vergeten :) Ik heb een coolermaster die rond de 5600 toeren draait en op dit moment heb ik overgeklokt door de fsb op 110 te zetten inderdaad. Als ik hoger ga met de fsb, dan start win2k niet op, als eerder gezegd. Ik denk dat ik moet gaan spelen met het voltage. Als ik hoger ga dan 115 mhz FSB, dan geeft mijn K7 pro2 board aan, dat het geheugen niet goed is. Het merk weet ik niet, maar het is wel een 128 mb 133 mhz module. Of hebben ze me genaaid? Ik heb op anandtech.com en sharkyextreme.com wel de tekeningen gezien van de potloodstreepjes. (L1 pin 1 en 4 doorverbinden). Zoals al eerder opgemerkt is de temperatuur nu rond de 36 graden. Ik weet niet hoever ik kan gaan, maar ik hoop hem koeler te houden dan 40 graden. Ik heb een miditower met CDRom, 3x HD en een 32 mB TNT videokaart. Verder niets bijzonders. Extra koelen is geen probleem, ik koop zo een nieuwe als t moet :) Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Als win 2k niet opstart mot je gewoon LINUX nemen....... master goed bestuuringssysteem, maar dat zal je wel niet willen dus zou'k gewoon met het voltage gaan spelen.....

Verwijderd

Ik kan me ook vergissen, maar moet je bij een duron niet ALLE l1 bruggen verbinden?

• basjuh
Linux is prima, maar niet voor deze masjine, daar er meerdere mensen op werken :). Ik zal vanavond eerst eens even de l bruggen doorstrepen met een b2 potlood, zodat ik die multiplier kan gaan tweaken. Spelen met voltage en dan een benchmarkje er op los laten.Morgen meer (8>

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Als je de fsb hoger gooit kan de rest van je insteekkaarten je niet meer bijbenen...
beter is om gewoon de l1 bruggen te verbinden (alleen verticaal, dus zo: |||| ), dan je fsb weer wat omlaag(105 ofzo) en dan de multiplier omhoog!!! >:)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 23:48

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Zo dus Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/huricane/l1bruggen.jpg

It's a simpel. :)

Verwijderd

Als er meer op moeten werken en ze beheersen LINUX niet dan is het logiesja dat je windhoos :r hebt......maarja jammer ;P
Pagina: 1