[2003] Port mappen met RRAS

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01
Ik heb hier een Windows 2003 Enterprise server draaien die met een enkele netwerkkaart aangesloten zit op de switch net als alle andere computers. Op de switch zit ook een Thomson 510v4 modem aangesloten die ook als DHCP fungeert.
Nu heb ik de Default server ingestelt op het IP van me server. Probleem is alleen dat ik graag de porten van Shareaza enzo wil door mappen naar mijn gewone computer. Maar hoe doe ik dat precies want ik had het ooit wels gedaan maar heb geen flauw idee meer hoe het moet.

Search e.d heb ik ook gebruikt vanzelfsprekend ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

XoReP schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:21:
Search e.d heb ik ook gebruikt vanzelfsprekend ;)
Oh?
Ik zie anders niet wat je er over gevonden hebt en wat er niet aan zou werken in dat geval.
Got search is niet de enige waar je wat over RRAS portmappings kan vinden trouwens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• XoReP
Ik heb bijvoorbeeld gevonden dat het te doen is met NETSH->RAS->DUMP maar ksnap niet wat daar bijvoorbeel verder moet gebeuren.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
XoReP schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:38:
Ik heb bijvoorbeeld gevonden dat het te doen is met NETSH->RAS->DUMP maar ksnap niet wat daar bijvoorbeel verder moet gebeuren.
zo doe je dat dus niet....

nat basic firewal>properties op je external interface> tabje 'services and ports'

suc6 verder nog B)

overigens wat heb je nu een bout netwerk setup :X die server gaat echt niet default routen hoor, da doet ie alleen met 2 nics en de juiste configuratie

wat wilde je eigenlijk bereiken door ALLE poorten naar je server te mappen (waarbij de server nu open en bloot op het internet hangt...)

[ Voor 32% gewijzigd door Zwelgje op 05-03-2006 12:46 ]

A wise man's life is based around fuck you

• XoReP
Dat ie niet default gaar routen dan nam ik al aan ;) Voreger had ik wel een configuratie met 2 netwerkaarten maar door rare bekabeling hier is dat niet meer mogelijk :(

Thnx BTW ;)

Oja voordeel van mijn configuratie is wel dat me inet het blijft doen als me server plat ligt :+

EDIT: Ik kon die configuratie van NAT/basicfirewall niet vinden. Moest ik dus handmatig toevoegen vandaar datr ik de vorige keer er wel gelijk uitkwam, had overigens toen ook SBS 2003 ;)

[ Voor 52% gewijzigd door XoReP op 05-03-2006 13:32 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom map je op die router niet gewoon de nodige poorten naar je server en clients :?

ik zie het nu van een default map naar je server niet in (is nog een enorm security risk ook)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1