Gegevens: Voor uitgebreide systeemspecificaties zie link in onderschrift.
Drivers videokaart. ATi Catalyst 5.11 drivers op een Peak X800pro
Op AGP 8x, Fast write enabled, ATi SMART active, 4xAnti Aliasing (nu even geen)
Drivers geluidskaart: De laatste, de WMD A_380 drivers op een Realtek VIA onboard geluidskaart.
Ik heb een klein probleem met mijn systeem. Het 3D gedeelte loopt niet lekker. Dit kenmerkt zich in games. Er valt soms gewoon 1 frame weg (zwarte flits op monitor). Ook is het regelmatig dat mijn geluid overslaat en er een hik inzit. Deze klachten zijn alleen in DirectX modus en het heeft geen impact op de stabiliteit. De games blijven gewoon lopen.
Natuurlijk heb ik de ATitool erop los gelaten en een artifact scan gedaan terwijl ik de kaart overklokte naar 520/520. Het resultaat leverde gelukkig niets op aan artifacts, dus de videokaart (die verder altijd origineel loopt!) heeft dus nog potentie zodat een hitteprobleem is uitgesloten.
Verder nog iets met 4xAA. Als Gandalf zijn Word of power spell gebruikt dan verdwijnt de AA voor 1 seconde (ziet er vreemd uit). Dit gebeurt ook bij andere zware spells in LOTR BFME.
Het wegvallen van frames en het gehik van het geluid gebeurt vooral in UT2004. In LOTR BFME gaan alleen de filmpjes af en toe de mist in.
Dit is iets wat al lang speeld. Verder stoor ik me er niet zo aan, maar het lijkt me niet te horen. Dus maak ik er een topic over. Ik wil jullie graag om adviezen vragen.
PS: Als ik Anti-Aliasing uitzet is het probleem van wegvallende frames over. Het geluid blijft slecht, maar ik kan weer ongestoord gamen, alleen dan zonder AA.
Uitgesloten zijn:
-Vervuilde Windows. Dat is zeker niet het geval.
-Voeding. Er zijn verder geen stabiliteitsproblemen met het systeem
-Temperatuur. Zelfs overklokt met ATitool, geen enkel probleem gedurende een uur
-Media player heeft geen enkel probleem met het geluid. Dat gaat smooth.
Ik weet niet of dit alleen geldt voor de niuwste driver?
Drivers videokaart. ATi Catalyst 5.11 drivers op een Peak X800pro
Op AGP 8x, Fast write enabled, ATi SMART active, 4xAnti Aliasing (nu even geen)
Drivers geluidskaart: De laatste, de WMD A_380 drivers op een Realtek VIA onboard geluidskaart.
Ik heb een klein probleem met mijn systeem. Het 3D gedeelte loopt niet lekker. Dit kenmerkt zich in games. Er valt soms gewoon 1 frame weg (zwarte flits op monitor). Ook is het regelmatig dat mijn geluid overslaat en er een hik inzit. Deze klachten zijn alleen in DirectX modus en het heeft geen impact op de stabiliteit. De games blijven gewoon lopen.
Natuurlijk heb ik de ATitool erop los gelaten en een artifact scan gedaan terwijl ik de kaart overklokte naar 520/520. Het resultaat leverde gelukkig niets op aan artifacts, dus de videokaart (die verder altijd origineel loopt!) heeft dus nog potentie zodat een hitteprobleem is uitgesloten.
Verder nog iets met 4xAA. Als Gandalf zijn Word of power spell gebruikt dan verdwijnt de AA voor 1 seconde (ziet er vreemd uit). Dit gebeurt ook bij andere zware spells in LOTR BFME.
Het wegvallen van frames en het gehik van het geluid gebeurt vooral in UT2004. In LOTR BFME gaan alleen de filmpjes af en toe de mist in.
Dit is iets wat al lang speeld. Verder stoor ik me er niet zo aan, maar het lijkt me niet te horen. Dus maak ik er een topic over. Ik wil jullie graag om adviezen vragen.
PS: Als ik Anti-Aliasing uitzet is het probleem van wegvallende frames over. Het geluid blijft slecht, maar ik kan weer ongestoord gamen, alleen dan zonder AA.
Uitgesloten zijn:
-Vervuilde Windows. Dat is zeker niet het geval.
-Voeding. Er zijn verder geen stabiliteitsproblemen met het systeem
-Temperatuur. Zelfs overklokt met ATitool, geen enkel probleem gedurende een uur
-Media player heeft geen enkel probleem met het geluid. Dat gaat smooth.
Ik weet niet of dit alleen geldt voor de niuwste driver?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Knowledge Base ATI Customer Care > Solve a Problem > Display > Games > 737-21458: Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth: Display corruption may be noticed using a Radeon X800 series product under Windows XP SP2 The information in this article applies to the following configuration(s): Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth Radeon X800 PRO Windows XP SP2 Display corruption in the form of polygons may appear and disappear playing Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth using the Radeon X800 PRO. ATI Engineering has been advised of this issue and is investigating. Any updates will be published when they become available. EPR 139020 |
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 12:31 ]