Zalman ZM80D-HP op een A7V266-E past dat?

Pagina: 1
Acties:

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 11:37
De topictitel spreekt voor zich denk ik. Op dit moment zit ik nog naast een stofzuiger te internetten en de Zalman lijkt me een goed begin om daar verandering in te brengen :Y)

Als het goed is past ie wel op mijn Albatron Ti-4200 maar ik ben bang dat er (veel?) te weinig ruimte zit tussen de AGP port en de ram bankjes. Ik kan ook nergens precies vinden hoe hoog het geheel word, schijnt van de kaart af te hangen. Dus opmeten is er ook niet bij. Ik kan op GOT en Google niets vinden over mensen met dit mobo en die koeler dus vandaar is dit topic is een feit 8)

Iemand?

Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.co.yu/tests/mainboards/asus/a7v266-e/mobo.jpg

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Op dit bord past het zowieso. Ik heb hier een 9800pro met ZM80HP-D op gehad. Qua lengte en hoogte komen dit kaarten precies overeen. De GF4 heeft namelijk 'ati gaten'.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardtecs4u.com/reviews/2001/a7v133/01.jpg

Verwijderd

Er zit wat afstand tussen de koeler en de AGP Slot zeg maar. Ik denk dat het zaakje wel gaat passen ja :)

• westergas
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:56:
Er zit wat afstand tussen de koeler en de AGP Slot zeg maar. Ik denk dat het zaakje wel gaat passen ja :)
Het gaat niet om de koeler. Die is er nl. al vanaf en die komt ook niet in de buurt van de AGP.
Het gaat mij om de geheugenbanken.

Op de a7v133 van "p4300" (waar ie dus wel past) is de afstand net even wat groter dan bij mijn a7v266-e als ik zo op de foto kijk.

Verwijderd

Ja, maar wat ik wil zeggen is dat de koeler mogelijk hoger hangt dan de bankjes. Je geheugen neemt natuurlijk niet de plaats in van de houdertjes dus die afstand scheelt al een stukje.

• westergas
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:32:
Ja, maar wat ik wil zeggen is dat de koeler mogelijk hoger hangt dan de bankjes. Je geheugen neemt natuurlijk niet de plaats in van de houdertjes dus die afstand scheelt al een stukje.
Ow... oke :z
Dat zou nog wel eens kunnen ja. Maar ik blijf natuurlijk hopen dat iemand dat uit eigen ervaring kan bevestigen :*)

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Het zalman blok zou wel passen want het blok zit niet 1cm van het moederbord af, maar wel iets meer. Ik heb mijn ram ook heel dicht bij het AGP slot zitten (misschien nog wel dichter dan jij) En bij mij paste het op min Ti4200 ook.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:24

sapphire

Die-hard pruts0r

p43000 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:53:
Op dit bord past het zowieso. Ik heb hier een 9800pro met ZM80HP-D op gehad. Qua lengte en hoogte komen dit kaarten precies overeen. De GF4 heeft namelijk 'ati gaten'.

[afbeelding]
Nee hoor, GF4 TI was de eerste serie nVidia kaarten emt andere mounting holes

VR-Zone mounting hole database

Maar de houdertjes op de Zalman zijn te vestellen dus het past wel gewoon, op de kaart iig.

Gabriël AM5

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik zou zeggen, máák het passend.

Zet gewoon de koeler erop, past het niet, teken de hoek af die in de weg zit en dremel deze weg.

Als je een dremeltje hebt liggen, het is heel eenvoudig en het materiaal is vrij zacht, als je het maar met beleid doet.

Maar aan de andere kant, waarom geen VF700? Die is practisch geruisloos. Neem dan meteen een northbridge blokje erbij en je bent klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 05-03-2006 21:02 ]

• westergas
Fairy schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:02:
Maar aan de andere kant, waarom geen VF700? Die is practisch geruisloos. Neem dan meteen een northbridge blokje erbij en je bent klaar.
Omdat hij is maar één €uro goedkoper is en tja...ik vind het idee van een passieve koeling gewoon leuk 8) . Stiller dan dat word het zeker niet.
Koeler misschien, maar niet stiller. Ik speel toch geen spellen meer met mijn Ti4200 dus overclocken is er niet meer bij.

Maar je hebt gelijk...ik kan hem altijd passend maken maar het is natuurlijk het mooist als dat niet hoeft

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
die videokaart heatpipekoelers als de zalman zm80x-hp, collermaster coolvida of thermaltake extreme giant 3 vind ik niet zo super
Ik heb mijn thermaltake extreme giant 3 net vervangen door een arctic nvidia silencer 3 en die is veel stiller en koelt nogal wat beter! (eerst max 60 graden, nu max 45 graden) het geheugen wordt ook beter gekoeld...

U vraagt, wij antwoorden.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb op mijn 4400TI ook altijd een passief blok gehad. Ik heb nu een 6600GT en daar zit een VF-700Cu op, die draait op 5 volt en koelt meteen het geheugen. Bij mij zaten op het memory al heatsinks maar bij jou denk ik niet, maar die krijg je er bij!

Dus gewoon een VF700Cu nemen zou ik zeggen. Ik ben zelf ook een stiltefreak maar die zalman op 5volt hoor je écht niet. Mijn northbridge koeler kwam overal bovenuit en die heb ik nu passief gemaakt :)

• westergas
Update: Het past B)
Lekker stil hier....bijna te stil..... :X

Pagina: 1