Toon posts:

Samba PDC - Win clients: Mail op server laten staan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik een samba pdc server draaien voor enkele gebruikers. Alles werkt goed, totdat ik probeerde een e-mailoplossing te zoeken.
Ik wilde outlook express gebruiken om e-mails te ontvangen. Omdat de server de mails niet automatisch mee opslaat, had ik ervoor gezorgd dat deze mails op een netwerkshare opgeslagen konden worden. Via het register een aantal sleutels aangepast (want in outlook express kan je niet standaard e-mail op een netwerkshare opslaan). Van toen af begonnen de problemen: Mails gingen verloren; Als er mails verstuurd werden, kregen gebruikers de melding dat er geen accountsettings waren; Mails konden niet meer geopend worden; mails van postvak in stonden ineens in postvak uit ... Een onwerkbaar systeem. Elke keer ik de configbestanden (met de e-mails) van outlook express verwijderde en de oude mails importeerde ging alles terug goed voor een tijdje ... (2-3 dagen). Ik vrees dat ik elke keer met corrupte data zat ...

Heeft er iemand soms een idee wat ik hier kan aan doen ? Of een betere (robuustere) oplossing om e-mails op te slaan zodat deze bewaard worden op de server ? Eventueel een ander programma gebruiken ofzo ...

Bedankt voor dehulp

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:04:
Via het register een aantal sleutels aangepast (want in outlook express kan je niet standaard e-mail op een netwerkshare opslaan). Van toen af begonnen de problemen:
Ooit wel eens afgevraagd waarom je OE standaard niet op een netwerkshare kan laten opslaan? :)
Heeft er iemand soms een idee wat ik hier kan aan doen ? Of een betere (robuustere) oplossing om e-mails op te slaan zodat deze bewaard worden op de server ? Eventueel een ander programma gebruiken ofzo ...
Wat dacht je van IMAP oid? :)

Verder - dit gaat over een clientside vraag wat betreft email clients - dit hoort dus beter in Officesuites en -software thuis :)

Windows Operating Systems >> Officesuites en -software

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 22:26
Je zou een mailserver kunnen installeren op je server en met fetchmail je pop boxen leeg laten halen.
Je clients kan je dan via imap de mail laten lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik er dan zeker van zijn dat de accountinstellingen ook opgeslagen worden ? Niet via imap dan, maar via de normale synchronisatie met de server bij het uitloggen ?

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 22:26
Account instellingen worden gewoon in je profiel opgeslagen, dus dat moet niet zo een probleem zijn lijkt mij.