Toon posts:

[win] Netwerk boot (thin client)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een kantoor een paar thin clients "geerfd". Hele leuke dingen, als ik weet hoe ze werken. :7

Ik zoek dus een manier om vanaf een netwek te booten. Ik ben daarin nieuw, en er is niks dat de eerste keer lukt.

Wat is dus weet:

De dhcp server moet een ip toewijzen en een verwijzing geven naar een tftp server. Deze tftp server moet de image doorgeven.

Via dit topic kwam ik aan die informatie (hulde aan de schrijver _/-\o_ ):
booten via LAN

En vervolgens kwam ik op de optie vanb Hanewin via dit topic (dhcp server met ingebouwde tftp server):
Booten vanaf LAN

Mijn router ondersteunt verder geen tftp dus ik heb de dhcp server van de router uitgezet en hanewin aan.

What's the problem, zou je zeggen! Als ik probeer te booten via een van de thinclients (compaq) krijg ik leuk te zien dat er geen dhcp of proxydhcp signaal ontvangen werd. hanewin staat in windows firewall van de server (mijn gewone pc) als programma dat er door mag.

Ik probeer windows 98 SE te laten booten, al weet ik niet hoe ik aan een image van win98SE moet komen. Iemand tips?

Nog wat extra als vraag: Een van de thin clients heeft een harde schijf (vraag mij niet waarom) en hier vandaan kan ook geboot worden. Maar als ik win98SE probeer te installeren (hulde aan de cd-rom speler) kom ik niet verder omdat de installatie geen USB muizen en toetsenborden ondersteunt (zitten geen ps/2 poorten op dat ding), terwijl ms-dos wel werkt met dat usb toetsenbord.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 09:26

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:50:
Ik probeer windows 98 SE te laten booten, al weet ik niet hoe ik aan een image van win98SE moet komen. Iemand tips?
Ja, jammer. Daar helpen we je dus niet mee.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Zoek eerst eens wat info over die thinclients. Die hoeven niet van het netwerk te booten die hebben een eigen boorimage op een onboard flash kaartje sataan. Windows 98 is geen optie. Afhankelijk van je type thinclient heb je Win CE, op Win XPE. De hele oude thinclients hadden enkel een mogel;ijkhied om zelf te starten en dan direct te connecten met een terminal server.

Wat natuurlijk de bedoeling is van een thinclient. Connecten naar een terminal server.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek geen illegale software . Ik heb windows 98 SE cd inclusief boekje legaal. Maar dat zegt nog niets hoe ik er vanaf lan mee kan booten.

Die ene met harde schij is dus geen thinclient (vond het al zo vreemd) omdat er nergens een optie is om te booten vanaf een flash chip of iets met een terminal server.

Doe ik met haneWin iets verkeerd? Het programma staat aan en de service ook. Zijn er omstandigheden waardoor een dhcp geen ip aanbied?