Graag advies over PC voor live en mobiel gebruik

Pagina: 1
Acties:

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08-2025
Hallo allemaal.

Ik zou graag advies willen hebben over een zelf te bouwen PC of alternatief hierop.

Wat ik wil is een PC die makkelijk mee te nemen is en erg stabiel is.

Wat wil ik ermee?

· Communicatie tussen AW4416 via scussi (filesharing), midi (aansturing en synchronisatie seqeunses) Bus gebruik voor realtime effecten.
· Reason 3 draaien en vst instrumenten en effecten gebruiken zonder vastlopen.(of alternatief)
· Voor life gebruik en opname aanwenden. ( grote opslagcapaciteit) (mag dus ook externe scussie toren of usb/fire wire hd toren)
· Lichtsturing via seqeunces en miditoetsenbord en gebruik van mutes.

· De configuratie stelt mij in staat life te werken met voorgeprogrammeerde basis en is in te zetten als lichtsturing, zaalPa en monitoring tegelijk.

Dat ik hiervoor veel moet programmeren (bijvoorbeeld AW4416 L ) besef ik.
Kennen jullie audiokaarten als bijvoorbeeld de pulsar kaarten met veel DSP,s die werkelijk ten volle benut kunnen worden zodat processor en memory ontlast worden. Tot nu toe blijft de software die er is te beperkt om voor mijn vraag te benutten. Misschien dat ik niet op de hoogte ben van iets anders. Ik heb wel gehoord van hardware die vst plugins kan draaien.
Zijn er DSP kaarten waarvan de effecten, dynamics en synths vergelijkbaar of nog beter zijn dan vst plugins?
Zijn deze met seqeuncing te combineren zoals in Cubase of andere programmas?

Ik hoop dat jullie een beetje snappen waar ik naar toe wil. Anders zal ik proberen na gerichte vragen meer inzicht te geven.

Bij voorbaat dank.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.