Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wie herkent deze aanval?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik was lekker aan het surfen, gewoon op reguliere sites toen opeens mijn ssyteem op tilt sloeg. Wat gebeurde er? Er werden enorm veel vensters geopen, ik had wel 3 taakbalken vol! Ik heb dit nog niet eerder gezien en heb geen idee wat er gebeurde. Wel zag ik dat McAfee Firewall iets blokkeerde, maar mijn systeem zat flink vast. Heb meteen mijn modem/router uitgezet en het systeem opnieuw gestart. Na de herstart kon ik echter niks in de logfiles van mijn firewall vinden.

Mijn vraag is nu: wie herkent dit? Wat is het en wat moet ik ertegen doen?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Kan vanalles zijn. Meestal gerelateerd aan virussen/spyware of bep. JavaScript/ActiveX op warez sites. Ik zou zo zeggen: gebruik een goede firewall (Kerio) en virusscanner (ClamAV, Avast). Meestal zijn de gratis/opensource dingen beter werken dan de betaalde producten van Symantec of Norton. Gebruik je al Firefox, alle updates geinstalleerd?

De ultieme oplossing is overschakelen op een goed OS zoals Linux of MacOSX, kom je dat niet direct tegen ofwel een firewall/proxy bouwen gebaseerd op je favo. Linux distro met ClamAV en een ad-blocker in de proxy.

[ Voor 3% gewijzigd door Guru Evi op 05-03-2006 06:58 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hoeft niet eens een "aanval" te zijn, maar ook een gevolg van een bug of tja gewoon dit heb ik wel vaker gezien sinds windows95.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Guru Evi schreef op zondag 05 maart 2006 @ 06:56:
Kan vanalles zijn. Meestal gerelateerd aan virussen/spyware of bep. JavaScript/ActiveX op warez sites. Ik zou zo zeggen: gebruik een goede firewall (Kerio) en virusscanner (ClamAV, Avast). Meestal zijn de gratis/opensource dingen beter werken dan de betaalde producten van Symantec of Norton. Gebruik je al Firefox, alle updates geinstalleerd?

De ultieme oplossing is overschakelen op een goed OS zoals Linux of MacOSX, kom je dat niet direct tegen ofwel een firewall/proxy bouwen gebaseerd op je favo. Linux distro met ClamAV en een ad-blocker in de proxy.
Dat laatste is wel een heel erg extreme oplossing. ( voer hem wel uit maar dat is omdat ik gewoon iets anders wil dan windows. Deze conlclusie besloten na mijn 30ste blauwe scherm in 2 a 3 maanden). Windows kan ook zeer goed virus vrij zijn. Mits je hem goed onderhoud. Dit laatste is wel moeilijk. Maar ik heb tot nu toe nog helemaal geen virussen en spyware ontvangen en er daadwerkelijk ook last van te hebben.

Run gewoon eens dingen als Virusscan en Hitman pro. Ga dan browsen op firefox. De kans dat je dan wat tegenkomt is heel klein. Er zijn er wel een paar maar dat is zo weinig dat je er moeilijk eraan kan storen

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 05-03-2006 08:26 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
zoveel mogelijk de beveiliging van internet explorer hoog zetten, dan gebeurt dit niet.
Deze instelling heeft ook nadelen, omdat diverse dingen geblokkeert worden, maar dan kunnen ze wel niet zo snel iets installeren of wijzigen in je windows.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Jammer dat er een beetje standaard antwoorden komen. Ik heb voor de enige protectie gezorgd: mijn computer zit achte de router, op de computer zelf draait antivirussoftware en is een firewall geïnstalleerd, draai 1x per week ant-spyware en browse bijna altijd met Firefox.

Ik de ruim 10 jaar dat ik op Internet zit heb ik dan ook geen of nauwelijks problemen gehad. Daarom verbaasde de door mij vermeende aanval vanmorgen me ook zeer. Mijn vraag was of iemand deze 'aanval' herkent. Ik wil niet de discussie aanzwengelen of Windows wel of geen goed OS is. Het enige wat ik aan de opmerkingen wilt toevoegen is dat Windows kwetsbaarder lijkt, juist omdat het door bijna iedereen gebruikt wordt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn het niet gewoon een heleboel pop-ups die zelf ook weer pop-ups openen? Er zal er vast wel eentje bij geweest zijn die een virus probeerde te openen maar dat is dus geblockt. Niet zo heel erg dramatisch? (Wel raar dat Firefox ze niet blokte)
Of waren het geen vensters ven ff/ie?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ZeilDude schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:41:
Jammer dat er een beetje standaard antwoorden komen. Ik heb voor de enige protectie gezorgd: mijn computer zit achte de router, op de computer zelf draait antivirussoftware en is een firewall geïnstalleerd, draai 1x per week ant-spyware en browse bijna altijd met Firefox.

Ik de ruim 10 jaar dat ik op Internet zit heb ik dan ook geen of nauwelijks problemen gehad. Daarom verbaasde de door mij vermeende aanval vanmorgen me ook zeer. Mijn vraag was of iemand deze 'aanval' herkent. Ik wil niet de discussie aanzwengelen of Windows wel of geen goed OS is. Het enige wat ik aan de opmerkingen wilt toevoegen is dat Windows kwetsbaarder lijkt, juist omdat het door bijna iedereen gebruikt wordt.
Laat ik het hierophouden. Ik zit ook al zeker 10 jaar op het internet( ben nu zestien hoezo nerd B) ) Maar ik herken de aanval wel. Ik weet niet hoe dit heet. Ik weet wel dat zoiets te maken had met spyware. Heb het 1 keer gehad op mijn win 98 vroegah. Ik heb tot nu toe altijd Norton antivirus meuk gehad. Maar ik kreeg op een begeven moment zoveel schermen toen ik explorer opende.

Ik werdt toen zo boos dat ik firefox installeerde en internet explorer heb verwijderd. Probleem was wel weg maar er was er 1tje bijgekomen. Mijn hele os was vrn*****. Ik kon niks meer want norton snapte het niet meer. Toen heb ik alles verwijderd. Mijn hele os en ben ik ongeveer een half jaar lang linux gedraaid zonder internet enzo. In het najaar van 2005 windows xp geinstalled en toen geod onderhouden.

Maar het had wel te maken met spyware. In iedergeval een zeer agressieve variant. Ik heb er nooit een logische oplossing voor gevonden. Sorry.

Nog 1 vraag. Wat versta jij onder "reguliere sites" Het kan best zijn dat je per ongelijk op reclame hebt gedrukt. ook 1 keer gehad. Hele pc sloeg op tilt. Trok het niet meer.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 23:00
Op wat voor site zat je toen dit gebeurde?
Hint: NoScript plugin voor firefox gebruiken. Het is nogal naief om te denken dat je veilig aan het surfen bent omdat je FF gebruikt. Die shit werd waarschijnlijk geladen door een dubieus javascript wat op een website draait die je hebt bezocht.
NoScript goed trainen en alleen sites toegang geven tot scripten indien je de site ook echt kunt vertrouwen.
Voor de zekerheid ook even scannen met een goede virusscanner. (KAV, NOD32)
Alle cookies, history, temp legen en je kan weer verder :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

ZeilDude schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:41:

Tja, uiteraard komen de standaard antwoorden...
Aangezien je weinig info geeft wat je wel / niet hebt gedaan en of je bijv. FF met blocking plugs gebruikt etc.

Maar goed post je HiJackThis log eens :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1