ZeilDude schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:41:
Jammer dat er een beetje standaard antwoorden komen. Ik heb voor de enige protectie gezorgd: mijn computer zit achte de router, op de computer zelf draait antivirussoftware en is een firewall geïnstalleerd, draai 1x per week ant-spyware en browse bijna altijd met Firefox.
Ik de ruim 10 jaar dat ik op Internet zit heb ik dan ook geen of nauwelijks problemen gehad. Daarom verbaasde de door mij vermeende aanval vanmorgen me ook zeer. Mijn vraag was of iemand deze 'aanval' herkent. Ik wil niet de discussie aanzwengelen of Windows wel of geen goed OS is. Het enige wat ik aan de opmerkingen wilt toevoegen is dat Windows kwetsbaarder lijkt, juist omdat het door bijna iedereen gebruikt wordt.
Laat ik het hierophouden. Ik zit ook al zeker 10 jaar op het internet( ben nu zestien hoezo nerd

) Maar ik herken de aanval wel. Ik weet niet hoe dit heet. Ik weet wel dat zoiets te maken had met spyware. Heb het 1 keer gehad op mijn win 98 vroegah. Ik heb tot nu toe altijd Norton antivirus meuk gehad. Maar ik kreeg op een begeven moment zoveel schermen toen ik explorer opende.
Ik werdt toen zo boos dat ik firefox installeerde en internet explorer heb verwijderd. Probleem was wel weg maar er was er 1tje bijgekomen. Mijn hele os was vrn*****. Ik kon niks meer want norton snapte het niet meer. Toen heb ik alles verwijderd. Mijn hele os en ben ik ongeveer een half jaar lang linux gedraaid zonder internet enzo. In het najaar van 2005 windows xp geinstalled en toen geod onderhouden.
Maar het had wel te maken met spyware. In iedergeval een zeer agressieve variant. Ik heb er nooit een logische oplossing voor gevonden. Sorry.
Nog 1 vraag. Wat versta jij onder "reguliere sites" Het kan best zijn dat je per ongelijk op reclame hebt gedrukt. ook 1 keer gehad. Hele pc sloeg op tilt. Trok het niet meer.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker